Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sheep221 #66935:
prekrútené
Reply on: Adamcool #66923:
V BB zrusili trolejbusy pre rovnaky dovod ako to chcu urobit u nas, tvrdia ze je ich prevadzka draha a dalsie blaboly, ako tomu bolo vtedy, vyriesili to preradenim MHD pod SAD Zvolen a trolejbusy zrusili v super-rychlom konani, od rokovania po zrusenie trolejbusov uplynuli asi 2 tyzdne.
Dovod preco sa to dialo cele je pranie penazi, majetok ktory bol dovtedy v SAD BBDS sa predal do SAD Zvolen a aj ked mesto neskor vytvorilo vlastny dopravny podnik(DPMBB) a obnovilo trolejbusy vlastne to bolo cele zbytocne, pretoze museli od SAD Zvolen naspat odkupit vsetky vozidla, budovy a strukturu a aj tak to skoncilo tym ze ma SAD Zvolen 51% podiel a tym padom moze rozhodovat samostatne nad tym co sa deje v DPMBB. To co sa deje tam ci tu alebo aj inde ma velmi malo spolocne s realnym stavom trolejbusov alebo vedenia alebo ich rentability. Nehovoriac ze ceny paliv rastu do astronomickych vysok, narozdiel od cien elektriny kde sa ceny nedvihaju az tak prekotne, cize prevadzka trolejbusov vychadza lacnejsie aj s ich strukturou nez len prevadzka autobusov. Nie je zatym celym nic ine len hry v politickom babkovom divadle.

Tambus24, asi si trolejbusom nesiel uz velmi davno, trolejbus je podstatne rychlejsim a sviznejsim vozidlom s rychlou akceleraciou.

Labtec, skus pisat aspon trochu realne, jednak v Prahe trolejbusy nejazdia uz od 70tych rokov, ak nie este skorsie a nase cesty sa neopravuju iba plataju, vysledkom coho je samy hrbol, jama a nerovnosti, nekvalitne cesty ako ich mame my sa podpisuju pod dost vysoke skracovanie zivotnosti vsetkeho co po nich jazdi.
Reply on: Riks #66930:
Este vyhybky od NO po Mlynsku bastu v obidvoch smeroch, tiez prekladky pri auparku a pod mostom na jakabovom palaci. Urcite je tych miest viacero. Nechodim velmi TD (malo kedy chodim tym smerom) ale malo kde ide trolik naozaj 50tkou
Reply on: LABTEC #66931:
trolejbusy potrebuju nove plechy, farby a opravy interieru /sedacky/ to vsetko ide urobit pri beznej strednej prehliadke
ich elektro-vyzbroj je takmer neznicitelna,viem,co pisem
20 rocnu elektricku nie je problem zgeneralkovat , trolejbus je ...

bude sa opakovat: tu sa nehlada ako TD "ozivit",ale dovod ako ju utlmit
Keď v Markíze hovoria niečo o samoutlmovaní TD z dôvodu vysokého veku , tak mi nejde do hlavy ,prečo sa nesamoutlmuje aj autobusová doprava ? Autobusy sa nakupujú a cesty sa opravujú. Kdežto trolejbusy sa z eurofondov nekupujú a trate sa neopravujú. Veď načo ,aj tak raz zostarnú. Logika ako prasa ? Otázka na záver: Naozaj je údržba TD a elektrina drahšia ako nafta ,plyn a údržba autobusov ❓
Už by ste mohli prestať omieľať tie drísty, že TD je tu pomalá. Neraz som mal tú česť ísť trolejbusom 50km/h a viac, takže keď vodič vie kde si to môže dovoliť, žiaden problém.

110mat110: Načo nové vedenie? Jediný blbý úsek tu je trať od Tesca po Kalinovskú, plus pár blbých oblúkov na Furči, kde to bez spomalenia nejde.

LABTEC: Ak by k tomu náhodou došlo, tak mechanici budú akurát opravovať iné vozy, vodiči majú zácvik aj na autobusy; halu trolejbusky bude využívať autobuska a niekomu sa zrejme splní sen.

110mat110: Bežný obyvateľ Košíc ani nevie rozoznať trolejbus od autobusu.
Ak je moznost mat troliky tak jednoznacne len troliky. Z hladiska hluku, ekologie atd. atd.
Ale myslim ze by sme mohli prestat snivat a zacat riesit dnesnu situaciu. Neplanuje sa peticia?
Je podľa vás dobré, ak by sa napríklad Ťahanovce či Podhradová úplne odstavili od autobusov a boli by tam iba trolejbusy resp. v nedohľadne na Ťahanovciach aj spolu s električkou? 🙂 Alebo je lepšie stále mať aj nejakú tu jednu až dve autobusové linky? 🙂
Ešte som zabudol že trolejbusova dielňa je dimenzovaná na 60 vozov a máme ich tu 27 takže ak by sa trolejbusy rozširovali a dokúpili vozy ďalšie tak by nebol problém (ja osobne vidím perspektívu trolejbusov okrem už spomínaných plánovaných trás aj na sídlisku Ťahanovce).
Reply on: LABTEC #66924:
Tambus24 zrejme myslel TD z pohladu cestujuceho. Tomu je jedno, ci to co prislo ma "tikadla" alebo nie. Tak ci onak, tych 16 alebo kolko vozov sa bude musiet nahradit takze vodici o robotu nepridu, len presedlaju na iny voz.

TD ma v kosiciach obrovsku perspektivu, kedze kosice su v kopcoch a tu su trolejbusy (hlavne tie s rekuperaciou) najlepsie riesenie. No vysvetli to nasim radnym.
Reply on: LABTEC #66924:
V tej Prahe som už teda riadne dlho nevidel trolejbus, akurát tak v múzeu MHD v Střešoviciach....ale to je jedno. Stačí sa pozrieť keď je kalamita, TD je jedna z najspoľahlívejšich vtedy. Podľa mňa už dávno mohli jazdiť trolejbusy aj na Podhradovú (bolo by využitie pre malé vozy, ich nasadenie na L71/72 je v špičke dosť nevhodné).
Reply on: Tambus24 #66916:
Podľa teba je TD pomalá a trolíky sú rozbité. TD je hlavne ekologická ,efektívna doprava. Vieš koľko nafty ,alebo plynu zožere taký bus hore Furčou ? Veď ten zožere aj trávu pri ceste. Lenže je tu plynová lobby a treba nakupovať plyn do busov ,aby mala určitá skupina podnikateľov patričné zisky. Keby sme rozmýšľali ako Prešovččania ,tak máme trolíky nové. Sú aj eurofondy. Prečo nezrušili TD v Brne, Prahe...? Trolejbus má DLHŠIU životnosť ako autobus. Nám Raši nasľubuje lacnejšiu dopravu a jej rozšírenie a stane sa presný opak. Viac by si na primátorskú stoličku už nesadol ,keby záležalo len odomňa. Zrušenie možno nebude pohroma ,ale príde sa o veľa peňazí na zakonzervovanie trolejovej trate a (možno) jej následné otvorenie v budúcnosti. A čo vodiči trolejbusov ? Automechanici a oprávári trolejbusov ? Pôjdu na ulicu aj s administratívou ?Budú chátrať aj dielne pre trolejbusy ? Sú to vozy ,ktoré ešte nejaký ten piatok môhli zarábať. Ale teraz je asi na čase ,aby zarobila nejaká finančná skupina ,veď malá kopa pýta viac a veľká ešte viac... A je tu ešte kopa ďalších vecí, škôd a problémov ,ktoré som tu nespomenul. Dovidenia zdravý rozum ,ktorý zatemnil tieň a vidina peňazí...
Reply on: Yogi616 #66922:
Neviem, či to urobili naschvál, ale aj keby, tak majú môj rešpekt. Ak sa to dá takýmto spôsobom si obnoviť vozový park lacno, tak prečo nie.

No a BB tu omieľam kvôli tomu, že prečo by sme my nemohli urobiť to čo oni. Možno má DPMK tento zámer, len ho nezverejňuje.

Napríklad 110mat110 mi to vyčerpávajúco vysvetlil jednoduchými argumentami a to som presne očakával od niekoho.
Reply on: Adamcool #66919:
Ty čo tu furt omieľaš Banskú Bystricu? Si myslíš, že tam to naschval zrušili a potom zase obnovili? Niekedy mi pripadajú tvoje nápady dosť nelogické.
Reply on: Adamcool #66919:
Nasa infrastruktura drzi len silou vole. Ak by sme chceli urobit nieco ako v BB aj tak nam to bude prd platne, kedze za tie roky hrdza zozerie aj ten zvysok neposkodenych trolejov a bude sa jazdit este pomalsie. Ak nove troliky tak aj nove vedenie, bez toho to nema cenu
Reply on: Dispecer #66917:
No a je isté, že ju (infraštruktúru) budú rušiť? Alebo sa pokúsia o niečo podobné ako v Banskej Bystrici?
Reply on: Dispecer #66917:
No a je isté, že ju (infraštruktúru) budú rušiť? Alebo sa pokúsia o niečo podobné ako v Banskej Bystrici?
Reply on: Dispecer #66913:
?
Reply on: Tambus24 #66916:
Pre cestujúceho zrušenie trolejbusovej dopravy pohroma nebude. Ale bude to strata - vybudovanie infraštruktúry určite nestálo pár dnešných eúr a jej likvidácia tieto peniaze ani nevráti, ba dokonca si vyžiada ďalšie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.