Reply on: Bjorn #84693:
Aj tu sa ukazuje, že u nás chýba akákoľvek relevantná kontrola a údržba. Tratí na BKV paneloch je v Prahe plno. Sú tiež staré 30-40 rokov, rovnako ako tie naše. Stavali ich rovnakí fušeri ako všade za socializmu. Ale v Česku socializmus a jeho štýl práce a údržby skončil pred 32 rokmi. U nás sa dívame na dolámané panely, prepadnuté, inde na vyliezajúce koľajnice a riešime až také extravagantné poruchy, ako posledne na Železníkoch. Je sto spôsobov ako dorovnať a nadvihnúť sadnutý panel, podliať ho betónom a udržať tak jazdný komfort a bezpečnosť prevádzky a všade v civilizovaných krajinách to takto robia. U nás nie.... Trať na Alejovej a na Jazere je roky ako schodište, resp. húsenková dráha a kompetentní sa tvária, že to je jej vekom. Nie je to vekom, ani zlým postavením. Je to absolútnou absenciou adekvátnej údržby.Nové trate máme zvlnené zlým postavením, tu sa však už nedá nič robiť, lebo sú realizované zaliatím koľajníc...
.
Keď sa prihlási viac, ako jeden uchádzač, bude to úspech
veteran
Mesto si teda ani nevie dopodrobna postrážiť, čo mu vyprojektujú externé firmy, dokonca si ani nevie zauditovať zadanie zákazky (ktoré tiež musí outsourcovať, lebo na to nemá dostatok personálu).
Preto máme zadania podľa vzoru paškvil, kde autor ani nevie určiť PRESNÝ rok trate, ktorá sa má zniesť (odhadom ju strieľa len do obdobia bývalých 5RP) alebo že si niekto vymyslí novú zastávku, ale už ju autor zabudne zahrnúť do ostatných kapitol a tak napríklad mesto nežiada vyprojektovať automat v novopridanej zastávke, hoci v ostatných ho chce. O typografických a štylistických úpravách týchto materiálov škoda hovoriť. Z toho amaterizmus doslova kričí. Tvári sa to síce premúdrelo, normy to cituje, vyhlášky tiež, ale inak je to o ničom. Ako sa napíše, tak je a muši buc dobre...