Reply on: Sarko #42984:
Inak chudak Marsovszky (neuspesny restituent byvalej strojarne Poledniak). Nielenze sa vobec nedostal k pravom patriacemu dedicstvu, ale navyse to nejakymi cachrami Montaze a.s. predali spolocnosti Trade City a.s., ktori to tam planuju vyburat a ma tam vyrast parkovisko a nejaky hotel... Nechce sa mi verit, ze by zburali najstarsiu cast tovarne, ktora ma dnes 123 rokov...Aj keby sa to tykalo len novsich budov, aj tak je zrejme specateny osud dalsej vleckovej kolaje nakladnej elektrickovej dopravy (z roku 1939?) fungujucej do roku 1964.
Foto dodnes viditelneho useku trate mam odfotene (odkaz pre Furcana

Hm, smutne je, ze po tolkych rokoch sa zacinaju vytracat dokazy o nakladnej elektrickovej a vleckovej doprave v KE. Po pivovare na Florianskej, tehelni na Moldavskej ceste tak pride na rad Poledniak a v mene EHMK zrejme aj pozostatky v byvalych vojenskych skladoch na Kukucinovej c. 2.
Sarko
http://img140.imageshack.us/img140/4436/snap064boe9.jpg
Zltou som nacrtol povodnu lokalizaciu Agatovej ul., ktora musela byt asanovana niekedy v 50-tych alebo zaciatkom 60-tych rokov. V mape z roku 1965 a 1971 existuje uz iba ta zvysna cast (boli tam v tom case este nejake domy alebo uz len komunikacia?) a zrejme ako uvadzas, zvysna cast bola asanovana v roku 1973.
Cervenou som nacrtol stav, ktory vznikol niekedy po roku 1973, naisto vsak v roku 1982 podla mapy z tohto roku.Zaujimavostou je, ze povodna Ul. slovenskej jednoty viedla po dnesnej Fibichovej a parkoviska na Bajzovej ul.
Zaujimavostou je, ako sa uplne poodstranovala priechodnost komunikacii juzne od Nam. osloboditelov (Zlata, Fibichova, Palarikova, Partizanov, Rybarska, Stefanska a Holleho).
Otec mi spominal, ze v 60-tych rokoch stali uprostred splete krizovatiek Nam. J. Krala/Bajzova/Palackeho/Slovenskej jednoty/Agatova servis a Mototechna a oproti nej benzinka, ktora ako jediny pamatnik vydrzala do nedavnej minulosti. Nepamata si niekto, kedy ju zburali? Bola to posledna "komunisticka" CS PHM s tusim 3 alebo 4 stojanmi spolu s "minibenzinkou" a tusim dvoma stojanmi bez stresneho krytia na Ul. za stadionom pri krizovatke s Cermelskou cestou.
Ale spat k Agatovej ulici. Vyuzil som zolika "priatel na linke"