Reply on: hmozdinka #78538:
Nikdy... Nám také netreba. Variá sú práveže výborné a takmer ideálne! Sú jednoduché, masívnej konštrukcie, spoľahlivé, nenáročné na údržbu a nemajú problém aj s menej kvalitným zvrškom, vďaka otočným podvozkom. Absencia klimatizácie je vlastne nepodstatná, je to zdroj zbytočných problémov s údržbou a efektivita jej použitia je diskutabilná, 100% nízkopodlažnosť je tiež diskutabilná a v podstate zbytočný luxus predražujúci konštrukciu vozidla. Takže Bratislava, Miskolc, Praha a ďalší, ešte budú raz plakať nad zničenými traťami a ťažko a draho udržiavateľnými zložitými vozidlami. ?
No na flamewar nemam chut...
Alco
T3 - v stojanoch sedadiel, ľavá strana, v plechovom kanále, pravá strana, zdroj tepla - špirály, s miernym prefukom od chladiaceho vzduchu zo zrýchľovača
KT8 - kúrenie v boxoch na strechách krajných článkov s výkonným prefukom od dvojventilátora a s vyústením v strope neďaleko okien
T6 - ako T3, plechový kanál je na oboch stranách, mierny prefuk od chladenia pulzných meničov
KT8.RN2 - "fukáre" (boxy so špirálami a ventilátormi) umiestnené pod sedadlami (priečne fúkanie do stredu voza) alebo pod schodíkmi (stredný článok)
Variá "malé" aj "veľké" tak ako KT8.RN2
Podľa toho vychádza, že na rosenie okien sú viac náchylnejšie vozidlá s vykurovaním "fukármi"
a teraz sa do mňa pusťte, páni, ale po jednom, prosím...