Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: BMko #45188:
57ka hovori o obsluhe URCENYCH TECHNICKYCH ZARIADENI, nie o praci pod vypnutym napatim v stope. Kazal som ti to citat pozorne a hlavne poslednu vetu odseku 1.. Na obsluhu urcenych technickych zariadeni v priestoroch TD (patriacich pod drahovy zakon - len aby sa nezabudlo) potrebujes osvedcenie od DRAHOVEHO ZAKONA. Toto vravi posledna veta odseku 1
Reply on: Dimi #45187:
k 57ke pod pracou pod trolejom bez napatia ti staci preskolenie BOZP.
Reply on: BMko #45177:
Takze este raz a naposledy, viac sa tym, co tu taras, nezaoberam..:

Najprv co su to urcene zariadenia, podla drahoveho zakona:

§ 54

(1) Dopravné, plynové, tlakové, zdvíhacie technické
zariadenia, elektrické zariadenia vrátane zariadení na ochranu pred účinkami atmosférickej a statickej elektriny, na ochranu pred negatívnymi účinkami spätných trakčných prúdov, elektrické železničné zabezpečovacie zariadenia, kontajnery a vymeniteľné nadstavby, ktoré sa konštruujú a vyrábajú na prevádzkovanie dráhy alebo prevádzkovanie dopravy na dráhe, alebo slúžia na zabezpečenie prevádzkovania dráhy alebo dopravy na dráhe, sú určené technické zariadenia.

= ak si to ulozis v hlave, zistis, ze tam patri aj brzdova stolica. Podotykam, ze ide o prace na brzdovej stolici v priestoroch budovy, spadajucej pod drahovy zakon, to znamena trolejbusovej dielne!..

Ideme dalej:

§ 57

(1) Revízie, prehliadky, skúšky, obsluhu určených technických zariadení v prevádzke a kontrolu činnosti vo zváraní a nedeštruktívnom skúšaní (§ 55) môžu vykonávať len fyzické osoby, ktoré majú doklad o odbornej spôsobilosti. Doklad o odbornej spôsobilosti vydáva a odníma príslušný dráhový správny úrad.

(2) Ak príslušný dráhový správny úrad zistí, že fyzická osoba vykonávajúca revízie, prehliadky, skúšky, obsluhu určeného technického zariadenia a kontrolu činnosti vo zváraní a nedeštruktívnom skúšaní vykazuje nedostatky vo svojej činnosti, ktoré ovplyvňujú overovanie technickej spôsobilosti a bezpečnosť prevádzky určeného technického zariadenia, odníme jej doklad o odbornej spôsobilosti.

K §57: BMko, za povsimnutie stoji hlavne odsek 1. Pozorne a PORIADNE si ho precitaj, hlavne poslednu vetu odseku 1.. Stale sa bavime o prevadzke technickych zariadeni v priestoroch spadajucich pod drahove zakony. Mimochodom.. Ked si pracoval v priestoroch s trolejovym vedenim, aj ty si mal doklad o odbornej sposobilosti, ktory ti dal Drahovy urad ? (dalej nekomentujem)

Pre uplnost tu je este §55, na ktory sa odvolava §57 :

§ 55

(1) Projektovanie, konštrukcia, výroba, vykonávanie montáží, prehliadok, údržby, opráv, rekonštrukcií, obsluhy, revízií a skúšok určených technických zariadení, ako aj zváranie a nedeštruktívne skúšanie dráhových oceľových mostných konštrukcií, konštrukcií podobných mostom, koľajníc, dráhových vozidiel, plnenie kovových tlakových nádob používaných na dráhach
plynmi, plnenie nádržkových vozňov, nádržkových kontajnerov a vymeniteľných nadstavieb plynmi a ostatnými nebezpečnými látkami sú určené činnosti.

(2) Určené činnosti podľa odseku 1 môžu vykonávať podnikatelia 18) len na základe oprávnenia. Preskúmanie odbornej spôsobilosti vykonáva a oprávnenie na vykonávanie určených činností vydáva a odníma príslušný dráhový správny úrad.

Tu je jasne a POLOPATE povedane, ze brzdovu stolicu na pracovisku spadajucom pod drahovy urad smie OBSLUHOVAT len osoba s odbornou sposobilostou..

Takze ako vravim, tvojimi tvrdeniami sa viac zaoberat nebudem. Dalsie vynatky zakona sa mi nechce uvadzat. Nema to zmysel. Uz sa z teba z tychto prispevkov usmieva cela kosicka trolejbusova dielna, ktora tieto veci ovlada...
?
Reply on: BMko #45179:
nieco mi uslo? aka je zamienka spojenia TD a AD?
Reply on: Dimi #45182:
tak to a museli udiat zmeny
Reply on: Dimi #45181:
zavidis??
Reply on: Dimi #45182:
na zmeny uz ked 🙂
Reply on: BMko #45179:
Dalsia sprostost: cybernetic pracuje na smeny.
Reply on: BMko #45177:
Ty si tusim pracoval vsade a dokonca aj bol si vsade... Ale vsade len plytko a chvilkovo..
Reply on: Irisb #45161:
Vlado, aj pocet mechanikov na pocet vozov
Reply on: cybernetic #45160:
ty pracujes od 6 - 14.
Ja viem, vsetci na AD vtedy dostali zlte karty. Lenze AD ma zazemie nosnej dopravy a vies ze osamostatnenie TD liezlo niekomu hore zaludkom, tak sa dalo cakat, ze budu hladat neaku zamienku. Nemali ste im ju dat
Reply on: Dimi #45159:
ak maju dost roboty, ako je mozne ze spali na nocnej?? Tooto mi vysvetli. Cez den je tam roboty kopec, ale vecer jej neako vela nemaju
Reply on: Dimi #45158:
Add 1 pod trolejom som pracoval a pokial pracujes pod vypnutym, tak ti to netreba ziadnu vyhlasku. Ak ano, chcem link z litery zakona. Add 2 : ak pises ze brzdova stolica je len pre ludi s papierom, tak si v zivote nebol na STK, tam na stolicu ides ako zakaznik a sliapes na pedale. mechanici nechodia robit oficialne meranie, pod ktore sa podpise ako technik STK alebo OTK, len robia kontrolu sumernosti nastavenia stran. Na to ti papiere netreba, staci len zaskolit pracovnikov v ramci prevadzky. Dalej si uvedom, ze po kazdom nastaveni brzd je vozidlo potrebne oskusat, ci su brzdy rovnomerne zatazene. Ak by sa to malo robit podla teba popisanych ukonov, tak kazde rano mas mensiu vypravu o 10 vozidiel.
Neviem kto ti co z trolejbusky nataral, ale robis chybu.
PS: Drahovy zakon mi tu ides vysvetlovat a PC ti vysvetluje tak isto, ale sam porusuje zakon. Ak nevies o com je rec, tak su to vytipovene useky a neoznacenie trolejoveho vedenia a rychlostnych obmedzeni prislusnou znackou z drahoveho zakona.

Inac ja respektujem pracu cloveka ako je P.C a aj to co sa deje v dielnach a ako to tam fici. Len nechapem ako bezdvovodne odcudzujes cloveka ktoreho vobec nepoznas. Obaja vieme, ze obe prevadzky trpia akutnym nedostatkom nahradnych dielov. A preto ti este raz pisem, stretni sa s kompetentnym ako si sa dokazal stretnut z sudruhmi z magistratu, ktory zatial nic nespravili pre dopravu poriadne. Narozdiel od Mis a P.C, ktory lataju a zachranuju dopravu v meste.
Reply on: KT6A5 #45173:
To bol preklep ? Myslel som 414
Reply on: TA #45149:


Ako je koordinovaná L31 s L72 ❓
Viem ze L13 s L 52L je koordinovaná. Cez vikend tieto dve linky vytvaraju interval 30 minut mam taky pocit. (V smere z Krasnej).

Inak dnes som isiel s L13 od Važeckej až na konečnú. Ludia sa striedali ale viac ako 10 ludi tam nebolo. Od Palackeho na Nam. Marat. Mieru sme isli len traja.
Reply on: KT6A5 #45173:
veru, o chvíľu tomu bude 19 rokov... ?
Reply on: Mat123 #45168:
314 je dávno v električkovom nebi.....aspoň jedno dobré miesto pre 314......
Reply on: AutobusovyManik #45170:
no dobre,aj sa stane že vodič nevidi,stane sa aj že bus meška a tak nebude čakať na dobiehajucich..ale on stať by tam stal aj tak,kedže akurat sa zastavila premavka ako to pri Steel arene byva a ked už tam stoji tak fakt neviem prečo by nemohli ľudia nastúpiť ?
Ja som s opravami busov veeľlmi spokojný. V stredu prišiel Ikarus 280 na zastávku a pozerám že nejak pekne vyzerá. Vnútri nové sedadlá.. no krása ( síce neviem načo keď kupili nové citelisy a aj tak ). A tak si sadnem a všimol som si, že milí dielnici mysleli na všetko. Sedel som pred ohrievačom... a tak som sa škvaril v pekný slnečný deň pol hodinu ? ?
Reply on: romeo #45167:
Nič v zlom ale "...cestujúci je ten kto stojí na zastávke..." Aj mne sa XY krát stalo a som si zanadával a všetko bolo O.K.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.