Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
z pohľadu cestujúceho, ktorý sa zaujíma o MHD, môžem vidieť, že pokiaľ sa veziem busom, tak vyzerá byť v lepšom technickom stave ako električka - ale OK, beriem do úvahy, že busy dožívajú skôr.
To, že niekde sa môže dostať len bus, je fakt, s ktorým sa treba jednoducho vyrovnať - určite by som nepchal ED do Kavečian a podobne. Ale zase taktiež by som nerobil z AD hlavnú trakciu tam, kde je dosah ED alebo TD.
Reply on: Arksun #33491:
Ani nevies, ako prenaramne sa mylis. AD tu bude stale. TD je na "dozitie", ED je v stave tichej likvidacie. ani tie T3, hci akokolvek odolne, nevydrzia donekonecna. Ani trate, ktorym sa 20 rokov nevenovala ziadna udrzba a ktorych technicky stav nezodpoveda prislusnm normam. A netusis, kolki ludia by najradsej hned vytrhali vsetky kolajnice a urobili by 6 prudove cesty. AD tu bude stale.
Reply on: eMareq #33492:
Dík za doplnenie ? Suhlasim ?
Ďakujem, takže zajtra výlet do Afriky.
Reply on: TA #33490:
Myslíš, že cestujúci čo bude stáť na zastávke, bude špekulovať nad tým či to čo mu momentálne prišlo je nosný systém alebo nie? No asi nie. V Košiciach máš kopec miest kde je autobus jedinou možnou dopravou, tak nevidím dôvod stavať ho nejako mimo, teda do polohy "nenosného systému". Lebo pre tých čo ním pravidelne cestujú je to práve ten ich nosný systém ako sa vôbec dostať kdesi do miesta X. Ad životnosť: autobus ako cestné vozidlo dožije jednoducho fyzicky skôr.

Kroky podniká predstavenstvo (teda -1 človek), ktoré zrejme koná na základe svojich podivných rozhodnutí (nikdy s tým nerobili, nič o tom nevedia, chovajú sa k tomu, ako keby to bolo ich vlastné vrátane celej firmy), alebo aj na možno pokyn niekoho mesta.
Reply on: TA #33490:
Autobus ma menšiu životnosť ako električka,tým pádom sa musí častejšie obnovovať,udržba autobusov je nakladnejšia,ale financie DPMK tomu nezodpovedaju,čo bude za 5 rokov vie len pán Boh,a možno sa najdu potom peniaze na obnovu parku električiek - je to dlhá doba,kvoli tomu KD v Košiciach nezmizne ani neskončí.KD sem patrí,ja si toto mesto bez KD ani neviem predstaviť,a je mnoho takých ako ja-nedovolia to.Za tie roky čo tu pracujem,mam opačný dojem,že AD je na obtiaž,ked prídem do dielne KD tak mi furt spadnu usta-aka je super-ked to porovnám z dielňou AD - kde už potkany ma potkýnaju ked idem tadial rano o 4.00. ? ? TD je na vyššej urovni ako AD a je par krokov od nej. Bol si niekedy na Hornádskej ? a všade? Mame obaja pravdu že mesto je na vine,neda toľko koľko treba , len ma občas štve ten nepomer AD versus KD a TD ?
Reply on: Arksun #33489:
čo je dôležitejšie riešiť? To, že o 5 rokov budú takmer všetky električky po dobe životnosti alebo to, že treba vyradiť tých cca 40 busov, ktoré sa tu spomínali ❓ Koľko peňazí išlo na obnovu vozového parku ED a AD v posledných napr. 5 rokoch? Je podľa Teba ten pomer správny ❓

áno, bez AD sa nedá existovať, ale v prvom rade by si mala rozvíjať ED a TD a AD by mala byť len pomocnou trakciou. Lenže nielen ja mám dojem, že z krokov, ktoré podniká DPMK, je jasné, že ED a TD sú na obtiaž.
Reply on: TA #33488:
Tak zahynie celá MHD v Košiciach , jak hnije už teraz , pomaly ale isto . Či sa ti to páči alebo nie , AD musi mať furt prioritu , ked treba vyluku tak su autobusy dobre, ked treba nahradiť TD - autobusy su dobre , ked je DN na koľajovke zase len autobus treba , vtedy su dobre , ale inak im netreba peniaze na udržbu , na diely , a furt sa len obmedzuje - šetri sa tam kde nema . Ale my dvaja sa asi nedohodneme , ja mam rad AD-TD-ED , ale ty len ED .
Reply on: Arksun #33487:
kiežby vedenie DPMK nemalo k AD žiadny vzťah a namiesto toho sa liali úvery do ED.
Reply on: Irisb #33480:
Ta raz darmo,keď ani jeden znich nema žiadný vzťah k MHD a poniektorý su zaujatý voči AD - bo vraj smrdí ? ? . Moj 13 ročný brat by to lepšie riadil ? ? GR som videl v dielni ked sa asfaltovala Hornádska , a RDaT som v dielni ešte v živote nevidel - možno sa míňame - aj to je možne ? a o novom veducom techniky AD sa nevyjadrujem už radšej . ?
Reply on: I2i50 #33485:
TEDOMy klimatizáciu nemajú iba obyčajne stropne ventilatory ako solaris, Karosa + 2 strešné poklopy.
Reply on: COMFORT #33484:
Horúco čo? ? Tie "vozy" majú aj klímu.
V tom TEDOMe je nejake vetranie pre cestujucich okrem okna?
Reply on: eMareq #33473:
Najstarší bus v KE nemá náhodou neuveriteľných 21 rokov??? ?

Re #33482 Peter55: ?
Reply on: eMareq #33473:
Hej miesto 10 klabakov zase kupia 20 zbudarenych TEDOMov ktore nahradia IK a interval ja všekto ostane tak jak je len sa zmeini to, že polovica cestujucich na L18, 34, 27 sa nevojde dnu. ? ? ? ? ? ? ? ?
Reply on: Vladimír #33479:
"Je najvyšší čas nájsť riešenie a nie len nariekať nad tým ako to nejde. A čudujem sa aj samotnej správe letiska, že si to, pokiaľ je magistrát taký tupý, nevedeli doriešiť cez napr. spolufinancovanie linky."

Však členka predstavenstva Letiska KE povedala, keď sa tu preberalo ako im autobus uniká (pričom cestovný poriadok si najprv zostavovali sami) "MHD využívajú cestujúci ČSA a Austrian Airlines (Viedeň) len veľmi zriedka." Lebo to sú všetko obchodníci.
http://www.cassovia.sk/korzar/archiv/clanok.php3?sub=20.3.2008/84595K

Písal som včera mail GR ohľadom tohto článku, kde mu bolo navrhnuté riešenie v podobe intervalovej dopravy ako som písal v #33458. Odpoveď prišla (nekompletný mail) v tom znení, že sa nejaké úpravy urobia v krátkom čase, v... Pevne verím, že si sadnú spolu s námestníkom primátora a preberú to.
Reply on: Nodes #33478:
samozrejme....co riesi nakup novych vozov, pokial sa nevieme postarat o kvalitnu udrzbu tych co uz mame....vedenie DPMK nerozmysla absolutne nad takymi vecami ako je udrzba, nahradne diely....co uz...potom to tak vyzera....
Reply on: Apeer #33420:
Prestup ako taký nie je tragédia, ale dávam do pozornosti nasledovné:
1., v Kysaku neprestupuje pár cestujúcich na prípoj do nejakých dediniek, v Kysaku je nútené prestupovať celé SV Slovensko
2., prestup v Kysaku nie je všetko. Ak cestuješ napr. do Bardejova, tak musíš prestúpiť v Kysaku a iba o 15 minút zase v Prešove

Re #33452 Nodes: Mne to neprišlo zvláštne ale ako totálna hovadina.

Re #33472 redburger: Myslím, že celodenný 30min. interval na L23 je PLNE opodstatnený. Je najvyšší čas nájsť riešenie a nie len nariekať nad tým ako to nejde. A čudujem sa aj samotnej správe letiska, že si to, pokiaľ je magistrát taký tupý, nevedeli doriešiť cez napr. spolufinancovanie linky.
Reply on: Irisb #33477:
Aj keby kazdy rok kupili 50 novych, aj tak to bude malo. Bo furt polovica z nich bude odstavena kvoli porucham.
Reply on: Nodes #33475:
pokial rata aj s uz vyradenymi vozmi v poslednom pol roku ktore stoja na GAHOR,aj GOckovanymi vozmi.....tak ich bude aj viac ako 43....

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.