Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TA #75524:
Zvyšovanie kvality MHD v praxi. Namiesto dvojičiek bariérový Taškentwagen s priestorom pre čo najviac stojacich cestujúcich.

Len nechápem jednej veci... Prečo potom nariekame, že na dvojku a štvorku nám netreba kĺbové vozidlá? Kam za 25 rokov zmizli tie tisícky cestujúcich (pričom počet obyvateľov mesta sa v podstate nezmenil)? A prečo sa tak stalo?

Alebo inak sa spýtam: Ani náhodou neplánujeme, že do MHDčky prilákame nových cestujúcich? Asi nie. Ideálom tu je totiž sólo raz za polhodzinu. A nie hocijaké sólo, jedine od Pragoimexu! Nič iné tu netreba, lebo toto je nenáročné na údržbu, neničí to trate ako tie hnusné ULF vo Viedni a hlavne, nebolí v nich hlava z klímy. Takým štýlom sa „vysúťažil“ aj Taškentwagen, od začiatku bolo pretláčané kupovať presne toto a nič iné a tak aj vyzerali kritériá. Jedinou chybičkou krásy je, že nebolo dovolené sólo.
Reply on: Yogi616 #75531:
Jasné že si nájdu svoje mesto a zvýšia komfort aspoň čiastočne. A samozrejme mohli byť aj inej koncepcie ?
Reply on: forest #75528:
stále si neodpovedal kedy ? ale ok, veríme ti ?
zaujimave lf2 sa kupovala aby vacsie nevozili vzduch na 2 a 4 ale zaujimave je ze drviva vacsina jazdi na 3 ktora je sucasne nahrada za 7 kde jazdili supravy hmm mam sice maturitu a skoro dokonceny prvy stupen VS ale toto mi tu nesedi. som si na 95% isty ze po skonceni vyluky lf2ky budu nahradzovat supravy a co z toho vznikne? zase obmedzenie komfortu cestujucich. ak chcel dpmk vozidla na tieto nizkokapacitne linky preco nekupil pocek ktory im treba? ale 28 (myslim ze 28 je prebytok ak sa mylim opravte ma ) a v nasledujucom obdobi nekupi/l velkokapacitne vozidla na nahradu suprav. tu nieco smrdi.

Peace
Reply on: monoblok #75529:
Ja si práve spomínam na iné hodnotenia Solarisov. Okrem toho, že viackrát horeli, tak veľkým nedostatkom bol nízky počet dverí - medzi 2. a 3. dverami je to oničom, treba sa predierať okolo stojacich ľudí, je tam málo tyčí na držanie, teda aj pri plnom buse nie je možné v tej uličke normálne stáť a držať sa (vozom od 3511 chýbajú vodorovné madlá), vpredu a vzadu pri dverách je to rovnako úzke ako aj SOR (tiež dvaja ľudia predú okolo seba len obtretím sa o seba), sedačka hneď za prednými a hneď za zadnými dverami je priestorovo vhodná akurát pre trpaslíka... a zrazu aké sú to super vozy
Zaujímalo by ma, ako je to s oprávneniami na vedenie historichých električiek v DPMK? Má ich iba niekoľko vodičov? Noví sa zaškoľujú raz za dlhý čas?

Z výbavy kabíny takého Ringhoffera predpokladám, že zaškolenie asi príliš náročné nebude, že? ?
Reply on: Yogi616 #75530:
Teda sám som sa v tom zamotal. ?

Ale je jasné, že kĺbové električky na linku 2, 4 nám tú netreba. To, či sa nedalo niečo lepšie kúpiť miesto Varií, tak to môžme špekulovať. Už to nezmeníme.
Reply on: 5801 #75525:
Chlapče, neviem, či si pochopil jeho komentár, ale ten bol o našich Variach LF2.
Reply on: tbus #75527:
Lenze Solarisy boli/su spolahlive vozidla, ktore maju este celko dobre rozvrhnuty interier. To sa o preliezkach typu SOR ci Vario LF2+ povedat neda.
Reply on: Wolfangel #75526:
jednoduche.. v tejto som sa viezol uz http://imhd.sk/ba/galeria-media.html#127296 s cestujucimi v prevadzke nejazdi este ale boli viacere skusobne jazdy ..a k prispievatelom nizsie.. najprv napisete ze s nákupom veľkokapacitných vozidiel sa ráta z EU fondov v programovom období 2014-2020. Ako náhrada za KT a súpravy. a v zapati to popriete cele ze kapacita sa zvysovat nebude a jedine v sne..tak ako to je potom budu ci nebudu sa nakupovat viaclankove nizkopodlazky s klimou? ja pokial viem okrem spominanych nahrad dlhych vozov sa spominali aj nejake tramtrainy vramci prestavby elektrickovej dopravnej siete v meste.. predpokladam ze ich tiez chcu nakupit zo spominanych eurofondov..
Reply on: TA #75524:
Aj v roku 2000, keď prišli 15-metrové autobusy, tak sme nechápali kde ich chcú nasadiť a bolo okolo nich rečí, aké sú to budare. Dnes majú svoje miesto a sype sa na ne samá chvála. Aj LF2+ si určite po nejakom čase najdú svoje miesto v linkovom vedení...
Reply on: forest #75520:
Este si nam tu viacerim neodpovedal kedy si sa to viezol novou brikou v Bratislave, ked este nejazdi s cestujucimi?
Reply on: TA #75524:
Presne tak. Takisto by narástli aj prevádzkové náklady na výpravu väčšieho vozidla. Čo by sa snažil dopravný podnik kompenzovať inak, ako píšeš napr. zmenou intervalu a mnohými inými aspektami...

Reply on: 5801 #75522:
Jedine v sne – kapacita liniek sa určite zvyšovať nebude. Ak by sa aj malo vypravovať niečo dlhšie, znamenalo by to predĺženie intervalu, čo by prinieslo ešte horší stav, ako je dnes.
Reply on: 5801 #75522:
Únia by nákup umožnila, keby DPMK vysvetlil prečo chce sóla. Namiesto toho DPMK len zmenil to, čo chce.
Reply on: forest #75520:
Ide aj o to, že zámerom bola kúpa nízko kapacitného vozidla (náhrada za sólo T3). Pôvodne sa vraj rátalo zo sólo vozom ako náhradou (niekde sa písalo o LRF.S a pod.). Ale únia neumožnila ich nákup (muselo sa jednať o kĺbové vozy alebo pod.; s istou dĺžkou) a tak prišli na rad iné nízkokapacitné vozidlá.

Zámerom je nahradiť sólo vozy na nízkokapacitných linkách.

Keby sa nakúpili veľkokapacitné vozy ako napr: Škody 26T,30T,29T, CAF, Bombardier a pod... tak by sa vyskytla situácia, žeby sa na napr. celodennú dvojku muselo vypraviť to veľkokapacitné vozidlo príp. staršia súprava kt. by v sedle (niekdy aj v špičke) vozila vzduch.

Neviem si predstaviť dvojčlánkove vozidlo od škody či CAFu. Bombardier už také niečo vyrába.
Ale u nás bol zámer to aby sa tieto vozidla využívali na menej vyťažených linkách kde jazdili sóla. Nehovorím že neexistoval aj lepší výber... od TWT to mohlo byť aj EVO2, ale aj vozidlo lepšej novšej koncepcie ako LF2plus i od iného výrobcu napr. Bombardier a pod... Ale to môžeme len snívať ?

S nákupom veľkokapacitných vozidiel sa ráta z EU fondov v programovom období 2014-2020. Ako náhrada za KT a súpravy. Snáď sa dočkáme niečoho lepšieho.

Súhlasím s tebou že isté "predispozície" pre TWT tam boli.. no sme na Slovensku. Čo by sme čakali.
Reply on: forest #75520:
Mestá počtom obyvateľov menšie, ale zato s väčšou inteligenciou ... ...možno...?
ale nikde nie je napisane ze do buducnosti mesto neplanuje aj 3clankove a viac nakupit..ved aj teraz mame KT8D5 v meste ktore su viacclankove.. a jak to ze napr taky Debrecen ci Miskolc alebo aj samotna Blava nemali viazany nakup takisto cez EU fondy na dvojclankove vozy? zaujimave.. nikde sa to "zahadne" neudialo len v Kosiciach.. ci to len v Ke su taki exoti na dpmk a vo vedeni mesta?oni uz velmi dobre vedeli dopredu ze sa budu nakupovat TWT..aby sa mohli z eu fondov dobre a kvalitne napakovat, tak tam dali podmienku ze musia byt dvojclankove..jednoduche jak facka.. a inak len tak na okraj niektore z tych spominanych miest su pritom rozlohou aj poctom obyvatelov este mensie mesta ako Kosice s ovela mensim rozpoctom a mensou elektrickovou sietou a dovolili si kupit 3 a viaclankove.. to nie je vobec o tom.. ja len dufam v jedno ze viac ako tych momentalne zakupenych 28 twt vysokopodlaznych kadibudiek bez klimy sa uz kupovat nebude..

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.