Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dopravák #2754:
K podobnemu problemu ohladom semaforu sa vyjadrim i ja. Uz davnejsie strasi pri zastavke Rovnikova semafor pre automobily, ale neplni ziadnu funkciu odkedy HM Jednota krachla, iba blika oranzova. Mohli ho radsej spratat a dat inam.
Dnes 3516 na L32 stoji pokazena v strede kopca medzi zastavkou secovska a lingov. Chudaci cestujuci, ak museli is pesi az na furcu.

Dlaej 5228 na L15 nezastavil pri zastavke OC Hornad, hoci viacero ludi chcelo vystupit.Vodic si ani nevsimol tu zastavku a preletel ju.
Ad 629:
Neviem presne, ako bude vyzerať CVR na tomto vozidle, včera som ho videl len narýchlo cez zašpinené okno. Čelo je, ako som písal, celé sýto-červené, pripomína mi to reklamu na Coca-colu. Uvidíme...
Reply on: Nodes #2763:
Áno, je to preklep, na km je odstavená 338.
Re #2764 Nodes: Vo výpravnej hale sú odstavené (podľa poradia) T3SUCS bez ev. č., 339, 345, 341, 338 a 360 a pri historických vozidlách je myslím 358 (spolu s 336, ktorú som nespomínal, tá je tiež vyradená, ale slúži ako sklad na ND pre historičáky). Na "koľaji smrti" sú odstavené (podľa poradia) 365, 346, 354, 10, 12, 331, 342, 343 a 234 a zvyšok (344+340 a 366) sú myslím na 1. koľaji hneď vedľa výpravnej haly.
Reply on: Sarko #2762:
Kde sa nachadzaju tie vyradene existujuce? Lebo na tej odstavnej kolaji ich je len zopar. 629: Takze cela ostala v cervenej farbe?
Reply on: Sarko #2762:
Kusok by som poopravil preklep. Odstavena na km je pokial viem 338, nie 388.
Skoro som zabudol... Prehliadky električiek:

SP (stredná prehliadka): 537
VP (veľká prehliadka): 419+420, 610+611, 616, 628+629
RVP (rozšírená VP): 337
GO (generálna oprava): 517, 521
DN (dopravné nehody): 384, 501, 627
KM (odstavené na km): 388, 344+340, 358, 360, 366
CVR (celovozidlová reklama): 629 (celý sýto-červený)

20.2.2004 skončila SP na ev.č. 402+403
25.2.2004 skončila SP na ev.č. 390

existujúce vyradené vozidlá: 10 (prívesný zametač), 12 (Ringoffer), 234 (T2), 331 (T3), 339, 341, 342, 343, 345, 346, 354, 365 a bez ev.č. (všetko T3SUCS)
Ešte ku KT8D5.RN2:
Podľa dnešnej informácie, #517 aj 521 ešte stále čakajú na schálenie "papierov"... Optimistický termín zaradenia do prevádzky - ešte asi 1 mesiac... ? ?

Čo sa týka nastriekaných ev. č., obe vozidlá ich majú celkovo 6, 2x na čele v červenom poli, 2x na pravom boku, naľavo od 1. dverí (zmestili sa do bieleho pásu pod oknom a pod nimi v červenom poli klasicky erb mesta a logo DPMK) a 2x v šedom poli nad dverami stredného článku. Avšak zvolené bolo INVERZNÉ nastriekanie, t.j. čierne číslo a žlté tieňovanie... Vyzerá to zvláštne, ale nevyzerá to zle...
Reply on: Vladimír #2758:
Uvedomil som si, že ja napr. nechodím do BA-dispečera a dnes som tam našiel mnohé zaujímavé príspevky. V talóne mám ďalšie info o nehodách:

Ad 501:
Mimoriadna udalosť, ktorá sa stala včera, 29.2.2004 (L9) na zastávke NMM, po skrate v elektroinštalácii spôsobila, že kábeláž, izolácia a mech v kĺbe začali horieť. Plamene museli byť dosť veľké, pretože sa ich nepodarilo uhasiť ani hasiacim prístrojom z iného vozidla (vlastný HP bol nefunkčný...). Plamene vyšľahli v pravej časti kĺbu medzi článkami "B" a "C", pričom okrem prepojovacích káblov došlo aj k uhoreniu časti kabeláže v kanáli pod stropom, jedného žiarivkového svietidla a časti náteru vnútri vozidla. Vonkajší náter poškodený nebol. Vozidlo je momentálne odstavené v hale GO (Generálne opravy), s predpokladanou niekoľko týždňovou "PN".

Ad 627:
Nehoda, ktorá sa stala v sobotu 28.2.2004 (L2) s OMV na križovatke Komenského-Hlinkova sa obišla bez zranení a drobného poškodenia nárazníka a ohnutého plechu. Škoda na električke 1.000,- Sk, momentálne je odstavené pred halou ĽÚ (Ľahká údržba) a čaká na opravu.

Ad 384 (zo súpravy 384+385):
Toto vozidlo bolo účastníkom DN v piatok 27.2.2004 (L9) za zastávkou Amfiteáter, smer Tr. SNP, keď skoro ráno, pri prechádzadní cez priecestie v kruhovom objazde, vošiel do dráhy električky cestný snehový pluh. Na električke bola poškodená a mierne zdeformovaná laminátová časť od okna po nárazník, poškodený bol pravý reflektor a stlačený nárazník. Vozidlo je momentálne odstavené pred halou GO a čaká na opravu. "B" vozidlo bolo odstavené, nakoľko nie je samostatne pojazdné.
Situacna sprava:
Nam. Osloboditelov 01.03.2004 - ca 15.00 hod.
Prichadzam na zastavku o 14.54 - 53-jka odchadza pred nosom (cas odchodu 15.00) - cakam dalej ----- Na furcu medzitym prichadza postupne cca 7 spojov - na Tahanovce nic. Vsetky nastupistia su prazdne, len "Tahanovce" plne. Cas 15.16 - prichadza 53-jka - nahrnieme sa tam ako do konzervy, rozmyslajme o tom spolocne... Pocet obyvatelov: Tahanovce cca 25 000, Furca cca 30 000.
Je to normalne???
Pocet ludi na jeden meter stvorcovi (podla DPMK) 8 ludi.
Cestovne 12.-Sk (aj v Prahe - na hodinu cestovania).
Skoda reci - lahka pomoc - zvysme cestovne - vsak blbi slovaci (aj ja patrim tam) to znesu aj nadalej.... ?
Reply on: Sarko #2757:
Prečo? Ja na tom netrvám. Ba naopak, myslím si, že svojou podstatou patria takéto informácie práve do dispečera.
Reply on: Vladimír #2756:
OK, nehody budem písať potom radšej tu.
Reply on: Sarko #2753:
Dispečera čítam, ale tú info som si predtým nevšimol. Stratila sa vo výprave a zadelenie vozov mňa osobne nezaujíma.
Okolo 11:00 na zastávke OC Optima dobiehal na električku jeden starší pán, ktorého vodič počkal. Na nasledujúcej zastávke za kruhovým objazdom (ev. č., ani číslo linky som nezachytil) však tento cestujúci, ktorý medzitým odpadol a opieral sa o dvere, po ich otvorení vypadol, dopadol chrbtom na zastávku a rozbil si hlavu. Vodičom bola privolaná sanitka.
Reply on: Vladimír #2752:
presne na túto tému som chcel dnes písať. Neviem a ani si nechcem predstaviť, že sa to skutočne zrealizuje. Je to miesto úplne nevhodné na semafór (tak ako je to dnes pred poliklinikou Východ - 24hodín nonstop funguje a nič iné nerobí iba komplikuje dopravu). ? ? ?
Vladimír: A čo tak občas si prečítať aj Dispečera? O tom požiari KT8 som písal ešte včera, len pár hodín po mimoriadnej udalosti.

A ešte jedna informácia, od piatka sa tam nachádzajú aj kompletné zadelenia (výpravy).
Ešte som zabudol: Podľa Košického Večera vyrastie čoskoro v súvislosti s OD Lidl na Furči medzi Kalinovskou a Fábryho ďalší semafor. Nebude ich už nejako veľa? Čo poviete?
Staré dobré Košice 🙂 Nejaký čas sa tvárili civilizovane, ale len nejaký čas. S mimoriadnym záujmom som si prečítal článok (na hlavnej stránke je, ako vždy, odkaz) o tom, ako sa počas jazdy s cestujúcimi vznietil oheň v KT-čku. Veru, už to tu asi začínalo byť nudné.
Reply on: eMareq #2745:
Samozrejme, mnohé záhadne výborné CP sa dajú ľahko vysvetliť. Väčšinou padli za obeť zriaďovaniu nových a nových a nových a nových liniek.

L6 mala skvelý interval, ale bola to okrem L17 jediná linka, ktorá spájala Terasu s centrom. Dnes "šestke" veľmi konkurujú linky ako 11, 15, 19, 20, 32, 34, 36, 71, 72...

Obdobne žiaden div pri intervale L30 - toho času jediná linka z centra na Furču.

Ani nočné spoje na L52 sa nestratili, len boli prečíslované na L107.

Myslím, že história ukazuje smer do budúcnosti - mať opäť menej liniek a hustejšie intervaly.
Reply on: eMareq #2747:

Ono najväčší problém je, že v KE žiadne K2 nemáme. ?

Aj napriek tomu si tu dovolím skopčiť zaujímavé vyjadrenia kolegu Jenkiho z Ostravy, ktorý reagoval na debatu vo fóre "Tramvaje v Brně" na www.k-report.cz, citujem:

"Technicky by to nešlo, protože K2 nemá mnohočlenné řízení, a hlavně by ho ani mít nemohla.

Jiné by to bylo u K2 s Progressem nebo Europulsem, ale tam by byl problém s rozdílnými dynamickými charakteristikami, protože vozy by se neustále mezi sebou dost silně přetahovaly nebo přetlačovaly a na to nemá K2 ani T3 dimenzovaná spřáhla a hlavně upevnění spřáhel."

"Ani K2YU neměly mnohočlenné řízení. K5AR ho měly, ale kdybys to spojil s T3 tak to dopadne v lepším případě tak, že vyskáčou všechny myslitelné pojistky. T4 byly taky upravené, ale zase jinak. Koneckonců mezi sebou nejsou spřahovatelné ani různé série T6.

Samozřejmě by to šlo nějak přeprasit, aby to alespoň nějak jelo, ale rozhodně by se nedaly sladit dynamické parametry natolik rozdílných vozů."

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.