Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: jt #49385:
no nemohli by si navzajom zvazat cestujucich pretoze je nezmysel presuvat sa v ramci sidliska z prveho na druhy koniec ked nakoniec nastupis do tej linky do ktorej si mohol nastupit uz na prvom konci

ide o to ze priebezna linka je schopna poskytnut silne intrevaly pri zachovani nizkeho poctu vozkm, napriklad L30 ponukala silny interval k mlynskej baste, silny interval na stanicu a silny interval na NO a to pre celu furcu, teraz je tu plno inych liniek a dovolim si tvrdit ze narobia daleko viac vozkm (od mieru na furcu a od palackeho na furcu) a o silnom intervale sa da hovorit snad len k mlynskej baste
Reply on: 5 #49382:
Dve konečné by nemuseli byť hlúposť, pretože postupné vyprázdňovanie v jednej linke by sa vykompenzovalo napĺňaním v druhej, pričom obe by boli rovnomerne prekladané. Alebo ak by sa vytvorili na oboch koncoch prestupy, linky by si mohli navzájom zvážať cestujúcich (prestup je ale v našej MHD nepriateľ číslo 1). Jednoduchšie je ale rozhodne vytvoriť jednu alebo viac priebežných liniek, pretože čím menej liniek s o to hustejšími intervalmi, tým lepšie. Tak by to aj malo byť - zopár "silných" nosných liniek cez celé sídlisko s doplnením o posilové linky 5x v špičke. To sa dá nielen na Furči, ale aj Ťahanovciach, Jazere, Terase, či KVP.
Reply on: Peter55 #49363:
keby sa aspoň tá linka netajila, akoby prevážala jadrové hlavice.
Reply on: eMareq #49360:

1. z ktorého obdobia je CP L 6 ❓
2. aké mali intervaly súdobé L 18, 31, 54 a 55 ❓
Reply on: jt #49380:
Všeobecne je priebežná linka efektívnejšia, lebo sa na začiatku sídliska postupne vyprázdňuje (napr. cestujúcimi smerom od Mieru) a zároveň sa po ceste sídliskom postupne napĺňa (cestujúcimi na smer NO). Linka s konečnou na konci sídliska (napr. Lingov) sa už po konečnú len vyprázdňuje, teda nie je tak rovnomerne využitá oboma smermi ako linka priebežná.
Konečná na Exnárovej sa postavila preto tam, lebo na Kalinovskej ju niet kde postaviť.
Reply on: jt #49380:
Na oboch koncoch - xujovina. Priebežna linka mi vyhovuje viac.
Reply on: pedro77 #49379:
Podľa mňa je konečná na Exnárovej nevýhodná, lepšia by bola určite jedna alebo viac navzájom prekladaných liniek cez celé sídlisko (zaručilo by to pravidelnosť, rovnomerné rozloženie spojov). Alebo ešte lepšie by bolo, ak by boli obratiská na oboch koncoch sídliska.
Reply on: pedro77 #49378:
aha, vidim tam 1983, ale ked tu L30 porovname s terajsimi L71+L72 tak az taky rozdiel tam nie je, akurat rozdiel je v tom ze L30 bola na furci priebezna a cize smer NO po secovskej bol rovnako silny. Len tak cisto hypoteticky keby sme neboli obmedzovani trolejmi, je lepsie pre furcu takato priebezna linka? alebo dve konecne na lingove a exnarovej ?
Reply on: eMareq #49360:
to je z ktoreho obdobia presne ?
Reply on: eMareq #49353:
a možnajže aj predbiehať ?
Reply on: Peter55 #49369:
Celý ten cyklochodník od Lokomotívy až po Čermeľ je zle spravený. Jednak je tam zámková dlažba a druhak tam ňom parkujú autá vlastníkov domov, teda je viac nepoužiteľný ako použiteľný.
Reply on: TA #49372:
Zatiaľ platí to čo tam je napísané. Ak by sa niečo zmenilo, tak dám vedieť (budúci pondelok by sa to malo upresňovať). ?
kde by sa mali konať tie dopravné fóra?
Reply on: Peter55 #49369:
Práve preto by to malo opodstatnenie. Dnes neexistuje žiadny bezpečný a zároveň legálny spôsob, ako sa dostať bicyklom z Čermeľa na Alpinku (teda okrem naloženia do auta...)
Reply on: 5 #49368:
Z poslednym riadkom suhlasim ? Minule som išiel cez alpinku no a na tu alpinku som išiel po kolajniciach lebo po ceste osm nechcel isť a ten "cyklochodnik" z ničoho nič konči len tka kde sa mu zachce ?
Reply on: Peter55 #49363:
Máme 2 kusy, aj 6270. Jeden z nich je permanentne na bežných linkách, kde nemá čo hľadať. To nie je o rozmaznaných cyklistoch, ale o náhradných riešeniach kvôli neschopnosti mesta budovať základnú cyklistickú infraštruktúru.
Reply on: jt #49365:
Mne sa nezda, že vela stoji.
Reply on: Peter55 #49364:
a ešte *postihnuti
Reply on: Peter55 #49363:
Nevravím, že nemá využitie. Len, sa pozri koľko toho najazdí. Lepšie využitie som myslel to, že nebude toľko odstavená, nie to, že bude voziť bicykle namiesto vozíčkarov. Ja osobne by som ju pravdepodobne ani nevyužil, pretože ak idem bicyklom, tak zväčša som v cieli rýchlejšie, než MHD (pri linke 14 by to ale asi neplatilo).
Reply on: Peter55 #49363:
*rozmaznani. To len keby to qwerty čital ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.