Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #79618:
Aj v Košiciach. Kedysi. A len na istej časti vozidiel. V služobných CP sa tomu nadávalo T3 – prímestské prevedenie.
Reply on: snowman2 #79621:
Trošku by som ťa poopravil, pretože projektanta vyberali ŽSR. A až po naprojektovaní a myslím pred začatím výberového konanie prešiel projekt od ŽSR na mesto. To samozrejme neznamená, že mesto už nemohlo mať dodatočné námietky.
pri teme prepadavajucej sa dlazby vramci Duhou posrateho IKD Labas taktiez najlepsie popisal a vystihol podstatu veci.. cit. "Záručná doba slúži na opravu chýb, nie na opravu zle zvolenej a zle zrealizovanej technológie. Myslím, že v tejto chvíli je už každému (vrátane zástupcovi investora – pánovi primátorovi) jasné, že tu sa neopravujú chyby, nedorobky, ktoré sa opravou dostanú do požadovaného dlhodobého stavu. U dlažby zlyhal výber použitej technológie v kombinácii s neodbornou realizáciou. Tzv. opravy sú v skutočnosti permanentnou údržbou nevhodnej technológie, časovo ďaleko presahujúc ukončenie záručnej doby. Ak mesto neprezieravo tvrdí obhajujúc Dúhu, že všetko urobila podľa projektu, potom zvyšuje svoju vlastnú vinu pri zadávaní zákazky. Prečo zadalo, resp. súhlasilo s nevhodnou technológiou? Už výber projektanta nemusel zodpovedať požiadavkám. SUDOP Brno je totiž špecializované na železničné stavby, pri ktorých dlažba neprichádza do priameho styku s koľajnicami. Ak by zástupcom investora nebol lekár, ale napr. vyštudovaný stavbár, pod také zadanie by sa sotva podpísal (nehovoriac o kolaudácii). Otázkou je, čo s tým teraz. Neosvedčený projektant alebo zhotoviteľ (možno obaja) by mal byť pravidlami vylúčený zo súťaže na ďalšiu etapu rekonštrukcie. Ak nie je, investor ide vedome do nového problému. Podľa mlčania mesta k závadám mi pripadá druhá možnosť pravdepodobnejšia a môžeme sa „tešiť“ na repete. Zdá sa, že pre mesto je prioritné ukončiť súťaž tak, aby „osvedčená“ Dúha mohla znova uspieť a potom po nás (či skôr pred nami) potopa. Tento kšeft môžu aktérom najviac prekaziť novinári, keď za pomoci pozorných ľudí vytrvajú v poukazovaní na nové a nové závady."
zas najvychytanejsi prespevok tam mal opat raz stary znamy Karol Labaš ktory ma fakt triezvy pohlad na vec a vidi vacsinou veci otvorene a realne.. cit. "Triafal som presne - stratégia
"Vlani si dali Košice vypracovať Stratégiu rozvoja dopravy a dopravných stavieb. Ak DPMK má podľa článku skutočný záujem o prevádzkovanie trolejbusov, hovorkyňa dlží verejnosti vysvetlenie, prečo DPMK mlčí (mimochodom aj s primátorom Rašim, ktorý si pred voľbami zaumienil dobudovať trolejbusový okruh http://www.kosice.sk/static/pr... ) k odporúčaniu Stratégie rušiť trolejbusy. Ortieľ smrti nad trolejbusmi spôsobuje: „aktuálny dostatok novoobstaraných autobusov a veľké investície potrebné na obstaranie nových trolejbusov.“ Ak je autorom tohto primitívneho zdôvodnenia DPMK, potom jeho neúspechy vo verejných súťažiach na nákup nových trolejbusov nemôžu prekvapovať.
Na verejnom prerokovaní Stratégie 23. 11. 2015 a potom aj písomne som vzniesol pripomienku k trolejbusom. Z textu vyberám:
„Podľa môjho názoru nedávny nákup autobusov uskutočnený v tak veľkom množstve a bez odborného odporúčania sledoval práve zámer, aby nevznikol dopyt po trolejbusoch resp. aby obdobné pokusy nákupu trolejbusov z európskych fondov neboli úspešné pre ich nadbytočnosť. Keďže dokument je aj podkladom pre uchádzanie sa o európske fondy, výrok o zastavení trolejbusovej dopravy by znamenal nemožnosť ich rovnocenného čerpania tak, ako tomu bolo u autobusov (a električiek) a poškodil by Košice. Považujem za kontraproduktívne a nehospodárne, keď si mesto Košice zaplatí štúdiu, ktorá mu v budúcnosti zabráni čerpaniu európskych zdrojov na diverzifikáciu MHD.“
"Za toto by mali padať hlavy Nielen za nečinnosť DPMK, ale tiež alebo hlavne za donebavolajúce klamstvo verejnosti, maskujúce nečinnosť DPMK a orgánov a.s.
Vyberať je z čoho:
Valné zhromaždenie: Mesto Košice - MUDr. Richard Raši, PhD., MPH
Dozorná rada:
Predseda: Ing. Stanislav Kočiš
Členovia: Ing. Ján Dečo, Ing. Dušan Petrenka, Ing. Robert Nagy, Ivan Horváth
Predstavenstvo:
Predseda: Ing. Richard Majza, MBA,
Členovia: Ing. Juraj Hrehorčák, Ing. Juraj Krempaský,
Riaditelia akciovej spoločnosti:
Generálny riaditeľ: Ing. Richard Majza, MBA, Riaditeľ riadenia dopravy (poverený): Ing. Roman Danko, Riaditeľ techniky a údržby: Ing. Juraj Krempaský, Riaditeľ ekonomiky:Ing. Martin Jaš
a zrejme je difinitivne vymalovano ohladom trolejbusov.. hanba vedeniu dpmk a mestu! ? http://kosice.korzar.sme.sk/c/8166144/trolejbusy-v-kosiciach-definitivne-skoncili-eurofondy-ani-neziadali.html ? teraz uz pomozu asi fakt len radikalnejsie riesenia verejne vzbury, protesty ci hromadne peticie..
Reply on: Tatranka #79615:
Ešte aj v tom Sovietskom zväze uprednostňovali sedenie 2+1...
Reply on: S499.1023 #79613:
Ty tomu tak rozumieš... ? ? ?

Cele na smiech...
Dalsi vylev brigadnika zo Skodovky!Preco je najrychlejsia doprava v Kosiciach elektrickova? Lebo je najmodernejsia. Keby sme elektricky nemali tak jasne ze mame trolejbusy ako cislo 1 ale tie 2 trapne linky ktore tu neustale ospevuju malomestiaci a lobisti zo skodovky su naozaj trapne a nepotrebne, obzvlast ked to ospevuje dopravak na dochodku ktory sa nabalil za Schustera ked to vsetko obstaravali, a druhy skrachovanec ktory spisuje peticie.
mínus Reagovať | 19 Mladý vojáček
06.04.2016 6:48 | Oznám správcovi | Odkaz

? ? ?
Reply on: Bjorn #79614:
Akože nie? V nákladnej doprave social edition substrátu určite je... ?
Reply on: S499.1023 #79612:
"V pevnej jednote so Sovietskym zväzom, vpred ku komunizmu!" Či? ? ? ?
Reply on: S499.1023 #79612:
Preto píšem o forme usporiadania interiéru. Kapacita ako jediný ukazovateľ rozhodne nie je objektívny údaj pre určenie toho, čo je najideálnejšie (v tomto prípade pre špičku). A navyše porovnávať neporovnateľné, je tiež zcestné, keďže každý voz má úplne iný počet miest na sedenie. Pre cestujúceho sú podstatné iné faktory, ako len hodnota kapacity vozu.
Reply on: Isidor #79608:
Čo dodať? Jednoducho Košice.
Reply on: Bjorn #79609:
Jedinou výhodou T3 v sociálnom prevedení (1+1) je širšia ulička a možnosť narvať viac sardiniek. On s to monoblok triplexový prečítal na nejakom šotofóre od militantných priaznivcov T3 na večné časy a nikdy inak a teraz nám to tu predkladá ako výplod vlastného mozgu.
No ako vidím, ide to "dole vodou" s celým tým našim DP, s celou mhd ? Tak ako "celkom dobre" aj keď dosť oneskorene sme sa pustili v 80 rokoch do budovania TD, potom postupne do obnovy AD a to na cng pohon (vyradenie Ikarusov a starých nafťákov), - teda ekologizácia dopravy pomaly ale iste sa zlepšovala , ŽIAĽ zaradili sme spiatočku ! Kupiť (NA UVER) hromadu nafťákov (ani jeden trolik), a fondy EU nevyužiť na investovanie do TD, len na kupu bričiek (aj to zbytočne veľa plusiek, o kvalite vozov sa dá písať kapitola), a na odfušovanu reko trati.. hm.. je tu ešte jedna "lastovička" - baterkosy - o ich nasadení na nosné linky a využití sa dá tiež polemizovať .. suma sumárum ekologizáciu zaradili spiatočku !! O pár rokov (napr 5) v AD už tie nafťáky budu zastarale, polovica cng vozov nepojazdných, po životnosti,,,, V ED trate neviem v akom stave, plusky ako tak pojazdne, TD zrušená nadaej ... a čo dalej potom? Začne DP "od nuly" ??? Ešte dodám taku perličku - všimol som si že označníky na zastvávkach AD prešli "opravou", či kozmetickou upravou , jj kvitujem, len je zaujímavý návrat ku klasickej červenej farbe ako za čias totality - pričom farby DP su stále modro-žlta, ak sa nemýlim,, ešte aj pôvodbá farba (siva), "ako tak" davala zmysel,,, Teda vraciame sa fakt do minulosti,,,, škoda ? Len aby sme po pár rokov zase ešte viac nezvávideli ostatným mestám, a potom bude neskoro lutovat čo všetko DP mohol a nerobil, ak finančná pomoc z EU sa nukala.. Tak toľko moja uvaha, môj postreh
Reply on: Isidor #79608:
Teraz chvíľu počkať nech sa to utíši a privatizácia AD môže začať. Trolejbusy už zavadzať nebudú. Banda zlodejov na čele s primát-orom a odborníkmi v DP. Tlieskam.
Reply on: monoblok #79604:
Nerozumiem prečo práve tento výber vozov... A tiež ako si nabral, že súprava T3 je najlepšia na záťaž v špičkách, keď kapacita súpravy T3 a napríklad tebou spomínanej 15T je (v závislosti na interiérovom usporiadaní T3) takmer zhodná, rozdiel nie je ani pri výmene cestujúcich, keďže počet dvier je adekvátny pri oboch vozidlách. Maximálna rýchlosť alebo akcelerácia nedáva priestor pre zefektívnenie ani v jednom prípade. Pri tebou udávanom lepšom riešení navyše treba prekonávať schody.
Reply on: Dispecer #79605:
Ak by však výrobca spravil prezentáciu... ?
Reply on: Dispecer #79605:
Však monoblok tiež nie, len z farebných obrázkov.
Reply on: monoblok #79604:
Ľudia v Košiciach poväčšinou ani netušia, čo je to 14T, či 15T... ?
Silno nesuhlasim, staci ludom ukazat 2xT3 2xT6 a 14T, hned je jasne, ze vacsina od 14T utecie, 15T je o trochu lepsia, ale na silno frekventovanych usekoch nie je nic lepsie ako 2xT3, hlavne v spicke.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.