tak doteraz tam bol tusim 4 minuty rozdiel medzi tymi zastavkami, spoje chodili nacas- na habursku dosiel nacas, ale na otocku prisiel s nadbehom a castokrat sme na otocke vystavali s otvorenymi dverami a cakali na cas odchodu. . Takze teraz tam budeme cakat este dlhsie a nebude sa stihat na peresskej prestup na L56, diki, super krok.
je to síce len moja domnienka, keďže presný výklad pozná len autorka, ale pôvodný návrh znel tak, aby jednorazový lístok neplatil ani na akože zrýchlené linky. Je to však len v rovine čítania medzi riadkami, keďže je to napísané len tak, ako je. No a MZ schválilo tento návrh bez akejkoľvek zmeny, čiže predsa len tie akože zrýchlené linky by mali pod to spadať.
V zastávke Pereš je 3-min. pauza na vyrovnanie meškania už dosť dlho, teda autobus by mal počkať na čas odchodu. Ako sa to v praxi dodržiava, radšej ani nechcem vedieť.
Ináč to uznesenie o zneplatnení 4-z lístkov hovorilo iba o papierových lístkoch, nie EP (práce chvatná, málo platná...) Ale vo výslednej tarife sa zničohonič objavilo aj obmedzenie pre lístky z karty (D.5.c - a písal to zjavne nejaký maďar)
Takto to schválilo MZ. Vysvetlenie a jej aplikovanie do praxe je také, ako som napísal. Neexistujú tu žiadne zrýchlené linky (číselný rad 5x nemožno považovať za zrýchlený, ani licencie takto udelené nie sú), a teda zmena sa týka len železiarenských liniek R a RA, samozrejme v plnej trase a obojsmerne. To schválené znenie "spojoch označených R do USS KE" bolo predkladateľkou a je aj Mestom KE chápané opisným spôsobom ako "linky jazdiace do železiarní". A teda linky R1-R8 a RA1-RA8.
inak, ak už chceme doslovne dodržiavať tarifu, tak potom "jednorazový papierový cestovný lístok je neprestupný, neplatí pre nočný spoj, a neplatí na zrýchlených spojoch a spojoch označených "R" do U. S. Steel Košice", teda na všetkých ostatných spojoch – nekončiacich v USS – možno tieto lístky využívať. A teraz môže to znamenať:
1. tieto lístky nemožno využívať len v smere do USS;
2. tieto lístky nemožno využívať len na daných spojoch spojoch ozaj končiacich v USS – taký spoj a ani taká linka, pochopiteľne, neexistuje, keďže všetky okrem vnútrozávodnej dopravy končia pri USS;
3. tieto lístky nemožno využívať len v spojoch, ktoré začínajú alebo končia v USS, teda ostatné spoje inkriminovaných liniek nekončiace a nezačínajúce v USS sú vyňaté spod tohto pravidla – napríklad výjazdy z vozovne nie smerom k USS.
Takto diletantsky napísať vetu, ktorej exaktnosť by mala byť prvoradým atribútom, je fakt umenie. Každé jedno vyššie uvedené vysvetlenie sa dá chápať na jej základe.
...ale no taak ved predsa u "perešskych liniek" ...sa tymito natiahnutymi jazdnými dobami aspoň čiastočne skrááti meškanie ktore linka naberie na trase KNV - Pereš
wau to je parada, z haburskej odchod na 35 a z otocky na 40. A realny cas za ktory vyjde hore kopcom a otoci sa je cca 2 minuty. Klobuk dole tomu inzinierovi, ktory to vymyslel
Áno, ale na toto si DPMK asi kúpil čarovnú guľu, lebo na MZ jasne padlo slovo "zrýchlené linky", čo nie je NIKDE zakotvené. Teda sa hovorilo o akýchsi virtuálnych linkách a DPMK si to prispôsobil podľa vlastného Gusta. Výsledkom je, že už sa nebude dať "zviesť" (ide najmä o intravilán) Rkami na 4zCL.
napokon sa predsa len doslovný Jenčovej paškvil dostal až do novej tarify – http://www.dpmk.sk/node/17059. Neviem, či to označiť za amaterizmus alebo absolútne babráctvo, ale žiadne spoje označené R a ani zrýchlené spoje podľa platných CP DPMK neexistujú, teda jednorazové cestovné lístky sa môžu používať na úplne všetkých linkách bez obmedzenia s výnimkou nočných liniek.
Tatranka