Iste, na 12+52 sa #3318 nájde furt. Hádam nebudú dávať dokopy #3509, šak to Solaris a tie tu mecenáš nechce. Navrhujem rozpredať všetko nekompati(de)bilné so SORom.
Nedostatkom autobusov určite neboli ani sóla na 5104 alebo pár dní dozadu na 36ke alebo pravidelné #5713, #5743 a dvestovkárske krysory na X7/X9 ?
1) Počas výluk bude potreba viac vozov. Cestujúceho nebude zaujímať, že prečo neprišiel jeho spoj. Úlohou dopravcu je okrem iného aj motivovať ľudí, aby u neho ostali, príp. prichádzali noví. Ak je opačný stav, niekde je problém.
2) Vyhovárať sa na nedostatok personálu môžeme, pravdaže, ale nedostatok vozidiel je to rovnako prítomný a ten sa tak ľahko nezakryje, keď miesto kĺbaku behá sólo a to ešte dispozičné... Ale jasné, na 52 a 12 sa vždy kĺbak nájde
3) Pani (vý)hovorkyňa nech potom nezavádza, že počas výluky bude všetkého dostatok, keď aj keby bolo (čo haha, nebude), neboli by vodiči... Ale tak typické košické riešenie riediť intervaly, veď ľudia sa potlačia, je známe a už s tým rátam...
Aspoň keby sa 941čky a 932ky dali sprevádzkovať, lamentovaním nad SU18 sa už nič nevyrieši ...
takej 5227čke skončila EK 15.1.2015, odstavená bola koncom decembra, neverím, že už je natrvalo odhlásená z evidencie a rozobratá ... 5233 mala EK dokonca až do mája.
Ďakujem, pozerám, že dobrý bordel...
Aj keď si to prečíta, nič to nezmení (politika je iná moc)... A k tým kĺbovým solarisom, čo dodať, jednoznačne potrestať kompetentných... ?
Na 1007 nakoniec splašili Šrotelis. Ale naozaj komédia sledovať ako voz z 1803 LTT stihne od Optimy odchod sl. 1007 a po príchode na Madridskú sa okamžite zapája na 1008. Neviem sa dočkať utorka...
Mám byť k tebe úprimný? Autobusy NEBUDÚ stačiť. Už dnes nestačia a vykrýva sa to zálohovými vozidlami.
Tak napríklad dnes služby:
- 1031 - nemala voz
- 1008 - nemala voz
- 5101 - nemala voz
- 5504 - nemala voz
- 1007 - nemala voz
Do 1031 sa potom vrátil voz 4745. V 1008 boli len zálohy, ráno 3508, poobede 4730 kvôli USSteelu. Na 1007 bol miesto Tedom 5611. Služba 5101 - ráno 5752 záloha, poobede 5757 záloha. Detto služba 5504 - ráno 5757 záloha.
A takto to nie je prvý deň. Nie je to výnimkou, že celý deň jazdia zálohy, prípadne sa narýchlo berú trhanárske vozy mimo ich dielov služby.
Hlavne, že manažment DPMK a mesta vyradil už aj 5227, predali 3 kĺbové Solarisy a schopné Karosy vyradili tiež po skončení STK. Vedeli, že bude výluka, prečo platnosť nepredĺžili? Vedeli, že sa zíde každý voz. Amatéri, alebo skôr sabotéri. HANBA!!!
Detto električky. Keď už tak silno "niekto" z DP pretláčal preliezkové šmejdy Pragoimexu, prečo nekúpili dlhšie a obojsmerné vozy pokojne aj od nich? Tiež vedeli, že budú výluky. Miesto toho tu spravia ukrajinské riešenia...
Je mi na zvracanie z tohto mesta a z DPMK! A naozaj dúfam, že toto číta niekto z DPMK... ?
Ďakujem... A objednávateľom je mesto? Ja len chcem vedieť, kde toľko autobusov zoberú... Vie niekto sem hodiť klasickú dennú výpravu Abusov (bez výluk) a potom teraz od 2.2.2015? Koľko je rezerva?
Vie mi niekto rozumne vysvetliť, prečo sa nezavedie - Tbus L71 Lingov - Aupark (v špičke 5 minút v sedle a víkend 10 minút) a od Auparku Abus LX71 Aupark - Kláštor...
L72 zrušiť a nahradiť Abusom LX72 (stačili by dva sólo Abusy), točiace sa Most Kvp - Myslava... ?
Pred rokom 1989 sa komunikácie stavali s ohromnou rezervou a aj z reprezentatívnych dôvodov. Bola móda robiť široké bulváre, resp. pre ne aspoň vynechávať územné rezervy. Nebyť urbanistu Hornunga a jeho predvídavosti, tak na SNPčke by sa sotva niekedy vybudovali odbočovacie pruhy (našťastie tam vynechal dostatočný priestor). Čo je horšie, v súčasnosti tu niet sily, ktorá by územné rezervy strážila, takže Popradskú až na 2+2 asi nikdy nerozšírime.
Ja som písal o Blave, kde to má význam a nie o Košiciach, kde je to blud na entú, najmä vzhľadom k tomu, že koncept Tramtrain bol pôvodne vyvinutý pre mestá, ktoré majú železničnú stanicu situovanú ďaleko od centra. Čo je nám obom asi jasné, Košice majú stanicu v centre, takže Tramtrain je len mrhanie prostriedkov na komplikovanejšiu infraštruktúru a vozidlá.ň
P.S. aj keď môj osobný tip je, že žiadna Tramtrain v Ke nikdy ani jazdiť nebude.
Nechapem co mate proti nahradeniu klbovych vozov solami. Je to praveze lepsie. Ak sa nahradi klbak solom pri rovnakej kapacite tak sa zlepsi interval co je lepsie pri prestupoch.
Nahnať by sa dalo, napríklad parkovacou politikou, čo je však veľmi nepopulárna vec pre politikov. Najskôr nás musia zadusiť autá nielen v centre, na miestach pri Business centrách, na sídliskách a aj na uliciach pri rodinných domoch a potom "možno" sa s tým niekto pokúsi niečo rozumné urobiť.
+ my máme jednu pozitívnu a zároveň negatívnu vec v meste = pomerne kvalitne urobené mestské okruhy pre autá, takže zatiaľ tú zahltenosť mesta až tak nepociťujeme.
Aj súdruh Olexa bol na výlete v Nemecku a navrhol nám S-Bahn so zachádzkou na Kuzmányho. Maximálne prozákaznícky orientovaná stavba, najmä to posunutie zastávky Krajský súd. A potom tu kadekto vyrevuje, že načo nám dlhé električky, keď niet koho voziť...
Len ono to chce určitý čas a aj uvedomelých politikov a občanov.
Slovensko je zatiaľ vo fáze, že všetci chcú honobiť peniaze a status sa manifestuje dobrým autom. Ešte sme sa úplne z tejto fázy nedostali. Vidno zmenu v myslení ľudí paradoxne najmä z Bratislavy, dokonca aj nový bratislavský primátor chce podporovať silne použitie železnici v BA a prebudovať ho na S-Bahn. No asi to videl v Nemecku, kde časť života pôsobil.
V Košiciach sme omnoho viac mentálne vzdialený od Západu . . . okrem toho niekedy nie je dostatočná ponuka a nadväznosť MHD, SAD a železnice v KE. Určite sa dalo niečo urobiť v minulosti s námestím Osloboditeľov ako prestupným uzlom MHD (napr.ako to je v Liberci), žiaľ išlo len o biznis a preto nám trochu nešikovne sa postavil Aupark, už sa s tým veľa nedá urobiť, jedine zlepšiť kvalitu prístreškov a hardwaru zastávok.
veteran