Táto trasa dpmk-terasa-amfik-kuzm-stanica by bola velmi užitočná aj ako pravidelná linka po výlukách. (šlo by tak presmerovať aj L9, šestka by potom mohla až na havlíčkovu).
Má to asi toľko sedadiel prístupných z nízkej podlahy ako Taškent, takže žiadna výhra. A o jeden hnaný podvozok menej. Je to síce civilizovanejší výrobca, ale nejak extrémne by som sa nad tým nerozplýval.
svajciarsky Stadler zacal robit pre Ostravu briky https://ekonomika.idnes.cz/ostrava-tramvaj-firma-stadler-svycarsko-mhd-dpo-ft9-/eko-doprava.aspx?c=A180324_150929_eko-doprava_mpl tvarovo a kapacitne velmi podobne s nasimi variami, no na rozdiel od twt preliezok ovela lepsi komfort ,nizkopodlaznost ,klimatizacia, wifi a pod hlavne urcite nebudu tak poruchove, ako tieto twt preliezky.. toto je rozumna investicia.. velka skoda toho nakupu a vyhodenych eu penazi v KE, tych nakupenych lacnych taskentwagen srotov z 90 rokov sa uz teraz tak skoro a lahko nezbavime (aj keby prislo a vymenilo sa cele vedenie dpmk ci mesta-pochybujem ze to budu chciet za lacny peniaz odpredat-take briky ajtak nikto chciet nebude,akurat mozno rumuni bulhari a pod)
no vsetko bude zavisiet od toho ako dopadnu komunalne volby na jesen.. to bude pre nase mesto aj v oblasti dopravy velmi dolezity milnik..
Podľa nemenovaného Košického Deníka má linka 6 nečakane premávať v Trase DPMK - Terasa - Amfiteáter - Kuzmányho - Námestie Osloboditeľov a Stanica.
Linka 9 očakaváne v trase DPMK - Terasa - Amfiteáter - Komenského - Havlíčkova
Zvyšné zmeny sa dozvieme počas tohto týždňa
Týmto veciam ktoré sa týkajú elektrickej výzbroje chápem, skôr by ma zaujímalo kadiaľ presne putuje ten silový vodič v priestoroch električky až k motorom. Vstupuje cez strechu do vozňa a potom ktorou cestou sa dostane smerom k podvozkom ??? ....ide dole popri oknách alebo ide dole v tej otočnej časti alebo je ten kabel uloženy niekde za kabinou šofera električky ???
Ešte mám jednú otázku ohľadom prúdovej cesty. Chcem sa opýtať ak je situácia kedy KT8D5 odoberá počas jazdy napr. 800 A tak prúd je odoberaný pantografom na ktorý je napojený kablový vodič a ten vstupuje cez strechu do električky. Aká je jeho ďalšia cesta (toho prudovodiča) až smerom k hnacim motorom ??? Ten vodič ide poza kabínu vodiča električky a potom ide pod podlahou až k motorom ?? Alebo ako to je vlastne ?
Vďaka za odpoveď, a ešte by som sa chcel opýtať aký prúd odoberá KT8D5 v prípade že už je električka rozbehnutá a len udržiava svoju rýchlosť napr. 30 km/h alebo 40 km/h ???
radovanxfx