No asi tak, že kym sa dostane na druhy koniec električky tak dovtedy môže začať horieť atď. Proste tu ide o to aby ten zberač bol po ruke a vodič ho mohol prakticky hneď stiahnuť.
No, dobre, ťahať lano bude tak èi tak, v tom prípade vidím jediné nebezpeèenstvo v tom, že by po ceste cez elektrièku zakopol a rozbil si hlavu.
Je to síce rarita, ale doteraz to nikomu nevadilo, že bol vytiahnutý zadný zberaè. Nakoniec ešte zaène vadiť, že je v troleji polarita - a v ko¾aji + a bude sa meniť
Prepáè, ale stále nevidím ako predný zberaè zvyšuje bezpeènosť práce vodièov
No na lokomotive to vodiča ohorozovať nijak nemôže lebo na loko stiahneš zberač s gombíkom a nemusíš ťahať lano - zberač dole ako na električke. Takže sa jazdí na predný aby v prípade skratu alebo podobnej udalosti nemusel vodič behať cez cely voz, otvárať kabínku... a tak stiahnuť zberač (KT8 D5). Teraz to maju po ruke.
Môže mi niekto z vás povedať, aký je rozdiel v bezpečnosti práce vodičov pri jazde s aktívnym predným a zadným zberačom? To mi dosť uniká.
Napríklad (lokomotiva):
Najčastejšie vidíme lokomotivy jazdiť zo zdvihnutým zadným zberačom, cez to všetko volba zberača závisí na viacerých faktoroch:
SUCHO: zadný zberač - tlak vzduchu, ktorý prúdi cez strechu pôsobí zospodu na smykadlo, a je menší ako v mieste predného zberača - opotrebovanie.
DÁŽĎ: predný zberač - pokial ide zo zdvihnutým zadným zberačom, kedy je menší prítlak vzduchu na smykadlo, dojde k iskrení, ktoré je zpôsobené prechodovým odporom medzi smykadlom a trolejovým drôtom. Toto iskrenie značne poškoďuje uhlík, takže je lepšie použiť predný zberač, ktorý je k troleji prúdením vzduchu pritlačovaný viacej ako zadný, čím sa zamedzí iskrení. Aj v tejto situácii sa smykadlo opotrebováva viacej ako za sucha, ale menej než by sa opotrebovávalo iskrením, keby bol zdvihnutý zadný zberač.
NÁMRAZA NA TROLEJI: pokial je zľadovatelá trolej, môžu byť zdvihnuté obidva zberače, přičomž prvý drtí ľad a zadný odoberá prúd (avšak max do rýchlosti 50km/h - pri vyššej rýchlosti môže dochádzať k nebezbečnému rozkmitu troleje - strhnutie. Po dosiahnutí tejto rýchlosti musí byť jeden zberač spustený - pokračuje sa na predný, z rovnakých dôvodov ako pri daždi)
To mi ale nedáva odpoveď ako to môže ohrozovať vodiča??
Týmto pozdravujem debila, čo dnes sedel za volantom busu 6258. Pri odchode zo ŽST (zrejme nejaký prejazd bez cestujúcich) prešiel pekne rýchlo medzi dvomi autobusovými nástupiskami, pričom ľavotočivú zákrutu v tej rýchlosti rezal a keby sa ľudia na ostrovčeku L 17 a 32 na poslednú chvíľu neuhli, tak 2 - 3 by asi "lízol" bokom autobusu. Ostrovček bol plný ľudí, bolo asi 7.50 ráno.
Takže napokon predsa zažije ED v KE veľký boom. Na základe zmluvy, ktorú uzavrelo DPMK, má byť zrekonštruovaných 77 Té3jok. Prvé reko by mali prebiehať už v tomto roku!
dnes som vydumoval nad tým,prečo mi pri carefure nečelo vydať z dvacky pri kúpe 17sk lístka,len mi vracalo a vracalo...objasní mi niekto,kto už nakupoval cez nový automat lístky?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Isidor
http://foto.prazsketramvaje.cz/2008/unor/22022008/8360+8361-03-jiraskovonamesti-l21.jpg
http://foto.prazsketramvaje.cz/2008/brezen/13032008/p1010053.jpg