Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Rudyke902 #77385:
Áno, presne tak by to malo byť.
Reply on: hmozdinka #77401:
Električka na Ťahanovce bude mať význam ak:
1. Bude zachádzať do sídliska.
a) Naozaj nemá význam ťahať trať, navyše v zbytočne megalomanských parametroch (kvôli 4 TT spojom v špičke), popod sídlisko, kde je o MHD totálny nazáujem. Ešte aj zastávky, ktoré na Americkej triede nakreslili do plánov, sú riešené zle. Namiesto zastávok v križovatkách + po jednej zastávke medzi križovatkami, zastávky len kopírujú súčasné autobusové. Z týchto zastávok je však ďaleko ku akémukoľvek bloku, ani možno nie tak vzdušnou čiarou, ale skôr prítomnosťou bariér, ktoré tam treba prekonať (oporné múry, schodiská atď.).
b) Zachádzkou do sídliska si DPMK predstavuje predĺženie z Madridskej hore do kopca ku Viedenskej ulici, kde je v ÚPN-Z Ťahanovce IV plánované obratisko. To je síce zlepšenie projektovaného stavu, ale aj tak je to strašná slabota. Opäť to má symptómy jestvujúceho riešenia: pomimo sídliska, v území nikoho a ničoho. Áno, v tých miestach je plánovaná výstavba, avšak sú tam tak neprehľadné vlastnícke vzťahy, že bude zázrak ak sa tam vôbec niekedy niečo postaví (mne osobne tam nechýba nič, už beztak je sídlisko zahltené IAD a poznajúc dômyselnosť ÚHA, radšej ani nechcem pomyslieť, čo by tam bolo).
c) Ja si pod zachádzkou do sídliska predstavujem vytiahnutie trate hore po Európskej triede smerom na Ázijskú triedu s ukončením slučkou pod vodohospodárskym objektom pri Čínskej ulici. Stúpanie na Európskej triede je menšie, než stúpanie od amfiteátra na Terasu. Čo sa týka šírkových pomerov, miesto by sa tam našlo, za cenu zrušenia parkovísk. Aspoň by to donútilo vrchnosť riešiť statickú dopravu na sídlisku formou podzemných HPG.
d) Ponechala by sa rezerva pre prípadnú trať po Austrálskej triede, ak by sa tam niečo niekedy postavilo a to s ukončením v plánovanej slučke pri Viedenskej ulici.
e) Zastávky by boli: obratisko Čínska, Belehradská, Hanojská, Berlínska, Bruselská, Budapeštianska, Sofijská. Pokrývali by väčšiu časť sídliska. Viedenskú, Madridskú a časť Aténskej ulice by obsluhovali autobusy, aj pri najlepšom trasovaní električiek by na Ťahanovce museli nejaké chodiť.

2. Nebude chodiť len priamo na Námestie Maratónu mieru.
a) Už dávno som aj tu tvrdil, že určite nie je pravdou, že z Ťahanoviec všetci cestujú priamo do centra a navyše na MMM, prípadne Radnicu Starého mesta a ďalej. V kombinácii s trasovaním len popod sídlisko docielime len jediné: aj to torzo Ťahanovčanov, čo ostalo v MHDčke, by si veľmi rýchlo rozmyslelo, či sa im také cestovanie vyplatí.
b) Z Terminálu Sever by mala trať viesť ďalej na západ smerom na Mier s napojením na trať na Komenského. Tým sa pokryje nielen oblasť sídliska Mier, ale aj TUKE, ďalšie školy v okolí Komenského, Námestie Maratónu mieru a čokoľvek ďalšie, kam chodia/by chodili linky z tejto oblasti.
c) Keďže električkové a TT trate by mali rovnaký rozchod, určite je treba prepojiť tieto druhy koľajovej dopravy. Ale takým spôsobom, aby sa z Ťahanoviec dalo dostať na stanicu nejakým rozumných spôsobom. Nie tak, že súprava to odstaví na prvom nástupišti a cestujúci nech sa prejde pred Staničnú budovu. To by sa musela trať ťahať estakádou poza Poštu 2 a to by chcelo okrem veľkého balíka peňazí aj asanáciu dvoch polozrúcaných objektov a vyriešenie vlastníckych pomerov so ŽSR (sklady na Bencúrovej). Takýmto trasovaním by sme navyše získali aj spojenie Ťahanoviec s NO, ktoré by bolo ako-tak konkurencieschopné voči autobusu.

Z toho, čo som napísal, je vidieť, že kvalitné napojenie Ťahanoviec na jestvujúcu sieť ED by bolo veľmi drahé a v žiadnom prípade neočakávam, žeby sa toto niekedy zrealizovalo. Ak vôbec sa na Ťahanovce koľaje natiahnú, odhadujem, že sa opäť raz ulakomíme na polovičaté a nič neriešiace riešenie, ktoré možno ešte viac ľudí od MHD odradí, než do nej priláka.

Zbytočne nad týmto polemizovať, najprv treba okamžite začať realizovať projekt MET a MET2, lebo aj napriek prebiehajúcim rekonštrukciám tu máme kopec úsekov, ktoré keby tu nevládol všadeprítomný bordel, by už prevádzkované byť nemohli (vzhľadom na technický stav).
Reply on: 110mat110 #77400:
tak co vlastne chcete potom, chcete vlastne vobec elektricku na tahanovce ci nie? ? ako by ste to riesili vy? ked to teda nechcete z NMM
Reply on: LUKYmhd #77398:
Obyvatelia Krasnej (krasnania?) nie su schopni prestupit ani raz. Ty chces od Tahanovcanov aby si prestupili hned na sidlisku a potom este aj v meste. To nepojde...
Reply on: LUKYmhd #77398:
Podla teba vsetci tahanovcania hufne cestuju do centra? Velka skupina sa potrebuje dostat na Mier, Amfiteater, Jazero, Furcu - to elektricka neriesi, a iba cestovanie predlzi (plus ho predlzi prestupovanie este na samotnom sidlisku), cim elektricka urcite nebude atraktivnejsia ako rychly autobus premavajuci napr, po Presovskej, alebo priamy autobusovy spoj na Mier.
Reply on: veteran #77393:
tak ze sa budu ludia zvazat dole na americku busmi a odtial ich elektricka v hustom inetrvale bude viest do centra? neviem si to presne predstavit ale nieco na ten stýl by mohlo fungovat.....ale nebavim sa len o elektricke ktora boh vie ci vobec bude realnejsie je posilnit intervaly existujucich spojov na sidlisko.
Reply on: veteran #77396:
Ta hej, Bruselsky bugiľar ňehryže. Zataľ... ?
Reply on: Tatranka #77395:
Ale za €uropeňeži. Ta ňekup to! ?
Reply on: veteran #77393:
Nijako. Absolútne neatraktívne a nepraktické spojenie.
Reply on: romeo #77391:
Každý ygelitent sa hodí ?
Reply on: LUKYmhd #77392:
Električka pomimo sídliska idúca územím nikoho a ničoho priamo na Námestie Maratónu mieru (bez rozumnej možnosti dovozu cestujúci na NO či STN) tento problém vyrieši ako?
Reply on: veteran #77380:
Neviem ci je to chvalabohu......spojenie na Sidlisko Tahanovce je otrasné mohli by posilniť tie spoje pretoze casto nestacia bus raz za 20 minut mimo špičky z centra je žalostne malo.
Reply on: Tatranka #77388:
Lepší sú tí ich trollovia na fb, to hneď nahlasujem falošné účty ? ale že platia aj takým, ktorí sa ani vyjadrovať nevedia to sa divím ?
Reply on: Tatranka #77388:
Čakal som, že si zgustnú viac, ten článok bol miestami úplne mimo.
Reply on: Rudyke902 #77386:
Ta pan dochtor še vyzna vof šickym. Od jutra robim dochtora... ?
Reply on: TA #77384:
Jóóóój diskusie v Korzári? Samý troll z radnice... ?
Reply on: Rudyke902 #77385:
Keby mal napr. Polov 25ku kazdych 20 minut, k tomu v spicke posilovy midibus kazdu pol hodinu tak by obyvatelom vobec nevadilo, ze budu mat dalsiu linku raz za pol hodiny len po moldavsku. Krasna ma aj bez L13 luxusne spojenie
Reply on: ITSManík #77376:
Pán primátor vo vyjadrení - že nikde sa neprevádzkujú 3 typy trakcie na SR sa musel veľmi mýliť, ved 3 trakcie sme začali mať ešte za primátorovania R.Schustera, kúpou prvého trolejbusu (Ba ich mala už dávno), a kúpou prvého busu na plyn (cng pohon) sme začali mať v KE už 4 trakcie , to ešte súčastný primátor nerušil ani že zasadne na primátorsku stoličku.. No a kupou elektrobusov minulého roku sme začali mať 5 trakciu, tak ak pán primátor sa chcel vyjadriť že tých trakcii je "veľa" na pomery SK, nemal dovoliť kupovať tých prvých 5 elektrobusov (ostali by sme pri pôvodnom počte trakcii), nehovoriac o tom že kúpou toľkých nových nafťákov sme sa vrátili o pár rokov naspäť (ked vedenie DP nastavilo smerovanie investovania viac do cng trakcie) ... Stále tvrdím že tie SOR baterky sa kupiť nemali a cca o 10 - 15 ks menej SOR nafťákov a miesto toho nakúpiť aspoň 10 trolíkov (hoc aj SOR), a o nič by naše mesto neprišlo, cestujúci by boli radi, troleje zachovane a hlavne aj využite viac ako tie baterkosorky ? No ale "vrchnosť" má asi iné názory čo už - je to ale škoda ?
Reply on: Kona #77371:
Vidím že ty si na tu Krásnu nejak "zaujatý" .... takých okrajových "malých" MČ pričlenených ku mestu je viac,,, tak ak take spojenie by si presadzoval aj u MČ košicka nová ves (spojiť len s Lingovom , prestupný uzol), Kavečany (spojiť len s Havlíčkovou, prestupný uzol), Barca, Šebastovce (spojiť s VSS) Myslava (spojiť len s KVP) Pereš, Poľov (spojiť s Moldavskou) atd... tak by som súhlasil na plnej čiare s tvojim riešenim spojenia Krásnej len po jazero (Važecku) ?
Reply on: veteran #77374:
Diskusia pod článkom nemá chybu. Ideálna je na ranné prebudenie sa a vytvorenie dobrej nálady na celý deň.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.