Babjakov Tradex Intl., Ltd. NEMÁ s výrobou autobusov ŽIADNE skúsenosti. Jeho firma pôsobí v úplne inom segmente, ktorý má na míle ďaleko od výroby busov.
V prípade , že by predsa len došlo k montáži a výrobe autobusov „Bluebird“, chcem upozorniť na jeden závažný technický problém. Velké potiaže možu nastať pri servise a opravách prvých sérií busov z dovezených dielov. Ako vieme, v USA nepoužívajú metrickú sústavu, s obstarávaním šrúb a matíc bývajú problémy, dajú sa síce nakoniec doviezť, ale sú niekolkonásobne drahšie než náš metrický spojovací materiál. Každý podnik, ktorý si obstará tieto busy, bude musieť mať aj zvláštne náradie a to aj pre najzákladnejšiu údržbu. Pokial by sa v Košiciach montovali, tak tu budú v určitej výhode, ale počíta sa aj s predajom iným dopravcom a tí s údržbou problém mať budú. Nejedná sa len o šrúby ale aj o iné prvky; napr. komponenty vzduchových a hydraulických rozvodov. V elektroinštalácii sú medzi európskym a americkým štandardom tiež podstatné rozdiely. To znamená ,že zamenitelnosť aj tých najbežnejších súčiastok za domáce (európske) je prakticky nemožná.
V prípade, že by sa rozbehla výroba u nás, tak tiež by sa základné konštrukčné komponenty museli dovážať. Ocelové profily ,ktoré sa používajú pri montáži tiež nie sú tak lahko nahraditelné našimi, u nás sa vyrábajú v celkom iných rozmeroch, akosť oceli je inak definovaná. Pokial by sa niekto ujal u nás hutnej malovýroby, opäť by to znamenalo predraženie.
Pokial by sa americký výrobca mal snahu prisposobiť našim normám (a to oni neradi) , znamenalo by to vlastne vývoj nového typu. Použitie iných profilov a konštrukčných prvkov podla eur.noriem by znamenalo aj nutnosť nových pevnostných výpočtov a skúšok. A to nie je lacná záležitosť. Takže zhrnuté: tvrdenie p.Babjaka o cenovo priaznivých a bezproblémových autobusoch je zcela mylné a zrejme ani nemá predstavu o tejto technickej broblematike.
No šlo o to, aby aj okolité MČ čo nemali žiadnu nočnú dopravu, ju mali aspoň na požiadavku. Hej teraz si spomínam, ako to vravel keď bol ešte technikom dopravy.
Taaakze: Dnes som stretol neviem koho ale viem ze emhadaka v kratkom trolejbuse ale ev.c. nepamatam siel som od mlynskej basty a vystupil som pri jakabovom palaci.Ak si sa spoznal napis ? Dalej:1004 a v nom da sa povedat mimoriadna udalost.Jeden cestujuci vraj mal trosku vypite a ked sa trolejbus pohol nechytil sa a spadol.Mal rozbite oko alebo co.Nevidel som presne.Iba viem ze mu sla krv a cestujuci mu davali ciste servitky nech si to tam da a odkazali mu nech ide do nemocnice ze mu to zasiju.Potom co nastupili dalsi cestujuci tak im cestujuca povedala ze radsej si sadnite lebo sofer jazdi ako blazon.Ja som celu cestu nepocitil zeby takto siel.A nakoniec: Nepamatam si ev.c trolejbusu ale bol dlhy a na linke 72.Tam som nechtiac sa oprel o madlo ktore sa so mnou posunulo pri brzdeni.Chybala tam sruba.Neviem ci to niekto z cestujucich potreboval tu srubu a odsruboval ju pocas jazdy alebo sa to stalo v dielnach.
no to som zvedavy....latka v podobe 4085 je postavena velmi vysoko ? .....ale rad uvitam dalsieho schopneho gazdu na ikaruse....pretoze tych je v KE coraz menej a menej a z tych novych co prisli za posledny rok, ani jeden nevie s ikarusom (snad s vynimkou 4088, ale aj ten sa ma stale co ucit) ?
Dynamax99
http://img515.imageshack.us/img515/2576/dscf1129hb5.th.jpg
http://img515.imageshack.us/my.php?image=dscf1128oc8.jpg
http://img515.imageshack.us/img515/7407/dscf1102se7.th.jpg