Iv: Podľa toho čo kolega píše, to vychádza na mňa, či mali sme viacerí presnú trefu?
110mat110: Asi som iný, ale ja tam nemám problém a stíham aj smerovky. Ľudí asi mýli, že s vozom nadídem kus doprava a až potom sa krútim. Celkovo je to tam dobré na prúser /vlastne celé predĺženie ku optime/, kopec ľudí má jasno v tom kto ide prvý a voz v kruháči to určite nie je; rovnako ako ten nešťastník, ktorý to odo mňa schytal. Možno nemuselo byť ani to, keby to zobral väčším oblúkom.
Aj tedom-cng, rpopo: Presne tak, nedanie smerovky na kruhovom objazde môže znamenať zbytočné zdržanie iného účastníka CP ale nie stratu prednosti. Z tvojho príspevku tak nejako vyplývalo, že ak by autobusár nemal plné ruky volantu, tak by tú smerovku doľava dával, čo je jednoznačne zle. Inak na kruháči sa nikde doľava neodbočuje, buď sa pokračuje v jazde pôvodným smerom alebo sa odbočuje doprava.
Neboj sa, mam vodicak. A par skusenosti z dlhych suprav od inych vodicov na danom mieste. Moje auto ma len 5m.
Problem je to, ze ini vodici nepoznaju ako sa na KO spravat. Cize ak niekto na danom kruhaci odbocuje dolava nedava ziadnu smerovku. Az pri vyjazde. A neskuseni vodici si to vybavuju ako "sak ide rovno" a potom dopadne ako osobak co som ho videl s dierou v zadnych lavych dverach.
Tu sa skôr naskytá otázka, ako mohla (ne)daná smerovka autobusu spôsobiť to, že mu auto nedalo prednosť. Smerovku predsa nedávaš pri vjazde do kruhového objazdu ale na výjazde z neho, a pokiaľ si v kruháči, ktorého značenie to tak upravuje /ak sa nemýlim tak kruháč pri optime je rovnaký/, tak si vo vnútri kruháču na hlavnej. Takže smerovka autobusu tu neovplyvňuje na takomto kruhovom objazde prednosť.
Osobne ale na tomto mieste nevidím zmysel kruhového objazdu, frekvencia dopravy tam nie je taká, aby tam kruháč musel byť. Vhodnejší by bol skôr na tej spojnici zozadu za OBI smerom na Blšák resp. Optimu, áut tam jazdí viac, a výhľad z križovatky smerom od optimy je tam katastrofálny.
Smerovka na kruháči sa dáva pri výjazde z neho, aby vodič prichádzajúci ku KO, alebo čakajúci na možnosť vstupu doň, vedel, že vozidlo už nebude pokračovať v jazde po kruháči.
Ale na tom KO pri Optime jazdia len tri typy (polo)vodičov:
1. ten, čo nikdy nedá smerovku
2. ten, čo smerovku dá akoby tam nebol žiadny KO
3. ja, ktorý ju používam podľa zákona
Takže daný KO si tých nehôd pýta viac, než sa tam stáva.
Mohol by si popísať, akú má súvislosť smerovka na kruháči s nedaním prednosti? Mimochodom, ty máš nejaký vodičák, aby si vedel kvalifikovane posúdiť, s čím má vodič problém a s čím nie?
A co tak diskusiu na temu prilis male kruhace? Vcera si to pri optime odskakal 5747 ked mu na kruhaci nedal prednost focus. Sofer busu ma problem v takom malom polomere otacat s vozom, nie to este davat smerovku o vyjazde a kontrolovat idiotov
Řidič nesmí…ohrozit nebo omezit chodce, který přechází pozemní komunikaci po přechodu pro chodce nebo který zjevně hodlá přecházet pozemní komunikaci po přechodu pro chodce, v případě potřeby je řidič povinen i zastavit vozidlo před přechodem pro chodce; tyto povinnosti se nevztahují na řidiče tramvaje-plati v CR a na Zapade
Vodič je povinný dať prednosť chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov, pritom ho nesmie ohroziť; to neplatí pre vodiča električky.-plati na Slovensku
KVKV, aspon sa nauc dopravne predpisy, nez zacnes pisat o niecom, co evidentne nerozlisujes. V Prahe ale bezne vidno, ze hned ako skupina prejde pruh, tak sa auta pohynaju a vobec nesleduju, ci niekto nedobieha na prechod.vznikaju tak casto kolizne situacie a auta trubia na chodcov, pricom porusuju predpisy. Nemyslim si, zeby ten prechod na Kuzmanyho bol nejako nebezpecny, bud idem na zelenu a prejdem resp aj ked naskocila cervena a som na prechode, inak cakam na dalsi cyklus.
Urcite ale nemozeme tvrdit, ze kvoli ujdeniu cyklu musime palit od RSM ku HP 50, lebo nestihame CP, urcite mal vodic elektricky najskor zvonit a potom brzdit, urcite aj vodic, ktory by siel opacne mohol zareagovat a nechat chodkynu uskocit do jazdnej drahy, ked uz ostala na takom nebezpecnom mieste.
Urcite chyba chodca, pokial ostal stat uprostred cesty, ma prejst, aj ked skocila cervena resp neist, pokial ma cervenu.
Chodci maju taktiez svoje prava samozrejme ale ak viem ze elektricka ma na prechode prednost tak jej tam proste nevbehnem. Ine je to s autami kde vodiči si často myslia ze su kralmi sveta a zail na pripechodoch pre chodcov bez signalizacie sa niekedy clopvek musi doslova hazdat pod tie auta aby zastali v KE je to taky celomestsky problem. Dalsi problem su aj chodci ktorym prechod nic nevravi a prechadzaju kade - tade. Tieto veci treba komplexne riesit a potom snad bude aj menej nehôd.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
110mat110
Problem je to, ze ini vodici nepoznaju ako sa na KO spravat. Cize ak niekto na danom kruhaci odbocuje dolava nedava ziadnu smerovku. Az pri vyjazde. A neskuseni vodici si to vybavuju ako "sak ide rovno" a potom dopadne ako osobak co som ho videl s dierou v zadnych lavych dverach.