To ze mame zastarale vozidla by nevadilo, ani 30+ rocne T3, v inych zapadnejsich mestach, najblizsie Vieden je znama prevadzkovanim elektriciek este zo 60tych rokov, su ale v super stave. Cize keby sme nemali take rozbite trate a vozidla myslim ze by to prezentacii mesta neuskodilo, nehovoriac ze v mnohych mestach maju aj podstatne modernejsie elektricky taky interier ako T3(plastove sedadla, viacfarebne steny a tyce)co im ale pridalo na krase je ze je asi kvalitnejsi, kedze som prilis mlady nato aby som si pamatal vobec nejaku novododanu T3, tak neviem ako vyzeral originalny interier, momentalne ale asi kazda T3 presla "VP" pri ktorej bol interier rucne premalovany a to je podla mna odstrasujuce, ale tak co uz, pred rokom sa tu hokejistom aj ich fandom pacilo takze vyzera to tak ze nasa MHD az tak nepada do oci beznym ludom.
Tak či onak - DP v Ke má nejak furt so všetkým čas - až kým bude neskoro.. Zaujímave že v BA už vypísali aj suťaž, už aj definovali čo chcu ... no my máme čas.. A malo by zavážiť fakt aj to - že budeme EHMK ... Všetko po funuse sa akosi robi - len aby nebolo neskoro potom..
?
Nie, že bude... Súťažné podklady je súbor všetkých podmienok, ktoré musí/mal by súťažiaci splniť. To znamená, že ak nie je zverejnená žiadna podmienka, tak my sa ich dozvieme najskôr až po ukončení verejného obstarávania.
Tie prechody na Klimkovičovej sú ešte celkom v pohode, nájazdy na ne sú celkom plynulé, autobusom robia problémy skôr tie menšie retardéry, aké sú v Košickej Novej Vsi alebo v Ťahanovciach, navyše ten v Ťahanovciach je v poriadnom stúpaní a autobusy smerom na sídlisko potom musia zvyšok kopca výjsť na najnižšom stupni, oproti tomu je Klimkovičova lahoda...
No neviem prečo potom sa opravujú výtlky na cestách a podobne, ved to sú vlastne tiež také retardéry keď sa to tak zoberie. Už len to spomaľovanie a rozbiehanie uberá čas a zvyšuje spotrebu pohonných látok. Nehovoriac o tom, že keď je poľadovica, môžu vozy prešmykovať alebo sa omnoho horšie rozbiehať. Ak by to celé bolo v poriadku, tak potom by sme nemuseli opravovať ani mnohokrát prepadnuté zámkové dlažby na zastávkach, veď by to bolo jedno či autobus prejde počas jednej služby cez 3 alebo 6 "retardérov". Toto celé je proti zdravému rozumu.
KAMIL65:
Tak to rozpravas jak keby v BA to bolo nejake ine ?
Kona:
Kto by sa stahoval do ineho statu koli MHD? ?
Adamcool:
Retarder ma velmi jednoduchy ucel, spomalit pred nim, aby nerobili rally z toho kopca, ak to urobi, nic sa mu nestane.
Je to tak ako sa tu spomína .. chváliť sa tým že jazdíme ešte na staručkých 30 ročných T3 je podľa mna úbohé. Keby aspoň prešli nejakou zásadnou GO, rekonštrukciou, alebo modernizáciou (ako v Brne, či Ostrave), tak nepoviem.. Ale namalovať im vlnky, natiahnuť na NIEKTORÉ lamynátové stoličky poťah a vybaviť NIEKTORÉ (ak sa poštastí) bočnými a zadnými displejmi odmontovanými z inokadiaľ (vpredu je to priam prepych), ktoré aj tak viac menej nefunguju poriadne, o hlásení zastávok ani nehovoriac .. ? No a k tomu sa máme hrdiť na druhý rok ako hlavne mesto kultúry - tak kultúra cestovania v našej zanedbanej mhd je fakt na ukážku (či zamyslenie) ... To je len jeden príklad z ED.
A neviem fakt na čo čaká mesto, kedy sa vypíše súťaž na nejaké nové vozy - ak už sú nejaké presunuté prostriedky na to určené.. Či sa čaká asi že všetko zhltne zas Bratislava - a v KE sa zobudia po funuse? ?
1. Myslel som moderné nízkopodlažné električky (ForCity, Bombardier). Áno T3 sa konštrovali na podobné podmienky ba i na ďaleko horšie (Ukraina, Rusko) ale radi by sme sa hádam už pohli z tohto stupienka komfortu sa v nich prevážať. Práve to je na tom smutné, že tu máme aj 30 ročné vozy stále v premávke - prepytujem bez akýchkoľvek rozsiahlych rekonštrukcií (GO)
2. Chodím tam denne, lebo tam chodím do školy ale to je v časoch špičiek, čiže chápem, že tam nikto nič nerobil. Môžeš mi teda povedať čo tam robili?
3. No tak neviem či je to tlmičom, celkovej kostre, rámom a kĺbu "príjemné". Je to absolútny nonsens dať do dráhy autobusu retardéry!
4. Že niekedy, keď vodič musí nejako neštandardne výjsť z tej zastávky, zvykne (ako napríklad dnes) zachytiť podvozok o ten vyčnievajúci asfalt.
5. Výborná stratégia! Nerekonštrujme, nechajme tak, lebo je to električkový uzol a čo by tam jazdilo. Tá križovatka pri tej dôležitosti, akú má teraz, by mala byť rekonštruovaná každých 15 rokov a nie ako teraz.
Ak môžem aj ja odpovedať: 1. Staré tram majú poriadne vypruženia,
2. Ja tadiaľ chodím každý deň a môžem dosvedčiť iba nový asfalt,
3. Neviem čo je to retardér,
4. On asi myslí priehlbeniny od kolies autobusov,
5. Asi to zaplatia cigáni z peňazí čo dostanú a namiesto električiek....koňské povozy ? .
Toť moja odpoveď. ?
A tak isto je to aj so starostlivosťou o vozidlá... viď Vario...v nízkopodlažnej časti je stĺpik s označovačom prirobený k stropu a k držadlu sedadla, ale nikoho nezaujíma, že 1 skrutka na uchytenie k stropu už chýba a druhá skrutka ledva drží... až to na niekoho drbne tak hľa trvanlivé Vario ? alebo ešte strop v prechode v NP časti so VP časti.Starostlivosť +"DP" Košice = ☠ vozidlá.
pár otázok na teba:
1. Ked sa elektricky na nasich tratiach roztrepu po par dnoch, ako je mozne, ze tu stale jazdia aj takmer 30 rocne vozy v beznej premavke?
2. Videl si vobec co sa robilo v tom obluku na NMM? Alebo si tadial isiel len nahodou okolo ked sa tam prave nic nerobilo?
3. Ako konkretne sa nici autobus na retarderi?
4. Ako suvisia krive ciary a vydraty asfalt s tym, ze tam jazdia nove autobusy?
5. Ak cigani vyberu kolajnice na NO, kto zaplati polozenie novych, a co bude za ten cas jazdit namiesto elektriciek?
Sheep221