SARKO: Mozu byt neviemake plany, jednoducho moj nazor je, ze ziadna elektr. trat z Maratonu na stanicu nebude. Preco? Lebo sme v Kosiciach. A o akej reko predstanicneho namestia pises? Ake spojenie budovy zel.a autobus. stanice? Vyzera to jak plan X - tej patrocnice. Uz nie sme v socializme, ked sa podobne plany robili a obcas sa ich aj podarilo zrealizovat. V akej kvalite, to je ina tema. Ono jedna vec je daco mat na lajstri, ale druha vec je skutocnost. A pokojne mozu rozbit celu budovu zel. stanice, nielen tu vyskovu stavbu. Vyzera otrasne. Ale este predtym by som dal zrovnat so zemou budovu autobus. stanice. Predpokladam, ze za ten projekt vyfasoval jej autor ocenenie.Za zasluhy o vystavbu ci jak sa to vtedy volalo. adsej koncim, lebo by som musel napisat invektivu voci istej osobe, A nechcem sa k tomu znizit.
Sarko
Mas asi na mysli usek NMMM-Svatoplukova-Zel. stanica-Jakabov palac. Tu je podla SUP (smerny uzemny plan) naprojektovana elektrickova trat. Je to logicke, kedze sucasna siet je velmi zranitelna. Staci vaznejsia DN na Sturovej alebo Nam. osoboditelov a okrem L9 vsetko stoji. Trat cez Svatoplukovu je potrebna ako sol. Ak uz nie ani tak z prepravneho hladiska, tak najma z prevadzkoveho. Navyse, do 70. rokov tu existoval samotny kolajovy zvrsok a v sucasnosti je este stale zachovana energeticka infrastruktura. Staci len vymenit kable. Nehovoriac o tom, ze ED by sa po spusteni relacie Zel. stanica-NMMM by sa mimoriadne zatraktivnila. TD je navrhnuta na uplne ine relacie, takze trolejbusovu trat Mlynska basta-Svatoplukova-Zel. stanica-Jakabov palac by som voci useku Mlynska basta-Stefanikova-Jakabov palac povazoval za peaznu a zbytocnu zachadzku. To je naozaj jednoduchsie natiahnut droty len v useku Jakabov palac-Zel. stanica.
Aby vystavba trolejbusovej trate nebola podmienena stavbou elektrickovej trate, urobil by som kompromis. Za ovela nizsie naklady vybudoval elektrickovu tra, s tym, ze by sa len provizorne napojila na existujuce obratisko a sucasne sa natiahli aj troleje so zachadzkou TD na zel. stanicu. Predstanicny priestor caka v buducnosti aj tak velka prestavba, suvisiaca s prebudovanim a prepojenim oboch stanicnych budov (zeleznica+bus) a vybudovanim administrativno-obchodneho centra.
Kto nevie, tak pripominam, ze kvoli havarijnemu stavu vyskovej budovy ZSR (hlinikova konstrukcia) tato nebude nakladne rekonstruovana, ale asanovana. Vraj uz coskoro!