Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #1443:

No po tom, čo som dnes videl, čo obnáša práca výpravcu a čo všetko okolo musí zabezpečiť sa vôbec čudujem, že bol problém "len" s týmto Zr a "len" jednu hodinu. Práve sa hrám so simulovaným elektronickým stavadlom GORDIKON, všetko robím len jednoduchým klikaním jedného tlačidla na myši, ale aj napriek tomu som v koncoch... Nestíham... :o)
Reply on: Sarko #1442:
Atmosféru stresu, chaosu a nervov v jednom som si dokonale vychutnal aj ja (i keď ja osobne som bol v pohode), keď vypravili Zr 384 Tarnovia o celú hodinu neskôr!!! Objektívne príčiny pochopiť viem, ale sklamalo ma, že sa na celej stanici nenašiel nikto kompetentný, ktorý by aspoň cestujúcim vysvetlil, o čo ide, prípadne ich upozornil, že kým sme hodinu čakali, medzitým odišiel smerom na Prešov jeden osobák. Kto vedel prestupoval, kto nevedel neprestupoval. A našli sa aj takí, ktorí o ňom vedeli a zostali v Tarnovii, pretože do poslednej chvíle verili, že osobák s odchodom o 39 min. neskôr nemôžu vypraviť skôr ako Zr medzištátny vlak. I vypravili. Skrátka, niekedy sa môže stať, že do Prešova príde skôr Os o 14:54 z KE, ako Zr o 14:15 z KE. 😃 😃 😃
Tak chalani, dnes som využil mimoriadnu možnosť navštíviť dopravnú kanceláriu žel. stanice Košice, kde som nasal atmosféru stresu, chaosu a nervov v jednom. 🙂 Až sa mal pocit, že názov kancelárie je degradujúci, ja by som ju nazval rovno centrálnou nervovou sústavou žst. 🙂

V prvom rade ma prekvapilo, že zabezpečovacie vlakové zariadenie je už 30 rokov provizórne a pri nastavovaní vlakových ciest a obvolávaní stavadiel som mal pocit, že hlavný výpravca je najdôležitejší svetový burzový maklér a za každú cenu sa snaží dosiahnuť najlepšie výsledky kurzov, ale keďže index stále kolíše (vlaky prichádzajú/odchádzajú donekonečna), musí to robiť stále znova a znova a dym z jeho cigariet mi pripomínal dôsledok práce jeho mozgu. :o) Častokrát sa musel v sekunde aj s premýšľaním rozhodnúť, na ktorú koľaj postaví vlak tak, aby si nezablokoval celé koľajisko.

Dozvedel som sa mnohé zaujímavé informácie a objavil netušené pozadie a obrovské množstvo komplikácií, skrývajúcich sa čo len za jedným obyčajným časom odchodu vlaku v cestovnom poriadku. Robiť túto prácu sa rovná ovládať majstrovské umenie. 🙂

Týmto by som chcel za nevšedný zážitok poďakovať Esickovi.
Reply on: Vladimír #1440:

Ja som presvedčený, že študenti vedia, čo im pod oknami premáva. Naviac, L23 premáva zo stanice, kde tí istí študenti prichádzajú/odchádzajú vlakmi a autobusmi SAD.

Esicko to v príspevku #1432 napísal veľmi stručne a zároveň výstižne.
Reply on: Sarko #1432:
To hovorí len za to, že L23 internáty Jedlíkova neobsluhuje a tá z SOU dopravné nevedeli, že L23 ide na stanicu.

Re #1435 J: Ty asi nie si celkom normálny. Ja v každom obchode vždy bloček dostanem, či si ho pýtam, či nie. Asi u vás platia iné mravy.
Reply on: Peter #1437:
asi nebyvas na tahanovciach, lebo nepoznas rannu spicku. Inac aby bolo jasne: 53 ma obmedzeny interval.
Ten sprosty debil, co rozhodol dnes o nasadeni malych Karos na L18, nech skonci pod kolesami jednej z nich. Ludia sa maju tlacit a cestuju ako zvierata, a ine klbove autobusy na roznych linkach si chodia poloprazdne
L70 a ani L55 cez prazdniny premavat nebude, ale napr. taka L53, ktora je vyuzita max. na 10% bude premavat. Tie rozhodnutia robi urcite daky magor.
Reply on: Sarko #1430:
Ja idem do jedného. Aby som ušetril pár korún na jednom nákupe nebudem lietať po celej Bratislave. Ak majú akciový tovar dennej potreby ako toaleťák,... tak ho kúpim a ten iný tovar. No keď idem kúpiž syr, tak vždy je nejaký v akcii to isté platí aj o iných bežných potravinách. V TESCU majú už dlho mozarellu za cenu obyč syra a tak vždy kúpim radšej ju, bo je lepšia.
Reply on: Nodes #1427:
Tie malé obchodíky len nech vzmiznú. A prečo, no lebo keď nakúpim v TESCU tak vždy dostanem aj blok a peniaze, ktoré som zaplatil pre štát tam aj idú. V malých obchodíkoch ten blok nedostanem pokiaľ si ho nevypýtam a to ma štve, tak nech skrachujú. Inak ja mám TESCO a Carefour dve zastávky od domu a zmizla asi tak polovica malých obchodíkov. Vždy sa nájdu zábudlivci a vďaka nim niektorí prežijú.
Reply on: Sarko #1432:
Co sa tyka debaty na temu Optima bus, Vladimir sa stale pokusal do nej vnasat akysi sekundarny (moralny) narok studentov na prepravu v nom. Treba sa vsak drzat primarneho urcenia tejto linky a to je preprava osob, ktore idu primarne na/z nakup(u) v OC Optima. Akesi "moralne naroky", zial, v kapitalistickej spolocnosti nemaju miesto. Mozno by sa aj tu mala zaviest platena preprava s riesenim ako ma Hypertesco v Presove.
Je 11:19, zastávka SOU dopravné a Optima bus mešká z OC 4 minúty. Autobus obsadzujú z väčšej časti študenti, na nohách alebo na sedadlách sú poukladané vaky. Vystupovanie trvá celé 3 minúty a este musia nastúpiť tí, čo uvoľnili miesto vystupujúcim...
Spoj Optima busu s odchodom o 10:15 z SOU dopravného bol taký natrieskaný študentmi s veľkými vakmi, že vodič autobusu musel niekoľko násobne otvárať/zatvárať dvere. Ešte zaujímavejšie je, že pred Optima bus sa postavil spoj linky č. 23 a nikoho ani len nenapadlo prestúpiť, dokonca aj študenti z SOU dopravného sa chceli pokúsiť nastúpiť nie do úplne prázdneho busu L23, ale práve do nedobytného Optima busu! To hovorí za všetko!
Reply on: Andy #1426:
opravene. no ked sa to tak vezme, ved jahodna je riadne vysoko, siaha k nebesiam. 😉
Reply on: Nodes #1429:

Ja si to nemyslím a sám som toho dôkazom. Aby som nakúpil čo najvýhodnejšie, prejdem nielen niekoľko hypermarketov, ale aj drobných predajní. V menších alebo špecializovaných predajniach je širší výber z určitého tovaru, v hypermarketoch je podstatne užší výber, ale všetkého druhu.
Reply on: Sarko #1428:
Skor si myslim, ze zakaznik si povie, ze ked uz v tom hypermarkete kupi jeden ci dva akciove tovary, tak uz kupi aj to dalsie, aby nemusel ist inde.
Reply on: Nodes #1427:

Toho by som sa neobával. Všetky super a hyper ponúkajú vždy z každej oblasti len akýsi výber. Každý rozumný človek to vie a do tých super a hyper chodí väčšinou len na akcie. Kto si striktne nestanoví, čo presne potrebuje kúpiť, sa veľmi ľahko dá zlákať nakúpením rôznych vecí, ktoré si myslí, že bude niekedy potrebovať (ale väčšinou vôbec) a v tom spočíva politika ziskov veľkých obchodných reťazcov.
Reply on: Sarko #1425:
A to stlacanie cien povedie do krachu malych sukromnych obchodnikov, pretoze nebudu vediet uniest dumpingove ceny nasadzovane super a hyper a kadejakymi megalomarketmi.
To je dobre, ze mate autobus jazdiaci na nebesa. 🙂
Reply on: Nodes #1405:

A nebude posledné...
Čo nevidieť sa dostavia OC GALÉRIA pri Bielom dome a toto OC tiež bude požadovať vlastnú dopravu, i keď paradoxne, pár metrov od budovy vedie dopravná tepna po Toryskej. Po OC CORVINIUS bude nasledovať asi ešte IKEA. Len nech si rastú, aspoň prinesú pracovné príležitosti a stláčanie cien.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.