Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: eMareq #26550:

Navrhoval by som N1,N6 v E trakcii v tradičných trasách
Vo vozidlách MHD som si všimol informačný leták o zmene nočnej dopravy (trasy nebudem písať, lebo to ma ani tak nezaujímalo). Ako už niektorí viete tak stovkové linky sa zrušia a zavedú sa podľa vzorov iných miest linky s označením N, teda N1, N2, N3 a N71.
N1 - mestská A, severný okruh
N2 - mestská A, južný okruh
N3 - šačianska A, skrátená po stanicu, do Džungle sa už nebude premávať
N71 - mestská T, identická s L71

Interval PD:
N1, N2, N71 - 4 spoje v noci /90 minút ?/

Interval VD:
N1, N2, N71 - 7 spojov v noci /45 minút/

N3 - počet spojov počas celého týždňa je identický ako na L106.
KVKV: Babjak chce ovladnut miestneho dopravcu a zrusit inu ako nezavislu trakciu. Vid cirkus v Banskej Bystrici.
Reply on: KVKV #26547:
Hľadá dobrodruhov v podobe nejakého MZ, čo by mu umožnili vstúpiť do podniku nejakého dopravcu. Pred tromi rokmi sa pokúšal o to isté v SAD TN (len s inými ciframi).

Tradex chce v Trenčíne montovať autobusy americkej firmy Blue Bird
http://mesto.sk/prispevky_velke/trencin/tradexchcevtrenci1080043560.phtml

Tradex by chcel v SAD Trenčín presadiť americké know-how
http://mesto.sk/prispevky_velke/trencin/tradexbychcelvsa1079014680.phtml
Reply on: Isidor #26546:

K poslednému odstavci:
TAK POTOM ČO TU TEDA CHCE BABJAK ?
Reply on: BMko #26543:
budem citovať samotného veľkého Mr. Lou Babjaka z augustového rokovania MZ:

"Autobus Blue Bird po konečnej montáži na Slovensku bude spĺňať normy Európskej únie a bude ich aj prevyšovať." ? ?

a ešte jeden citát, asi najmúdrejšie čo tam zo seba Babrák pred mestkými poslancami vyplodil:

"Firma Blue Bird podobný projekt zatiaľ v Európe nerealizovala, lebo nepotrebovala, ani nepotrebuje Európu, nepotrebuje Slovensko a nepotrebuje ani tento projekt."

(na kosice.sk sa to dá stiahnuť celé)
Reply on: Dimi #26540:

peticia bola na záchranu trolejbusov, nie?
Reply on: BMko #26543:

No veď o tom hovorím. Keď podla EU ,tak vlastne vývoj nového autobusu, teda výrazné predraženie.
Ale Babjak sám hovoril, že prvé série chce montovať z dovezených dielov. Tie busy nebudú chcieť ani fotbalkluby rolníckych družstiev, lebo po prvej poruche skončia odstavené v žihlave ako neopravitelné. (jedine, že to využijú ako šatňu vedla ihriska J )
Reply on: KVKV #26539:
Nebol by som si isty, ci by sa vyrabali tie vozidla na americke normy a nie na EU. Skor som toho nazoru, ze sa to bude vyrabat na EU normy, lebo dovazat skrutky, matky a ine spojovacie materialy z USA by bolo neekonomicke, nemyslis?
Po 15.00 sa po Moyzesovej smerom na NO korzovala Cassovia. Nevie niekto dovod jazdy?
Reply on: KVKV #26539:
Babjakov Tradex Intl., Ltd. NEMÁ s výrobou autobusov ŽIADNE skúsenosti. Jeho firma pôsobí v úplne inom segmente, ktorý má na míle ďaleko od výroby busov.
Reply on: KVKV #26539:
Ale ved my to vieme. Co si myslis, preco sme urobili peticiu ? ? ? ? ? ?
V prípade , že by predsa len došlo k montáži a výrobe autobusov „Bluebird“, chcem upozorniť na jeden závažný technický problém. Velké potiaže možu nastať pri servise a opravách prvých sérií busov z dovezených dielov. Ako vieme, v USA nepoužívajú metrickú sústavu, s obstarávaním šrúb a matíc bývajú problémy, dajú sa síce nakoniec doviezť, ale sú niekolkonásobne drahšie než náš metrický spojovací materiál. Každý podnik, ktorý si obstará tieto busy, bude musieť mať aj zvláštne náradie a to aj pre najzákladnejšiu údržbu. Pokial by sa v Košiciach montovali, tak tu budú v určitej výhode, ale počíta sa aj s predajom iným dopravcom a tí s údržbou problém mať budú. Nejedná sa len o šrúby ale aj o iné prvky; napr. komponenty vzduchových a hydraulických rozvodov. V elektroinštalácii sú medzi európskym a americkým štandardom tiež podstatné rozdiely. To znamená ,že zamenitelnosť aj tých najbežnejších súčiastok za domáce (európske) je prakticky nemožná.
V prípade, že by sa rozbehla výroba u nás, tak tiež by sa základné konštrukčné komponenty museli dovážať. Ocelové profily ,ktoré sa používajú pri montáži tiež nie sú tak lahko nahraditelné našimi, u nás sa vyrábajú v celkom iných rozmeroch, akosť oceli je inak definovaná. Pokial by sa niekto ujal u nás hutnej malovýroby, opäť by to znamenalo predraženie.
Pokial by sa americký výrobca mal snahu prisposobiť našim normám (a to oni neradi) , znamenalo by to vlastne vývoj nového typu. Použitie iných profilov a konštrukčných prvkov podla eur.noriem by znamenalo aj nutnosť nových pevnostných výpočtov a skúšok. A to nie je lacná záležitosť. Takže zhrnuté: tvrdenie p.Babjaka o cenovo priaznivých a bezproblémových autobusoch je zcela mylné a zrejme ani nemá predstavu o tejto technickej broblematike.
Reply on: Axel #26537:
No šlo o to, aby aj okolité MČ čo nemali žiadnu nočnú dopravu, ju mali aspoň na požiadavku. Hej teraz si spomínam, ako to vravel keď bol ešte technikom dopravy.
Nehovorilo sa o terajsom (a vraj zlom) systeme nocnej dopravy, ze je super, skvely, nadvezujuci,.... ?
Reply on: Dynamax99 #26534:
Jeej, ten Düwag s Mielcom je úžasný!
Reply on: Josip3211 #26530:
aha ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.