Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #55138:
Na Watsonovej stále počítam s L50, teda na zachovanie podmienky neobmedzovať špičku postačia 2 spoje L50 za hodinu, čím by sa zároveň stanovil jej lákavý popoludňajší interval na 30'. Čiže 4x18, 4x55, 2x50.

Áno, pri oprášenej L21 je tam spomínané riziko, ale na druhej strane to môže napomôcť odbúraniu iného problému, a to nadmernému obsadzovaniu tejto linky obyvateľmi sídliska. Zachádzka cez Džungľu by práve sídliskových Ťahanovčanov mohla čiastočne demotivovať od jej využívania na cestu do/z centra.

Čo sa týka rozumnej obsluhy Krásnej, tam veľké šance nevidím... a starosta tuším kandiduje na primátora. Efektivita a postávanie... položme si otázku, zaujíma to magistrát? Keď vidia len vozkm... a tie sa nenavýšia.
Inak kto lepil tie nove "teplomery" - schemy do trolejbusov? Ja len, že sa odlepuju, milion bublin tam je a niekde je to nalepene ešte vedľa pôvodnej schemy kus nelogicke.

A neže ma zabije nejaky uhlik keď pojdem nabuduce cez hornadsku ?
Reply on: Vladimír #55131:
Cez vikend asi všade.
Reply on: 5 #55134:
Návrh na redukciu špičky na Watsonovej tu už zaznel. Otázkou je len, či sa preň nájde podpora, keďže nespĺňa podmienku mesta neobmedzovať špičku - akosi 8 spojov za hodinu je menej ako 10.

Čo sa týka Džungle, ide tu o osvieženie klasiky - v blahej pamäti L21 do Ťahanoviec cez Džungľu. V zásade nie som proti, ale riziko by som tu videl v možnom nasrdení obyvateľov Ťahanoviec predĺžením jazdnej doby (určite sa nájde aspoň jeden, ktorý vyhlási, že mu týmto zdraželo cestovné).

Predĺženie L13 (zase) na Baňu je nápad dobrý vo vzťahu k skutočnosti, že aj tak k amfíku jazdieva naprázdno, avšak len pokiaľ sa definitívne zriekame nádeje na nejakú rozumnú obsluhu Krásnej (skrátka nie v štýle 13/52/52L). Predĺženie L13 taktiež nerieši boľačku efektivity nasadenia vozidiel, kedy dva vozy na linke s hodinovým intervalom a obehom niečo vyše hodiny sú naďalej odsúdené na pol šichty na spoji a pol šichty postávania na konečnej.
Reply on: punto #55133:
Ďakujem. V tomto prípade to naozaj nie je ideálne. Čo som pozeral, momentálne cez víkendy sa dá medzi THC a JZR cestovať s prestupom na Palackého pohodlne len pri kombinácii L10+13, čiže raz za hodinu. V ostatných prípadoch je lepšie použiť kombináciu 36+19 s prestupom na NMM/MB. Aj keď uznávam, že na Palackého bol prestup logickejší a spojenie rýchlejšie.
Reply on: 5 #55134:
"Ak môžem byť konkrétnejší k návrhu, kde vziať km."
Vyhodiť členov magoriátu na ulicu.
Reply on: 5 #55134:
Konecne napad ako sa to da a nie ako sa to neda... ?
Reply on: Vladimír #55122:
Ak môžem byť konkrétnejší k návrhu, kde vziať km.
Popoludní v špičke 15' na L18 a 15' na L55 (prekladať). Keďže L50 zrušiť z politických dôvodov nemožno, navrhujem ju zachovať v režime pár spojov ráno aj popoludní ako linku postupne ašpirujúcu na "dožitie". Tým, že s ničím nebude poriadne koordinovaná a bude mať smiešny interval, sa postupne sama vyčlení zo systému.

K L22 mám ešte aj iný nápad a to ju zrušiť úplne. Pričom:
a) obsluhu Džungle zabezpečia zachádzky (vybraných) spojov L25 - pri presadzovaní návrhu bude nutné starostke zdôrazňovať, že Džungľania sa dostanú PRIAMO oveľa ďalej ako doteraz ( ? ), prípadné ranné návaly na nejakom spoji riešiť vložením špeciálneho spoja idúceho len z Džungle napr. po Mier (25Dž),
b) obsluhu Bane Bankov riešiť predĺžením L13 k bani (interval do Krásnej je rovnaký ako treba k bani) a teraz aj tak jalovo prestávkuje pri amfiku.

Nuž, toľko moje návrhy, ktoré by pri dobrej komunikácii mohli byť aj politicky priechodné, si myslím.
Za ušetrené km spojazdniť sedlovú a víkendovú L18 s malými vozmi.
Reply on: Vladimír #55131:
Sídlisko Ťahanovce --- Nad Jazerom. Linka 10 a linka 19 ... príklad konkrétnejšie: príchod linky 10 na palackého na O2 - 04 a odchod linky 19 z palackého 07. Teraz je čakacia doba skoro 20 minút cez víkendy . a to obl len jeden z príkladov.
Reply on: PTI #55101:
Vite, pán Titl, budete sa musieť zmieriť s tým, že dnes už vaše návrhy nie sú jediné, nie sú dokonca ani najlepšie a podľa mojho skromného laického názoru sú naopak na opačnom konci rebríčka. Napríklad váš neuveriteľný výplod k TEŽ kdesi na SME pred pár mesiacmi.
Reply on: punto #55130:
Môžeš uviesť príklady, kde nadväznosť pôvodne fungovala a teraz zanikla? Ďakujem.
Reply on: erikson #55129:
pôvodný systém aspoň fungoval a prestupy boli zabezpečené maximálne do 10 minút. Teraz čo som si všimol treba čakať na prestup aj 20 minút.

Na mieste DPMK by som sa zamyslel a uviedol celý systém do stavu z minulého týždňa kedy ten systém fungoval poriadne. Teraz čo sa deje je len hanba pre DPMK a toho, čo robil tie časy. Keď prichádzal EUROBUS do mesta, teda mal záujem , som bol proti tomu, ale teraz už som ZA aby to urobil znovu a vstúpil do MHD KE. Nič iné skonštatovať nemôžem.
Reply on: TA #55127:
Ja neviem ale mna ako obyvatelovi Furce je v tejto situacii sumafuk kde uz ten spoj z Mieru resp. Nemocnice pojde alebo nepojde dalej. Vsetky 3 sidliska mame z tych bodov ako tak dobre spojenie. A ked uz aj to by sa dalo riesit. A o tom nemam ziadne pochyby ze to bude lepsie riesenie ako toto co mame teraz.

Myslienka prestupneho systemu je rozumna a logicka ale tak ako sa to dokaze domrvit v KE asi nema obdobu.
Reply on: tbus #55123:
ja len že sa hovorilo o škrtaní a v "kritickom" čase sa paradoxne na 18-ke pridávalo
Reply on: erikson #55126:
tým by si spustil lavínu sťažností - ak by chodila linka na ŤHC, obyvatelia KVP by sa sťažovali, ak by chodila na KVP, obyvatelia ŤHC by sa sťažovali. Takto nemá kto komu závidieť priame spojenie (mimo špičky).
Reply on: tbus #55121:
Ja neviem ako na jednej strane tu zaznievaju prispevky aby sa posielali staznosti na MM, primatora atd. ale ja mam skor pocit ze aj v DPMK ( neviem kolkí na tomoto fore ste zamestanancami DPMK) su ludia ktorí týmto skvelým nápadom este zatlieskaju a budu ich slepo glorifikovat.

A ked uz ja stale vravim zacnime sa bavit nie o celej 18 ale o problemovej casti. A to je cast medzi dvomi bodmi, kde je zabezpeceny kvalitny pestup a to je zo strany Furce a Tahanoviec - Mier a zo strany KVP a Terasy - Nemocnica.

Otazne teda je musi spoj ktory by premaval Po Watsonovej ist az na KVP? ak sa dokaze tocit 50 a 55 pri Nemocnici asi nie. Druha konecna by asi musela byt niekde na normalnej konecnej.

Musi spoj ktory by premaval po Watsonovej ist az na Tahanovce alebo Furcu? Otoci sa pri Tescu a druha konecna by v tomto pripade asi musela byt na KVP.

To je len moj laicky nazor ale zacinam riesit problemový usek a nie linku ako celok. Ale niekedy mam pocit ze tu sa na to ide opacne.
Reply on: Vladimír #55105:
otázky sú myslené skôr do pléna.
Ono je aj ťažké zistiť nadväznosť len pri pohľade na CP, keďže DPMK považuje za nadväznosť niekedy aj to, že spoj jednej linky odchádza zo zastávky v presne rovnakú dobu ako spoj inej linky.

Možno by sa dal realizovať jeden nápad - do CP k názvom zastávok vpísať linky, ktoré na CP danej linky v tejto zastávke nadväzujú - pre uľahčenie prestupu. Je tu však hneď aj jedno proti - čo v prípade, že nadväznosť je len po určitú dobu. A samozrejme v neposlednom rade by muselo byť uvedené, že nadväznosť nie je záväzná, teda, že sa spoje nečakajú.
Reply on: aljosa #55113:
"L12 nie je v nocom CP nie je 'zahustena' stale bude chodit len raz za 30', takze vypadok spojenia z Watsonovej (ako smerom na KVP, tak na THC) je tam vyrazny."

--->>> už vidím natrieskanú L 12, ktorá nestíha brať cestujúcich z okolia Watsonovej
Reply on: Vladimír #55122:
Všimol som si jednu zaujímavosť, čo sa týka linky 18: medzi 8 a 17-tou hodinou po starom bolo 24 spojov, po novom bude chodit 25 spojov... ? ?
Reply on: Peter55 #55119:
Ďakujem. Osobne tipujem, že tak nejako to aj nakoniec dopadne. Len aby potom diskusia nebola plná príspevkov typu "zbláznili sa... že raz za 20 minút v špičke..."... 😉

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.