Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Len pre info, prave som podal podnet na SOI vo veci tej vymeny kariet u DPMK, lebo to co si dovoluju naozaj presahuje vsetky medze.. o pripadnom vysledku budem informovat 😉
Reply on: Kona #67936:
Možno bude raz na predaj...Pokiaľ v DPMK rozhodnú,že pôjde do šmelcu,tak čo? ?
Reply on: Dispecer #67932:
Spravidla nebol schopný dodať ani to,čo sa po ňom chcelo ?
Reply on: Dispecer #67935:
Vieš, k nej sa viaže také šotoušské puto ? ❤ A takú električku by som ani za svet nedal rozrezať, to skôr by som ja rozrezal toho človeka, ktorý by to urobil, takže bacha na mňa ? inak ☠
Reply on: Kona #67934:
Prečo furt sa snažíš zachovať tú 359? ?

Jediná forma jej existencie, ktorú si viem predstaviť a zároveň by bola reálna vyzerá takto: http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/vozyosobni/8205-033.jpg
Konečne to tu niekto používateľovi stn35 vysvetlil. Ja mám informáciu o tom, že Košice majú pridelených viac ako 70 miliónov € od EÚ a všetkých 70 miliónov sa má použiť na nákup nových električiek. DPMK si už vypočítal že chce kúpiť a nahradiť 40 sólo električiek, teda za jednu by dal približne 1,75 mil. €. Ja osobne o žiadnom takom výrobcovi neviem. Možno že to bude investované do nového projektu električky špeciálne vyrobenej pre KE, kto vie. Ale podľa môjho názoru by mal DPMK nahradiť celý vozový park električiek T3 (ostali by iba T3 Mod, pracovné T3 a zrekonštruované T3 v bielo-tyrkysovom nátere) čo je približne 50 vozov a nahradiť všetkých 12 nezrekonštruovaných električiek KT8D5. Ostali by iba T6A5-ky. Spolu by teda DPMK nahradil 62 električiek za 70 mil € čo by činilo približne 1 129 032, 26 € za jednu električku s DPH. Myslím si že by to bolo akurát na výrazné obnovenie vozového parku. Aký je teda záver? Vyhlásiť tender na dodávku 50-tich sólo jednosmerných nízkopodlažných električiek a dodávku 12-tich obojsmerných približne 30-metrových nízkopodlažných električiek v celkovej hodnote približne 70 mil €.
Reply on: veteran #67929:
SOlaRiS tam má to S dokonca dvakrát, nie je to veľmi dobrá podmienka ? Alebo aj kaROSa ?
Reply on: Tatranka #67931:
To vtedy sa sám výrobca ponúkol, nie? ?
Reply on: veteran #67929:
Ako nám bolo dobre za súdruhov,keď žiadne možnosti výberu dodávateľa neboli.Ber,nebo neber! ? ? ?
Reply on: stn35 #67924:
Navrhuj,synku,navrhuj... ?
Mňa,ako občana vôbec nezaujíma či je električka červená,modrá,zelená,či je od toho alebo onoho výrobcu,vôbec ma nezaujíma akú má výzbroj,vôbec ma nezaujíma či nesvieti na transparente tá a tá dióda...Mňa,ako občana zaujíma početnosť a presnosť spojov,koľko za to zaplatím a či za to dostanem adekvátnu kvalitu.Bežný ľud totiž oceňuje úplne iné veci,voz môže byť neviem aký moderný,pokiaľ je vnútri zasratý špinou od stropu až po zem,počmáraný ,s porýpanými sklami,v zime vymrznutý,tak vtedy nikoho nezaujíma kto ho vyrobil,kedy, ani či má výzbroj Cegelec alebo Škoda.
....Áno,nové vozidlá potrebujeme,ale nenakupujú sa podľa prianí šotoušov ?
Najsamlepšie výberové konanie by bolo, keby do podmienok súťaže napísali, že vozy musia mať na prednej maske logo obsahujúce napr. prísmená "S", "O" a "R" ? Pri pohľade na niektoré zmluvy DPMK z poslednej doby (najmä objednávka štúdie vykonateľnosti projektu KMK) mi to ako nejaké veľké sci-fi nepripadá ?
Reply on: 810zssk #67926:
Tak zasa Praha robila výberové konanie na električky ktore ešte ani neexistovali, BA má už aspoň referencie ?
Reply on: tbus #67925:
takto by to malo byt ale casto krat k tomu nedochadza a verejne sutaze upravia tak aby vyhrala uz dopredu urcena firma sak si tu nejaky patek tak to poznas

co sa tyka varia tak suhlasim myslim ze super elektricka za ten peniaz, ak by sa variami zmodernizoval nas vozovy park bohate by to stacilo
Reply on: tbus #67925:
Hej, napriklad bratislavska sutaz, ktora uuuuplnou nahodou sedi Skodovke a jej ForCity 🙂
Reply on: stn35 #67924:
vario nie je ziadne kvazi polovicate riesenie ale plnohodnotna elektricka, a uz prestan tarat o dohodach medzi Skodou a Kosicami, takto sa to nerobi, pri tak velkom mnozstve verejnych zdrojov sa musi robit sutaz, a v ramci nej je prave to miesto na ferove urcenie dodavatela (nie uprednostnovanie jedneho vyrobcu alebo jedneho modelu) a dohadovanie na cene.
vazne este raz navrhujem nech sa zas nekupuje polovicato a zbrklo ,teda ziadne "kvazi " nizkopodlazne Varia ani nic podobne a pod ale nech sa DPMK a mesto riadne dohodnu so Skodou Plzen a nech pre mesto Kosice z aktualnych eurofondov ktore budu pridelene mestu za ucelom nakupu briciek a ich obnovu,nech spravia pre Kosice tych 40 alebo povedzme 35 suprav ,podla mna by to bol jednoznacne najrozumnejsie riesenie a takymto sposobom obnovit vozovy park v meste Kosice, s tym ze by sa realizovala sucasne a priebezne zaroven uz aj viackrat tu spominana vymena kolajnic pochopte jedno mesto nepotrebuje nejake kvazi a polovicate riesenia a sliapnutie do hovna, ked uz tak nech to je obnova ako ma byt, taka moznost a ponuka aku ma mesto teraz sa nam uz na dlhe roky podarit nemusi - 15T for city alebo 26T http://www.skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/ ? myslim ze aj obcania po dlhych rokoch cakania by si takuto uroven cestovania konecne zasluzili...preco ked to dokazal nakupit taky Miskolc a obnovit svoj vozovy park preco by sa mesto Kosice s DPMK nedohodli s Plznou na modeloch a aj na cene..
Reply on: Kona #67911:
Tých RT6 bolo vyrobených o dosť viac. Napr. dodávali sa aj do Poznane - tuším kvôli tom, že na tamojšej rýchlodráhe zahájili prevádzku, a 4 vozidlá aj do Prahy, kde však dlho nejazdili (uskutočnil sa aj pokus o modernizáciu jedného vozidla - avšak ani ten nedopadol dobre). Pražské vozy boli neskôr predané, vraj jazdia v Poznani ako rekonštrukcie ich RT6.
-----
A prečo práve ich chceš nasadiť na R, keď som spomenul linky, kde by sa mohli tieto vozy využiť? ?
Reply on: Kona #67915:
Neviem odkiaľ máš tých 70 miliónov , ale ak to má byť pre KE , myslím že to už je spoločná suma aj za vozidlá plus trate. Aj keď sa do technickej stránky koľajovej dopravy prakticky prd makový rozumiem, vyraďovať KTčka by bol priveľký luxus už len preto, že sú to v podstate najmladšie vozy a svojou obojsmernosťou obzvlášť dôležité. A ak by sa mali namiesto nových vozidiel nejaké vyraďovať, tak v prvom rade dlhodobo odstavené T3ky a až potom siahať na prevádzkové vozy. Trate by sa mali najmä rozširovať, intervaly električiek posilňovať, a teda výprava zvyšovať, nie vyraďovať...
Reply on: Rudyke902 #67920:
#701 je vlajkovou loďou v Košiciach. Po dlhých rokoch nová električka v podniku a v dielni tiež nie sú ešte so všetkým oboznámení, to potrvá pokiaľ si na ňu zvyknú. To nie sú staré T3, kde klepli a šlo to ďalej. Vo Váriu je elektronika a tú veru tak ľahko už neoklameš.
No vidim že na tému nových vozov ED je tu písané dosť - podľa mňa je jedno čo sa kupi - len nech sa to stihne kupiť, vyrobiť a aj dodať včas a hlavne nech je to už osvedčené z iných miest, nie žiadne "novinky", aby to nedopadlo potom tak ako s tým VARIOM, že je dosť často mimo prevádzky, buse displeje nie vždy na 100% "spolupracuju" s naším EM testom, atd... A nezabudať na tie naše perfektné trate, čo by sa na nich najviac hodilo.. Tak isto v AD - kupované rôzne typy busov - hurá systémom , (TEDOM sa už aj nevyrába),... Viac rôznych typov vozov v ED, či v AD = viac rôznych náhradných dielov, a to potom predražuje a aj predlžuje opravy a udržbu ... No to všetko tu už bolo spominané .. Aj tak som zvedavý ako tá súťaž dopadne a čo DPMK vlastne nakoniec "objedna", a do KE aj dorazí.. No náš DP má "smolu" v takých veciach vždy, tak sa necháme prekvapiť.. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.