Reply on: TA #42483:
To som presne chcel napísať. mali troška zadotovať obratisko a bolo by. Ono, zase je to tak, že pekný profit by ma kaufland, hornbach, či baumax a to obratisko by financovala iba optima... Asi tiež nie fér. V každom prípade to mohlo poriešiť mesto, ešte keď dávali povoelnia na stavby tých centier, že tam niekde bude obratisko a bude ho terba spoločne zafinancovať. nejak poriešiť sa to istotne dalo.
Isidor
http://www.korzar.sk/clanok.php3?sub=19.1.2009/96710K
"Až do konca roku 2008 boli v prevádzke dve pravidelné linky. Optima bus a predĺženie spoja č. 15, resp. 10 boli dotované výhradne Optimou, pretože by k centru neprichádzala žiadna pravidelná autobusová linka. Napriek viacerým rokovaniam s vedením DPMK stále narážame na negatívny prístup k zriadeniu pravidelnej linky MHD. Vzhľadom na to, že Optimu navštívi každý mesiac niekoľko stotisíc zákazníkov a zamestnaných je tam viac ako 500 ľudí, považuje to vedenie obchodného centra za zarážajúce," uviedol manažér Peter Šimkanin.
Financovanie MHD odmieta
Podľa zástupcov Optimy nie je možné, aby súkromný subjekt zaisťoval dlhodobo na vlastné náklady MHD a nahrádzal funkciu DPMK. Práve to bolo dôvodom k zrušeniu linky. Vyzývajú vedenie DPMK k urýchlenej úprave dopravného grafikonu a tým k posilneniu dostupnosti Optimy MHD.
Každý spoj pôjde k Optime
"DPMK plánuje v krátkom čase urobiť zmenu, vďaka ktorej každý spoj autobusovej linky č. 10 bude zachádzať až k OC Optima. V súčasnosti chodí každý druhý autobus. K obchodnému centru je dopravná dostupnosť zabezpečená aj električkovým spojením. Cestujúci môžu využiť všetky električky označené R. DPMK navrhne Optime, aby sa predĺžila trasa niektorej z blízkych autobusových liniek (17, 34) tak, že sa na tom bude finančne podieľať. Vo veľkomestách je štandardné, že si obchodné centrá pre zabezpečenie zvýšenia pohodlnosti a dostupnosti prevádzkujú resp. hradia spoje z vlastných zdrojov. Príkladom je hypermarket TESCO v Košiciach," uviedla PR a marketingová konzultantka DPMK Monika Murová.