Rámcová zmluva síce existuje, ale to je asi tak všetko. Ak by mala ísť nejaká tram na rekonštrukciu, tak asi by aj táto šla. Ale ako píše Nodes, musí byť ochota na magistráte.
Rovno ju môžu poslať na REKO ? , dúfam, že to nebude tak, že teraz do nej nahrnú peniaze a o rok ju na REKO pošlú aj tak. I keď neviem, či nebude chýbať vo výprave, ale elín snáď máme dosť ....
Keď titulky nie sú potrebné pre Čechov, Poliakov, niekedy Rusov, tak myslím, že ani tu by neboli potrebné. Na druhej strane, neviem si predstaviť, žeby citát v novinách mal byť v Poľštine alebo Ruštine, aj keď prečítať by sa dal.
Re #51771 5: Rozmýšľam čo tým chceš povedať. Ak narážaš na hasiča, tak na toho to mierené nebolo. Pozastavil som sa nad tým, čo reportér(ka) dokázal(a) napísať do článku. To, že ide o citát neznamená, že do článku napíše takýto, do očí bijúci, nespisovný výraz. Keď niekto v ankete povie "Ja voľic nebudzem", tak v takejto podobe to má ísť aj do tlače?
Dokonca.... tie stožiare by sa možno dali využiť aj na iných miestach, že? Napríklad časť od NMM, kde jazdia električky, aspoň po športovú halu, tam neviem, či by sa trolejbusy vybrali na Moyzesku, alebo ku TU a okolo Amfíku. Ak by šli trolíky aj tam, tiež by sa možno dali využiť stĺpy, čo držia trolej električky... a potom aj od Amfíku až k Novej nemocnici. Ale trolejbusy sa pri športovej zrejme poberú na Moyzesku a potom hore k nemocnici., nie k TU...
Ja som reagoval na Nodesa a na to, že má info, že ak by sme chceli nové vozy, musíme urobiť trať. Keď zrekonštruuješ starú ( čo je aj u mňa priorita ), dotáciu na nové vozy nedostaneš. Potom je ale na mieste tieto priority aj prehodnotiť. Ja by som to riešil takto :
1) v rámci možností dať do poriadku starú trať, ale ozaj iba nutné záležitosti
2) natiahnuť tie dráty na stanicu ( už tu by sa dalo poargumentovať, že sa zrušia nejaké A linky) , poprípade aj na iných potrebných miestach ( NMM-KVP)
3) za lacno nakúpiť vozy z fondov EU
4) doraziť opravy a urobiť generálku terajšiemu systému TD.
Samozrejme , nevravím, že by to malo byť o rok, ale malo by to tak nejak byť ?
Inak súhlasím s tým, čo píšeš, že najprv by mala byť vyriešená na 100 percent terajšia sieť, ale tak to asi nebude a neviem, či tie dotácie sa budú rozdávať večne. Preto by som to riešil tak, že na starom poplátať, čo sa dá, zaťať zuby, urobiť nové ( neviem koľko stojí taká výstavba trolejového vedenia, ale zasa miliardy to nebudú.. ) a nakúpiť vozy za dobré ceny ( zlomkové ), keď tu tá možnosť je.
Napísal som, že pozemky nevlastní mesto, presnejšie som mal napísať, že nie sú vydané listy vlastníctva a tak nemožno zistiť vlastníka. Presnejšie som to popísal v príspevku #47119.
Na Staničnom námestí sa dá využiť systém existujúcich trakčných stožiarov ED, nehľadiac na stav, že aj keď časť pozemkov tu nepatrí mestu (?), určite sa dá trolejbusová stopa naprojektovať tak, že tých pár nových stožiarov sa dá umiestniť. A ak je pravda to, že pozemky tu nie sú mestské, tak sa pýtam, ako je možné že tu mesto vyberá poplatky za parkovanie.
Nodes