Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
K tej 100ke a 701čke len toľko, v súčasnosti je LF2 celkom dosť, tak nevidím dôvod, prečo by sa 701 mala objaviť vo výprave. 701 vidím práve naopak, ako dokonalé výcvikové vozidlo. Nemá význam dnes školiť vodičov na starom zrýchľovači, keď to uvidia už akurát tak v múzeu. 701 nemá momentálne v Košiciach uplatnenie, a prestavba na výcvikové vozidlo by bola snáď jediným rozumným krokom, čo s tým vozidlom spraviť.
Reply on: Rudyke902 #82213:
701 bola dnes vonku len preto, že výcviková 100vka mala malé technické problémy. Takže s jej znovu zavedením na linky to aktuálne asi nevyzerá ružovo.
Hm, po dlhšom čase som videl dnes na tratiach naše "solo" vario 701 "Veroniku" .. nedá sa mi opýtať sa, či vôbec je niekde tento voz ešte zaradovaný do výpravy? Kym sme tu nemali ešte tie "VARIA +" z EU fondov , tiež ju veľmi nebolo vidiet na linkách, počas reko trati a obmedzených linkách tiež bežne vo výprave denne nejazdila, teraz ak je už väčšina liniek na ktorých "sporadicky" jazdila (2,4,R) v v pôvodných trasách už akosi ich obsadili "plusky" .... Zda sa mi že veľa km asi fakt nenabehala v prevádzke s cestujucimi , od začiatku tam boli aj problemy nejake to viem ,no a teraz akosi nieje pre nu miesto ?? Myslím si že svoje ešte nemá odjazdene, a určite su linky kde by mohla mať svoje "domovske" miesto a denne jazdiť vo výprave.. ako sólo voz uplatnenie určite má.. A ak už nie ako solo, tak moja uvaha - skusit so v suprave s nejakým "pluskom" .. Takuto spravu si viem predstavit napr. na L9 v špičke ak bude spustená, celkovo by to nebola dĺžka súpravy ani ako "trojičky T3" teda zo zastávkami po trase problem nevidím, a rozpájat by sa nemusela, tých "plusiek" máme aj tak dosť - až 42 ks, teda nikdy fuul všetke aj tak vo výprave nebudu.. Kludne by jedno "plusko" + 701 mohli tvorit súpravu,, ak už ako "sólo" voz 701 nasadzovane do výpravy nieje..
Reply on: 381+383 #82209:
O Bardejovskej a vozovni som nepísal ani slovo...
Myslel som len na to, že dočasná koľajová spojka v alebo južne od zastávky „Spoločenský pavilón“ (a k tomu pravdepodobne potrebné iné prepojenie napájacích úsekov, t.j. odizolovanie na jednom mieste a a prepojenie so susedným úsekom na inom mieste - to neviem, to len tipujem) by podľa mňa umožnili obsluhovať na pešo o dosť väčšiu časť Terasy ako len od zastávky „SOŠA“a o také 3 minúty zrýchliť prestupy z Triedy SNP na smery do železiarní a na Jazero.
Ale ak sa má Bardejovská čoskoro opäť pre električky spojazdniť (tak som vyrozumel), tak je to už aj tak jedno.
Reply on: 381+383 #82210:
Vejárovito tvarované koľajisko = harfa.
Reply on: 381+383 #82209:
* oprava - vejárovito tvarované koľajisko na výjazd Bardejovská
Reply on: cedin #82208:
Fakt si myslíš, že by dobrovoľne celá koľajová výprava bola realizovaná jednokoľajkou na výjazde Moldavská + extrémne náročná manipulácia s električkami v depe, ktoré má vejárovito tvarované koľajisko na výjazd Moldavská, ak by sa dalo "dočasne poprepájať, aby to fachčilo?
Reply on: 5801 #82202:
Ale nie, tak som to nemyslel.
Otáčanie náhradných autobusov by aj tak bolo na Moldavskej (kvôli iným prestupom ako z X na električky - napr. od Terasy do Šace alebo Moldavy).
A ak tam nebol zvesený trolej, tak sa to určite dalo nejak dočasne poprepájať, aby to fachčilo.
Ale už je to jedno.
Reply on: Iv #82206:
Ja tiež tak dúfam
http://kosicednes.sk/udalosti/lyziari-v-aute/

Túto zimu sa lyžovať bude iba na Jahodnej....som zvedavá, či posilnia 14ku aspoň tak ako minulý rok....
Reply on: cedin #82201:
Nejedná sa len o výmenu stĺpov a trolejového vedenia na Bardejovskej, ale o kompletnú výmenu káblovačky v celom napájacom úseku Dopravný závod, čiže až po úsekový delič pred kruhovým objazdom. Preto sa tam nejazdí.
Reply on: Jason #82203:
Neviem, ako je to u nás, ale napr. v Prahe to majú vyriešené takto: http://prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041281
Všimol som si že pri TUKE spustili preferenciu. Vie niekto ako sú na tom ostatné križovatky okrem tej pri pošte a pri plavárni? Dávnejšie sa vraj testovala pri radnici a pri krajskom súde. Nechalo sa to tak alebo sa dočkáme spustenia?

K funkčnosti jedna otázka, ako je to v križovatke kde môže električka ísť viacerými smermi? Je preferencia nejak viazaná na polohu výhybky alebo sa naraz/postupne pustia všetky smery? Celkom ma táto problematika riadenia križovatiek zaujíma, dá sa o tom niekde dozvedieť viac alebo sa nejak dostať bližšie k tejto práci? Vďaka
Reply on: cedin #82201:
Podľa mňa, je prestupný uzol SOŠA viac vyhovujúci hlavne pre otáčanie autobusov. Na Moldavskej je viac miesta. neviem si predstaviť otáčanie klbákov v križovatke Bardejovská x Tr. SNP. Otáčať by sa najskôr, museli chodiť do umývárky. Druhá vec je napájanie. Úsekový izolátor sa nachádza na Tr.SNP oproti vchodu na športové gymnázium. Neviem presne ako to je (kto má viac info opravte ma), ale kvôli výkonu prác na Bardejovskej je pravdepodobne vypnutý prúd pre tento úsek po izolátor.
Reply on: 5801 #82199:
Nezmysel by to nebol:
a) električka by zostala použiteľná pre podstatne viac ľudí (Luník VII, sever Luníka VI, DPMK, Billa);
b) prestupy z Terasy na Jazero a do USS a späť by boli rýchlejšie tak o 3-4 minúty.
Reply on: Yogi616 #82198:
Aj nad zastávkou električiek resp. tesne južne pod ňou?
Veď to je úsek, ktorý sa má celý ešte len robiť na budúci rok, tak načo by sa tam dával trolej dole aj teraz?
Chodím síce tade občas, ale nenapadlo ma zdvihnúť hlavu...
Reply on: cedin #82197:
Spojka v zastávke Spoločenský pavilón by bola úplný nezmysel. A vôbec či by sa to kvôli napájaniu dalo...
Reply on: cedin #82197:
he? aká spojka? vedenie bolo zvesené v celom úseku
Reply on: LUKYmhd #82195:
Chvalabohu. A mohla byť celý čas. To sa na 3 mesiace tam neoplatilo nainštalovať dočasnú koľajovú spojku?
Reply on: afeno #82179:
Pozitívny prístup k životu je síce pekná vec, ale v danom prípade by bola namieste skôr ostrá výčitka ako pochvala. Už dopredu malo byť zodpovedným jasné, že do sedmičky sa po zavretí Terasy a ďalších komplikáciách (prestup až za „za rohom“ na Moldavskej, ešte 1 prestup na Maratóne - bolo to nutné?) a po presmerovaní štvorky (bolo potrebné?) presťahuje kopa ľudí predtým cestujúcich štvorkou a najmä deviatkou. Takže dlhé električky mali byť na sedmičke od začiatku septembra a nie až od začiatku novembra. A na druhej strane sa mi zdá, že na súčasnej šestke (čo je vlastne viac deviatka...) sú dlhé električky zbytočné.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.