Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: forest #75554:
no ja urcite cez ruzove okuliare nepozeram ? to by som vravel,ze kuzmanku dokoncia uz buduci tyzden,ale ja hovorim,ze ju budu robit este aj v marci...a to je bohuzial tym ako si pisal..vedenim.ja som skor apeloval na ciernych pasazierov a to ako naplanovat cestu nehovorim, ze to je dokonale,je tam kopec chyb no viem to nejak prehltnut. ako psal romeo tak hej cestu s5 tazsie naplanovat...urcite mna momentalne viac uraza to ze ja platim cestovne a niekto neplati.ako cestujuci som v prostriedku nechraneny...a to je tiez vedenim sposobene.
Reply on: jerry7 #75552:
jerry 7 nemyslim si, mas na to svoj nazor, ked vidis skoro vsetko cez ruzove okuliare ok, ale zial realita je ina a co je najsmutnejsie uz dlhodobo nemenna..a to sa tu vystriedalo ludi vo vedeni dpmk aj mesta uz neviem kolko.. vsetkym doteraz kolovala v zilach komunisticka krv a totalitne praktiky a nie je tomu inak ani teraz za vlady hrehorcaka pocnuc az po to vymyte kvakadlo karaffu pritakavajuce sudruhom zhora.. a najvacsia chyba ktoru vsetci robili ze nepocuvali poziadavky ludi v meste ktori tu ziju a srali zvysoka na nich.. myslim ze romeo to vystihol do bodky a trafil sa do cierneho, presne tak to je zial za ten stav moze len a len vedenie dpmk a mesto v sucasnosti ale aj z dlhodobeho hladiska a zial zatial to ani nevyzera zeby malo dojst k nejakej skokovej radikalnej zmene v celom tom nefunkcnom prehnitom byrokratickom systeme.. ?
Reply on: jerry7 #75552:
Cesta sa dá v pohode naplánovať ak ideš niekam z domu,no ak nevieš kedy sa vrátiš,tak spiatočnú si nenaplánuješ,už sa snažiť ísť s tým,čo prvé príde ? A občas sú niektoré spojenia fakt zlé,ale aby som nekrivdil nie je to celkom zlé,lebo som zažil aj MHD v Piešťanoch či v Trnave a tam sa veru mesačník neoplatí ?
Reply on: romeo #75551:
tak ano nemecko a SR je tazke porovnavat,ale az take zle to nie je.ja mam stiahnutu aplikaciu imhd a viem si naplanovat cestu celkom fajne.je pravda ze su miesta kde treba behat zo zastavky na zastavku,nahneva ma ked meska moj spoj a nestihnem prestupit lebo dalsi spoj pride len o 3 minuty neskor a tak...ale nie je to az take.mne skor vadi ze cim dalej tym viac ciernych pasazierov nastupuje a nikto s tym nic nerobi.ja ako platiaci pasazier nemam povinnost ich vyhadzovat je to soferova praca respo revizori by mali zakrocit,ale ty chodia do rpazdych spojov kde nikto taky nie je...taze asi tak.preto u nas ludia radsej autom ?
Reply on: Yogi616 #75546:
V Nemecku sa dosť ľudí vracia od áut k verejnej doprave,pretože vidia že pri mhd nemusia riešiť parkovanie a netrčia v zápchach. Pri vlastnení vozidlá treba sa aj o ten voz starať,platiť rôzne poplatky,poistky,opravy. Ale my nie sme Nemecko,tam majú MHD na úrovni,takže sa im nedivím. Tu ľudia radšej trčia autom v zápche,akoby mali čakať 20 minút na zastávke počas pracovného dňa,ako sa mi stalo minule- väčšina spojov ide naraz,ak mi v poslednom zavrie vodič pred nosom dvere,môžem si na zastávke pekne vymrznúť a ak je búdka plná,tak aj zmoknúť. A to nehovorím o zastávkovej turistike v takom uzle,ako je Nám.Osloboditeľov, keď som neraz utekal z trolejbusu krížom cez križovatku za rozbehnutou električkou. To sú veci,pre ktoré ľudia o MHD záujem nemajú. A tiež drzí revízori, ktorí by najradšej pokutovali len poctivých pasažierov.
Reply on: slavo69KT #75548:
Ďakujeme ti za upozornenie, dáta budú zmenené. ?
mate chybu v cestovnom poriadku na l6 lx7 nie od 2.1 ale od 1.2 treba zmenit
Reply on: Tatranka #75544:
Akurát, že z celého sektora hromadnej prepravy osôb na Slovensku (až na pár drobných výnimiek) mám pocit, že si myslia, že k tomu stačí kúpiť nové vozidlá, v lepšom prípade aj zrekonštruovať trate, ale nič viac... ?
Reply on: Tatranka #75544:
Hovorím, určité percento áno, ale väčšina ostane už aj tak v autách.
Tak samozrejme, ked si kazdy kupi auto a je lenivy prejst par metrov. Druha vec je, do akej miery je ta MHD spolahliva, kolko neprisposobivych sa tam vozi, kolko bezdakov, cistota, spravanie revizorov, otravovanie s vymenou kariet aj napriek platnej karte za vypalny poplatok a dalsie veci a pochopime, preco kazdy radsej bude trubit po ludoch na chodniku, aby mal kde zaparkovat.?
Reply on: Yogi616 #75543:
Ono by sa dalo. Len treba vytvoriť a nastaviť na to podmienky, čo je u nás zatiaľ v dlhodobom horizonte utópia.
Reply on: veteran #75537:
v dnešnej dobe už ľudí do MHD nenaženieš
teda určité percento možno, ale dnes máš už automobily ľahko dostupné, niektorí ich vlastia aj viac a veľa je dnes už firmených áut a tam už môžeš rovno zabudnúť na to, že by prestúpili na MHD
Stav z 70., 80. rokov sa s dneškom nemôže porovnávať.
Reply on: marek_41 #75534:
Takže vlastne to čo som napísal je už vysvetlené v #75522 a #75523
Reply on: marek_41 #75534:
DPMK chcel kupovať sólo električky.. Pracovné dni by jazdili v súpravách a víkendy sólo.. ako dnešné T-čka.. Ale keďže si to nevedel dostatočne vyargumentovať, tak mu na riadiacom orgáne povedali že v 21. storočí kupovať sólo elektičky - zabudnite na nejaké €- fondy. Tak sa potom dohodli že keď už nie sólo, tak aspoň teda kĺbové...
Reply on: forest #75520:
Veľmi sa netešte, TWT robí aj toto http://www.pragoimex.cz/page/tramvaj-variolf3-46
Reply on: tbus #75533:
Parkrat horeli, len je otazne, ci to bolo ich nekvalitou alebo "kvalitou udrzby". Kazdopadne, nizky pocet dveri? Samozrejme, ked sa niekto vtrepal za kazdu cenu do busu zaliezol hladat miesto na sedenie, uviazol medzi tymi 4 a o 2 zastavky vystupoval a spomenul si na to v poslednej chvili. 19 byvala aj tak stale plna, takze to drzanie nevadilo. Za mna urcite lepsie rozmiestnenie ako SOR.
Reply on: veteran #75537:
Kupili si auta ...pred tym rano neboli take zapchy..tak tam mas svojich ludi 😃
Reply on: TA #75524:
Zvyšovanie kvality MHD v praxi. Namiesto dvojičiek bariérový Taškentwagen s priestorom pre čo najviac stojacich cestujúcich.

Len nechápem jednej veci... Prečo potom nariekame, že na dvojku a štvorku nám netreba kĺbové vozidlá? Kam za 25 rokov zmizli tie tisícky cestujúcich (pričom počet obyvateľov mesta sa v podstate nezmenil)? A prečo sa tak stalo?

Alebo inak sa spýtam: Ani náhodou neplánujeme, že do MHDčky prilákame nových cestujúcich? Asi nie. Ideálom tu je totiž sólo raz za polhodzinu. A nie hocijaké sólo, jedine od Pragoimexu! Nič iné tu netreba, lebo toto je nenáročné na údržbu, neničí to trate ako tie hnusné ULF vo Viedni a hlavne, nebolí v nich hlava z klímy. Takým štýlom sa „vysúťažil“ aj Taškentwagen, od začiatku bolo pretláčané kupovať presne toto a nič iné a tak aj vyzerali kritériá. Jedinou chybičkou krásy je, že nebolo dovolené sólo.
Reply on: Yogi616 #75531:
Jasné že si nájdu svoje mesto a zvýšia komfort aspoň čiastočne. A samozrejme mohli byť aj inej koncepcie ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.