zakladna funkcia mesta je vytvarat dobre,vyborne,podmienky pre ludi v nom ,t.j. bezpečnost,dopravu,čistotu a ine ale tie zakladne ak nesplna treba ho zrušit pre nefunkčnost-DEFENESTRACIU
Filipka MZ poverilo výkonom funkcie dlhodobo uvoľneného poslanca pre oblasť integrovaného dopravného systému verejnej osobnej dopravy, odpadového hospodárstva a pre realizáciu Programu hospodárskeho a sociálneho rozvoja Košíc.
"Tak som si spravil hypoteticky vypocet (vsetko to su len dohady):
752 cena prenajmu za m2
- 120 dan zo stavby, kt. bude musiet zaplatit mesto
= 632 vysledny zisk z prenajmu m2 za rok
* 2 351m2 = 1 485 832 zisk z prenajmu celeho pozemku za rok
* 5 rokov = 7 429 160 predpokladajme ze budu stavat 5 rokov
+kupa 1 880 000 = 9 309 160 a nakoniec pozemok po dostavbe odkupia za uctovnu hodnotu
9 309 160 / 2 351m2 = 3960Sk/m2 tolko ich vo vysledku bude stat m2 pozemku co je oproti 100k/m2 dost velky rozdiel. A vlk bude syty ... no ved to poznate. A ludia budu spokojny lebo mesto s Auparkom rokovalo." ?
Ide o 360 nízkoštandardných bytov v lokalite za tzv. kukuricami smerom k Optime, resp. Perešu. Náklady odhadujú na 240 miliónov. "Byty majú byť pre mladé rodiny a poriadnych nájomníkov, ktorí majú zamestnanie a riadne platia. Máme tu dosť aj takých. V novej časti sídliska by boli platiči a v starej, kde by sa to preriedilo, by ostali neplatiči."
Starosta tvrdí, že teraz 7-tisíc ľudí býva v 660 bytoch, niekde v jednom aj 20-ti a mladí sa nemajú kde osamostatniť. Navyše 40 bytov ešte ubudne, lebo BPMK musí zbúrať dva staticky narušené, nedávno zhorené bloky na Hrebendovej (náklady 10 miliónov) a rozobrať 10 zničených unimobuniek.
Pre mladých a platičov... Starosta tvrdí, že teraz 7-tisíc ľudí býva v 660 bytoch, niekde v jednom aj 20-ti a mladí sa nemajú kde osamostatniť. Navyše 40 bytov ešte ubudne, lebo BPMK musí zbúrať dva staticky narušené, nedávno zhorené bloky na Hrebendovej (náklady 10 miliónov) a rozobrať 10 zničených unimobuniek.
Pre mladých a platičov... Tých platičov je koľko?
660 - 40 + 360 = 980
7.000 / 980 = 7,14 ľudí na byt
"Píla, studňa, pekáreň
Starosta prezradil, že majú aj niekoľko zámerov, ako na Luniku IX znížiť vyše 90-percentnú nezamestnanosť, a pred pár mesiacmi o nich informoval splnomocnenkyňu vlády pre rómske komunity Anitu Botošovú. Ide o pílu na rezanie dreva, stolárstvo, studňu s vodojemom na úžitkovú (nie pitnú) vodu a pekáreň."
Drevo odkiaľ? Z okolitého lesa?
Na obsluhu studne stačí jeden človek a to ten čo si príde tú vodu nabrať. To bude teda znižovanie nezamestnanosti. "Deži, ta čo robiš? Ta som šebe zamestnal jak pumpar na studňi" ?
Šaňa poznamenal, že ide len o nápady, ktoré treba rozpracovať, ak by bol prísľub financií, napríklad z Úradu vlády.
TO
Ale no... možno na to nevyzerám, ale ja som chápavý dosť
Ja som sa len chytil toho, že príspevky od Dimiho mohli vyznieť (aspoň pre mňa áno) v tom zmysle, že ak bude v Košiciach MHD zabezpečovať súkromník, tak sa preriedia spoje a cestovné pôjde hore a keď to bude zabezpečovať DPMK, tak to ostane aspoň tak ako je.
Pokiaľ je nám všetkým diskutujúcim jasné, že to, koľko spojov pôjde a koľko bude stáť cestovné závisí JEDINE A JEDINE od Mesta, a nie od podniku, ktorý to zabezpečuje, tak potom oukej, všetko je v poriadku.
Nuž, v BB to magistrát vyriešil tak, že si jednoducho žiadne výkony neobjednal, SADBB rob čo chceš a potom ešte vykrikovali o vysokých cenách a nevykúrených trolejbusoch...akoby som to živo videl pred sebou aj tuná ?
Isteže že sú, nedáme lebo _NECHCEME_. Musíte si na seba predsa zarobiť, alebo si zoberte úver. Pre vlastných "nemáme", ale cudzím rozdáme...
Re #35492 Vladimír: No veď ani nechce, ale ja im za to nemôžem, že to majú v hlavách popletené, lebo všetko v tomto meste musí fungovať na princípe trhu (samozrejme, ak príde kamarát, tak mu poskytneme čosi bokom, lebo trh to ešte nevyriešil). Len tak bude najlepšie - trh všetko vyrieši (ako z poučiek učebnicového ekonóma Mikloša). ?
Citát z Via Cassovia:
"Mestská hromadná doprava bude riešená výsadne na požiadavku cestujúcej verejnosti"
Lenže ak sú na Meste také nálady a myšlienkové pochody ako píšeš, tak to znamená, že je ÚPLNE JEDNO či to bude súkromník alebo DPMK. MHD pôjde do zániku tak či onak.
Ak toto mesto akceptuje, tak pochova samo seba.. Ludia nebudu jazdit MHD, ale autami, ktore budu tvorit siahodlhe kolony. O tom som uz popisal par romanov..
lenze takto to mesto Kosice nezmysla urobit. A co sa tyka mna ako sukromneho prepravcu, urobim si predsa sam svoje vypocty a prehlady, stanovim si linky a budem prevazat ludi. Preco by ma malo mesto usmernovat, akym sposobom to urobit ? Prave toto mesto nechce, ak sa ma niecoho zbavit, tak poriadne. A co sa tyka toho, ze mesto stanovi trasy a podobne, co myslis, zaplatia este dalsie peniaze naviac (okrem vykrytia strat pre dopravcu) za vyrobu linkoveho vedenia, kde ti treba monitoring pohybu ludi a podobne hovadiny ? Na to niekedy sluzilo UDI, ktore sa snazime nanovo spustit. Ale nemysli si, ze toto by Kosice urobili. Zabudni.. Ak niekomu predaju DPMK, potom mu povedia: robte si s tym co chcete, od nas love nebudu.. A padla.. A vtedy uz ceny listka VYSOKO zavisia od toho, ci tu bude alebo nebude sukromna spolocnost..
Lenže ak Mesto nechce dať na verejnú dopravu, tak musí zároveň akceptovať, že cena lístka bude skutočne oných 40 Sk alebo že v celých Košiciach bude jazdiť len zopár tržobne ziskových liniek.
Ešte raz... Mesto vyberie dopravcu, stanoví trasy a rozsah dopravy, stanoví ceny cestovného. Dopravca povie, čo ho to bude stáť. Rozdiel medzi tržbou a nákladmi + primeraný zisk pre dopravcu zaplatí Mesto Košice.
Re #35489 Irisb: Cena lístka nezávisí od toho, či dopravca mestský alebo súkromný. Cenu lístka stanovuje vždy objednávateľ, t.j. Mesto Košice. Ak sa MsZ rozhodne, že cena NO - KVP bude 40 Sk, stane sa... a to bez ohľadu, či to bude DPMK alebo niekto iný.
Peter55