Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
VLEČKA DREVONA...(Furčan)
Pod týmto názvom boli uvedené v akejsi publikácii kolaje oproti starej vozovni na Kirovovej. Neviem či tam bola vlečka, ale kolaje (asi štyri ) tam boli , a až do samého konca existencie vozovne tam boli odstavované staré vozy, vačšinou už dlhodobo nepoužívané, vyradené ale ešte nezrušené. Dnes by to boli "poklady". Dodnes si vyčítam, že som to vtedy nenafotil. (napríklad staré nák.vl.vozy série 70)
Presné kolajové prepojenie si nepamatám, ale niektoré križovali trať na stanicu a viedli priamo do objektu vozovne, niektoré napojené na smer k stanici.

Pre orientáciu: stará vozovňa-hala asi v miestach dnešnej budovy autobus.stanice, oná "drevona" na volnej ploche k Palackého. Nezostal tam kameň na kameni takže úplne presne by sa to dalo určiť len porovnaním katastr. máp.

CEZ PALACKÉHO NIKDY KOLAJE NEVIEDLI
NA KRIVEJ NIKDY KOLAJE NEBOLI !
Za prvej ČSR sa počítalo s výstavbou jednokolajnej trate cez palackého , most cez hornád a odbočením vpravo po nábreží až do obce Vyšné Opátske. Po vojne linka zrealizovaná ,ale už len ako autobusová (L10)
Reply on: S499.1023 #4163:
stále, ale stále ma nechápeš.... Ja tu nechcem obhajovať toho, alebo hen toho, ale snažím sa trošíčka zastať vodičov... Sám si písal, že si 10 rokov jazdil...
Mne tiež mnoho vecí vadí, ale sú podstatnejšie //nerovnováha spojov - jeden preplnený, druhý poloprázdny až prázdny a mnoho ešte horších vecí //ako to, či si vodič dá koberček na palubovku,alebo nejakú ozdobu... Ja si myslím, že práve to je zmýšľanie starého režimu (musím to napísať, ináč ma šľak trafí) aby bolo všetko vzhľadovo rovnaké, len nech to nevytŕča a nedajbože to je fakt cool...Veď tak sme aj dopadli, otrasné sídliska, zmýšľanie ľudí a tak...

Písal som tu o predaji lístkov...iba som písal, že vodič "MESTSKEJ" dopravy nie je predavač...áno môže predávať polovičné (7sk), ale to je už otázka na DP. DP je akciová spoločnosť a keď si ustanovil, že lístky v doplnkovom predaji budú (s prirážkou) stáť 14 sk (neviem prečo nie buď 15 alebo 20sk) tak aj budú stáť a my cestujúci sa môžme na hlavu postaviť, aj tak s tým nič neurobíme...

Opakujem, nič nemám proti predávaniu lístkov vodičmi, ale keď už predávať, tak jeden druh a to s prirážkou...

Tu by trebalo kompletnú zmenu pracovníkov - veď viete kde... Kto to kde videl toľko riaditeľov a čo ja viem čoho ešte...

Nič nie je také, ako sa zdá...

neviete o čom som to vlastne chcel písať... ?
ad scifi:
V samotnom dp som počul o úvahách , že v oblasti NO (snáď práve Fejova) sa zamýšla výstavba smyčky -centrálnej zastávky, kde by boli ukončené niektoré linky. Má to súvis s teóriami novej organizácie linkového vedenia, vytvoriť smyčku s konečnou pre tbusy na furči niekde uprostred a viesť odtial časť liniek smerom Lingov, a dole na Palackého a NO.
Reply on: balky #4153:

Áno, zastávky za križovatkou sú velmi výhodné , "zozbierajú" mi všetky linky v požadovanom smere. Ale oni by zostali.
To čo ja chcem sú pridané zastávky. Práve preto, aby ludia s taškami nemuseli utekať až na južnú ,keď už stojí ich spoj u semaforu u dargova. Proste si nastúpia už tam, tiež preto,aby sa s taškami nemuseli ťahať až na južnú. A keď práve nič neide, nemajú ťažké tašky a chcú využiť prípadný skorší príchod trojky, tak sa prejdú až na južnú. A ešte aby mali prehlad, tak by nebol problém dať na vývesku aj cp L3 s dorazným oznamom ,že má zastávku x metrov na Južnej. To sa bežne robí a V TOM vidím ústretovú službu cestujúcim.

Pred domom techniky nechcem zrušiť zastávku, kludne by som pridal smer aj opačne - skvelé pre prestup na bus smer palackého.
Reply on: Sarko #4152:

K tomu scifi. Nie je to až taká blbosť. Ale neišiel by som až tak ďaleko, ja by som vybudoval obojsmernú trať Fejovou v trase niekdajšej vlečky. V časti ústiacej do južnej by šlo dať aj ďalšiu objazdnú -odstavnú kolaj, pre prípadné výluky. Tým by bol splnený požiadavok, dostať všetky linky na zastávku (-vky) pred dargov.
Riešenie ostrovčekov:
Niekto teraz može namietať, že zaústenie z Fejovej smerom žst preruší ostrovček a bude krátky. Ja by som to riešil tak:
Ostrovčeky by boli podla liniek delené (ako dnes pre 5,6,R a zbytok)
-L3 smerom k žst. by stála mierne v oblúku -nevadí to, je to aj inde, vodič má dokonca lepší výhlad na dvere.
-ďalšie linky zo Štúrovej na ostrovčeku ďalej za oblúkom z Fejovej
-L3 smer Fejova-Južná -by stála pred odbočkou do Fejovej, ostrovček predlžený smerom k stredu NO(na dlžku dvojičky) .Nevadilo by to, počíta sa pešia zóna, autodoprava v smere Hlavná-Južná nie je. Linky smer Štúrova tak ako dnes.
Ešte ma napadá jedna varianta, keď táto časť má byť pešou zónou, tak vybudovať štvorkolajnú zastávku zo samost. nástupišťami do Fejovej, niečo ako je v Brne pred Hl.n. Vznikla by akási centrálna električková zastávka.
-
#4144 Vladimir:
Zdržanie v jednej zastávke je cca 1,5min max! pokial nenastanú extra problémy, to zn. ,že čisto teoreticky keby sa v úseku amfit.-terasa-no-krásna pridalo 5 zastávok ,tak k celkovej jazdnej dobe je to len 7-8 min. Na kratších trasách by to vložením jednej zastávky prakticky vobec nevadilo. Čo vadí ,hlavne pre staršiu generáciu, je zrušenie tradičných zastávok, naviac pokial boli na atraktívnych miestach. (napríklad na Kuzmányho mi vadí, že neobnovili zastávku u Šrobárovej, pritom je to jedna z centrálnych ulíc ,pešia spojnica k samému "zlatému krížu" centra mesta)

Prechod električky zastávkou bez zastavenia je výhradne košická výnimka, nepoznám mesto SK,CZ,D,A,HU... kde by niečo také bolo. Dokonca je povinnosťou vodiča zastaviť aj pri manipulačnej jazde bez cestujúcich! V Prahe je to nariadené.
Vynechávanie zastávok autobusmi niektorých liniek , napr z uss, Šace, vzdialených sídlisk je pochopitelné, slúžie ako rýchle napájače prestupných bodov.
ale pokial je zastávka zriadená, mala by byť v oboch smeroch bez rozdielu dop.prostriedku.

ad Kaufland, Baumax.
Tak tu máme zrejme iné uvažovanie, uhol pohladu.
DP je mestský podnik a je povinnosťou mesta a dp zabezpečiť kvalitnú mhd do obytných a priemyselných zón, nákupných a kultúrnych centier. DP by mal sám iniciativne vyhladávať a ponúkať atraktívne miesta a trasy spojenia.
Zriadením spomínanej zastávky by na L5 a LR stúpol počet cestujúcich.
Pokial sa dp bude riadiť heslom, "keď tam chcú zastávku alebo linku, tak nech si to zaplatia" tak to je poprenie samotnej podstaty mhd a povedie to ku kolapsu.
""DPMK nemá dôvod na dobudovaní zastávky trvať""- Veď to je hrozná veta ! Pokial ju vyslovil niekto z vedenia dp ,tak by tam už nemal čo hladať!
Reply on: S499.1023 #4163:
A my nemôžeme za to, že cestujúci nie sú spokojní so službami DP. Nemyslíš?
Reply on: Vladimír #4170:

Čo sa týka trasy L52 v roku '89, to by bola v súčasnosti iba zbytočná, v prepočte takmer 900 m dlhá obchádzka. Cez Južné nábrežie je to iba o cca 750 m viac a ak by to mala byť neexpresná linka, obslúži naviac až 8 zastávok, čo by prinieslo viac úžitku a lepšie obslúženie v danej presmerovanej trase.

Hádam si nemyslíš, že by bolo problémom, aby na stanovištiach pred Slovanom zastavilo za hodinu o cca 3 spoje naviac. Podľa mňa to nepredsavuje žiadnu prekážku, rovnako ako odbočenie na Rooseveltovu cez Hlavnú. Nehovorím pritom o výhľadovom riešení, ktoré je ešte pomerne ďaleko, ale o súčasnom stave.

Ale samozrejme, to sa nedá, to nepripadá do úvahy, to absolútne nejde...
Reply on: balky #4167:
Myslím, že k zmene došlo v jeseni minulého roku, keď sa menilo zastavovanie viacerých liniek na NO v súvislosti so zreušením zachádzok L30 na stanicu a pod.

Re #4168 Sarko: Tu nejde o to, či je to reálne alebo nie, ale o to, že si napísal, že by to tak bolo najlepšie. A zrejme ani s tým balky nesúhlasí. Rovnako ako ja.

Pre odstránenie nástupišťa na Fejovej by stačilo L38 presmerovať do trasy L52, ktorá fungovala pár mesiacov v roku 1989, a síce ...Moldavská cesta - Nám. osloboditeľov - Jantárová - Južná trieda...

To s tým Slovanom a Rooseveltovou dúfam nemyslíš vážne. Jednak to absolútne nejde pri dnešnej dopravnej organizácii pred Slovanom a vo výhľadovom riešení po výstavbe Auparku už vôbec takáto trasa nepripadá do úvahy.
Reply on: balky #4166:

Priestor tam síce zostal, ale bol tam plánovaný samostatný odbočovací pruh, ktorý sa zrejme nerealizoval zrejme kvôli nedostatku financií. Pamätám si, keď tam osadili len nový semafor pre chodcov, ktorý neskôr zlikvidovali a dali tam ten veľký s výložníkom. Ten je od miesta, kde stál semafor pre chodcov aj posunutý o 1 m smerom od trate. Súčasný ostrovček nie je užší, je to len optický klam. Medzi obrubníkom cesty a obrubníkom pôvodnčho ostrovčeka bol ešte vyasfaltovaný pás, ktorý bol nižšie ako ostrovček, ale vyššie ako cesta.
Reply on: balky #4160:

Už len z môjho pomenovania variantu na sci-fi by malo byť jasné, že to vážne nemyslím. Ale aj napriek tomu, všetky zrodené návrhy, ktoré sa zdali byť sci-fi, boli odsudzované a dnes ich považujeme za samozrejmosť. Ako príklad môžem uviesť napr. elektromagnetické prehadzovanie výhybiek alebo zriadenie prevádzky súprav 3xT3.

Čo sa týka zmýšľanej trate špeciálne pre L3, po prejdení terénu som zistil, že na celom úseku by sa nachádzali len 4 miesta s oblúkmi (1x30°, 1x45° a 2x90°). Čo sa týka financovania, dovolím si výstavbu 700 m trate približne prirovnať k výdavkom za dve rekonštrukcie KT8 s NP článkom alebo napr. zakúpeniu troch nových autobusov. Vo financiách sú naviac, podľa môjho názoru výrazné rezervy, ktoré sa nevyužívajú alebo ignorujú. Ale to len na margo toho ruinovania DP.

Podobným spôsobom uvažované trate nie sú žiadnou novinkou a napr. v Prahe ich je niekoľko a výborne vedia poslúžiť v prípade mimoriadnych udalostí alebo výluk.

Zastávky električiek a autobusov na NO ideálne nie sú. Existujú nielen 3 nástupné miesta pre električku, ale aj ďalšie 4 odlišne situované nástupné miesta pre autobusy, a to je na takýto veľký dopravný uzol priveľa. Použijem Tvoj protiargument, že pri dvoch stanovištiach by ľudia museli pobehovať po námestí. V podstate sa tak deje už dnes medzi autobusovým stanovišťom pred Slovanom a električkovým pred Dargovom a ešte medzi autobusovým na Fejovej a električkovým na Južnej tr.

V prípade autobusov by sa stanovište na Fejovej dalo exelentne obísť presmerovaním L38 cez Palackého a Južné nábr. (peážna linka) a linky zachádzajúce na Bottovu by mohli celkom pokojne zastavovať pri Slovane a následne odbočiť na Hlavnú a Rooseveltovu (obchádzka 450 m).
Reply on: Vladimír #4161:
Ak uz aj L56 stoji pred Slovanom, tak to si zasluzi obrovsky potlesk pre DPMK, ze konecne urobil nieco pre cestujucich.Ja som len registroval oznacnik. Ci na nom bol aj CP,to som si nevsimol.
Reply on: Sarko #4165:
Pri hoteli Strojar sa pruhy nerozsirovali, zostal tam povodny priestor po vtedajsej zastavke. No napriek tomu sa presunula az za krizovatku,dokonca sucasny ostrovcek sa mi zda este uzsi ako bol povodny. Takze s rozsirovanim pruhov to nema suvis.
Reply on: balky #4159:

Presun zastávok za križovatky neupravuje žiadna norma a posúvanie ustúpilo jedinému prozaickému dôvodu - rozširovanie jazdných pruhov pre cestnú dopravu. Ak by takémuto kroku predchádzala podmienka 100% funkčnej a aktívnej preferencie ED, nenamietal by som. Takto je to krok späť a ďalšie zhoršenie kvality cestovania.
Reply on: SHORTY #4148:
No ale cestujúci nemôžu za to, čo s vami robí podnik. Máte odbory, nie? Tak jednajte.
Shorty a Dopravák sa pýtajú, za čo im bol udelený titul Modraj gumy. Za príspevky #4057, #4062, #4085, Dopravák aj za minulé teórie o tom, že vodič rozhoduje o výzdobe vozidla a podobne?.
Prečo by mali cestujúci doplácať na vašu nespokojnosť so zamestnávateľom?
Košické letisko chce prilákať maďarských pasažierov
http://www.cassovia.sk/korzar/archiv/clanok.php3?sub=13.5.2004/47894K
Reply on: balky #4159:
So zastávkou za križovatkou nie je problém, ak máš preferenciu koľajovej dopravy. Ale vieš, keď sa všetko robí napolovičato...

Re #4160 balky: Ak sa nemýlim, zastávka pri Slovenskej poisťovni už neexistuje. Aj L56 stojí pred Slovanom.
Reply on: Sarko #4152:
Nedalo mi a pozrel som si v mape tvoj najidealnejsi scifi variant. To nemyslis vazne? Chcel by si tahat elektrickovu trat, specialne len pre L3, po cikicaki sidliskovych ulickach? Tak toto by nenapadlo ani vedenie DPMK.DP ma financne suchoty,no ty by si ho so svojimi napadmi zruinoval aj 3krat.
Problem je s velkymi vzdialenostami jednotlivych nastupist. Ale presne take iste problemy su s velkymi krizovatkami aj v inych mestach (Blava, Praha).
Zastavky elektriciek su podla mna v sucasnosti idealne rozmiestnene. Horsie je to s busmi. Najdolezitejsie su zastavky pred Domom techniky a Slovanom.Bottova?Dost nestastne-od ruky,ale je to asi najschodnejsie riesenie pre linky v smere Sever-Juh(28,24),Sever-Vychod(33,53)aj pre L14. Zastavka L56 pri Sl.poistovni? Uz ked tam stala L52, vravel som, ze je to nezmysel. Kludne by mohli zastavovat na stanovisti L25, pred Slovanom.L38 na D.Feju?Specificka zastavka pre jednu linku,ale kde inde by mohla byt?Netusim.
Reply on: Sarko #4157:
"...A napokon, v každom smere pred križovatkou električky zbytočne musia aj tak stáť." Z logickeho hladiska by bolo vhodne, aby elektricky mali zastavky pred krizovatkou, aby tam zbytocne nestali. Preco sa ale posuvali vsetky zastavky na Terase za krizovatky, najnovsie zastavka pri Strojari,ak je to nelogicke? Mozno preto, ze tak ustanovuju normy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.