Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
A dačo ku tram-trainom...

Rozhovor s JUDr. Denisou Žilákovou, GR sekcie riadenia projektov na Min. dopravy, výstavby a reg. rozvoja SR, uverejnené v decembrovom čísle Železničnej revue.

Citujem:

Ako sa bude ďalej rozvíjať nosný dopravný systém v Bratislave? Bude sa pripravovať na príchod tram-trainov?

.....................Financovanie tram-trainu v Bratislave z eurofondov je problematické, a to nie len z hľadiska infraštruktúry, ale aj vozového parku. Investičné náklady na jeho zavedenie by boli neúmerné očakávaným prínosom a preto sa s takýmto systémom v strednodobom výhľade neuvažuje.

To isté platí aj o tram-trainoch v Košiciach?

V strednodobom horizonte áno.

Reply on: Tatranka #79155:
Pri technológii BKV sa mali koľaje meniť každých 10 rokov (spolu s gumou) a podkladové panely každých 30 rokov...
Reply on: orlov #79138:
Keby len tam... Ono v BKVčkách sa tie tlmiace gumy mali pravidelne meniť, to mám priamo od I.Reipricha, ale ako pozanamenal, nikdy ich nemenili. Inak na Komenského som si všimol, že medzi domami Varia "krásne" dunia, nič príjemné, snáď horšie ako PCC podvozky. Ešteže to tam ide do reko...
Reply on: KVKV #79146:
Tak rozhodli "hore"...?
Reply on: Vladimír #79152:
A potom ako vznikajú vtipy o blondínkach...? No ale stačí lebo nás tu nedajbože soltera ešte obviní z mužského šovinizmu... ?
Reply on: Tatranka #79149:
Nitra, večer v centre mesta, vozidlo linky 33:

cestujúca: Pán vodič, idete, prosím Vás, na Viničky?
vodič (najprv sa uistiac, že sa na prednom skle odráža obrovský nápis "Viničky"): Áno, idem.
cestujúca: A kadiaľ tam idete? Idete aj okolo Hamu?
vodič: Áno, presne tade idem.
cestujúca: A máte tam aj niekde zastávku?
vodič: Áno, áno, zastávka je presne pred Hamom.
cestujúca: Hmm... tak potom nič...

Pozn.: Ham = názov krčmy.
Reply on: Tatranka #79149:
Už viem... TERMINÁL, tam to bolo.?
Reply on: TA #79136:
Asi uveril súdruhovi primátorovi, že po rekonštrukciách budú električky bezhlučné vznášajúce sa ako vánok...? ? ?
Reply on: romeo #79137:
To bude asi všeobecný problém. V jednom USA filme si z toho robili srandu, chlapík zmýval podlahu na letisku a všetci tam padali na huby, veľkú tabuľu "Pozor mokrá podlaha!" tam samozrejme mal. Skončilo to konštatovaním upratovača, že nikto tabule, zákazy, upozornenia zásadne nečíta a on sa na tom dobre baví...? Moja švagriná by o tom vedela rozprávať celé hodiny, príde stránka na SBD, dožaduje sa niečoho, nejakej hovadiny, vysvetlí jej to štyrikrát, čo a ako s tým, či tomu rozumie, odpoveď je áno a vzápätí sa dotyčný/ná opýta na tú istú blbosť, čo na začiatku a ideme dookola... A to nesmieš zabiť, ziapať, vyhodiť, len byť donekonečna asertívny! ?
Reply on: KVKV #79145:
336 bola odstavená z prevádzky ešte pojazdná priamo do haly, kde trvale stojí. Roky sa s ňou vlastnou silou nehýbalo, takže stav výzbroje a mechaniky by tomu mal zodpovedať, inak okrem spomenutých traverz by nič nemalo chýbať, stačí jej VP. O zachovaní nejakej SUCS zo série štvorstovákov ja osobne tiež uvažujem, veď z čoho si potom poskladáme trojičku, že? A napísať mail Ing. Turisovi je maličkosť... Čo sa týka 261, v tichosti ju nikto nerozreže, už 10 rokov je vyhlásená za Národnú kultúrnu pamiatku SR spolu ďalšími vozmi!!! O tom čo, kedy a ako pôjde do opráv rozhodne ich majiteľ, čiže zástupcovia DPMK! Zatiaľ musia vybudovať nové dielne a až tak sa dá uvažovať, čo ďalej. V terajších podmienkach to skrátka nemá úroveň, vozy sú nadžgané vo VH ako sardinky, je to pod strechou, ale to je asi tak všetko...
Reply on: KVKV #79141:
Doplnim. LF2 je vhodné vozidlo pre KE pre určité linky.
Reply on: Tatranka #79121:
Neodpustím si malú poznámku. Konečná mala zostat "Boženy Němcovej" , bol to vžitý názov. Dnešný názov sposobuje zmatky, to fakt nebolo štastné riešenie, už aj preto, že k botanickej záhrade vedie Havlíčkova ulica. Ked už chceli podla tejto logiky (priečna ulica ) pomenovat konečnú, tak WATSONOVA, odpovedalo by to hist. označeniu Solovievova (po zmene názvu ulice)
Reply on: Tatranka #79126:
V akom stave (pojazdnosti) je 336 ? Líši sa niečim od ešte udržovaných a pojazdných štyrstovákov ? Rozhodne by bolo vhodné zachovat aj jeden z nich v stave v akom dojazdil (aj s vlnkami).
Podla mna už pominula opodstatnenost cvičného vozu T3SU, zariadenie simulácie porúch je už neaktuálne vzhladom k ukončeniu prevádzky T3, zácvik prebieha už len na prevádzkovaných typoch. Tým naznačujem, že by mohla začat reko do hist stavu 261.(než vám ju v tichosti nerozrežú).
Reply on: Mat123 #79131:
NAčO !? budú Košiciam 30 e-busov ??? To snád nemá ani Vieden. A tam to zaistuje pomerne hustú dopravu v centre.
Kedy bol posledný den nasadenia T3 v pravidelnej prevádzke ? Mne vychádza 29.12.15. Boli či sú dodnes sporadicky nasadzované ?
Co bude so štyrstovákmi ? Aký osud ich čaká ? Skúste niekto navrhnút, motivovat vedenie DPMK na zavedenie víkendovej nostalgickej linky s vozmi T1,2,3. Trebárs na L2.
Reply on: orlov #79138:
Ked som bol poprvý krát vo Viedni, tichost súprav E1 c1 ma prekvapila, nezrovnatelne s T3
Reply on: Tatranka #79114:
Vario LF2plus je podla mna vhodné vozidlo pre KE. ZHRUBA odpovedá historicky optimálnej súprave MV,VV. To bol kedysi dovod zadania projektu vozidla K2, myslím požiadavok vzišiel z Brna .Na mnohých linkách solo T3 mal malú kapacitu, 2xT3 privelkú. Lenže 33ks LF2 sú v KE hlava nehlava nasadzované na všetky linky. Nehospodárnost (L2,4), malá kapacita (L7,9).
Je to čiste moj osobný názor, ale optimálny nákup mal pozostávat z 10 ks LF1, z toho 6ks obojtranné dvere (ako PX-Olomouc) 15ks LF2, 15ks škoda velkokapacitné (ako v BA). Tento voz.park zohladnuje aj využitie dosluhujúcich T6, KT8.
//krátke np solo vozidlá majú svoju opodstatnenost, nezdielam názor, že "také linky je vhodné nahradit nejakým gumokolom//
Reply on: orlov #79138:
Bol si niekedy trebárs vo Viedni? Vysoká hladina hluku je špecifická pre vozidlá koncepcie PCC.
Reply on: soltera #79132:
Vy ste invalidná so stratou spôsobilosti na právne úkony? Uvedomujete si, S KÝM tu diskutujete?
Reply on: Terepin #79134:
S hlukom koľajových vozidiel je ťažké sa vysporiadať, nato sa dá len zvyknúť. Predsa len váľanie sa železa po železe spôsobí hluk vždy. Možno znížením rýchlosti, ale komu by sa páčilo, keby sa
električky premávali napr. 20kou. Pamätám sa na časy, keď som býval na triede SNP - pravidelne som sa budil pred piatou, keď vychádzali prvé električky z vozovne. A je pravda, že pri otvorenom okne to bolo neznesiteľné, nedalo sa večer ani zaspať.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.