Kruháč Moldavská.
"V dnešnej dobe už výhybky neprestavujeme trolejovým kontaktom na priamy průd"
Ide o impulz (rádiový, elmag*) na prestavenie výhybky do žiadaného smeru.
Samozrejme blokovanie zabráni podhodeniu pre súpravu vpredu. Ale medzi kontaktmi sú krátke vzdialenosti, takže súprava bude prechádzať kruháč doslova krokom, inak sa bude stávať , že vodič nestihne včas prestaviť výhybku a bude vystupovať a riešiť to tágom. Problémov by bolo viac.
Samozrejme ,že by to išlo riešiť sofistikovaným sposobom, keď napríklad už pred vjazdom do kruháča si vodič jediným impulzom nastaví "vlakovú cestu".
Lenže poznanie reality mi hovorí, že zatial akýkolvek technický problém v košickej mhd nebol nikdy vyriešený dokonale a spolahlivo. Od pracovníkov dodávatelských firiem viem, že odborná stránka kompetentných pracovníkov dpmk je nízka, odborné konzultácie sú ťažkopádne, neochota riešit detaily zo strany dpmk, mnohokrát je treba vysvetlovať až úplné základy technickej problematiky, ktoré boli hlboko pod rozlišovacou schopnosťou odborníkov z dpmk, navrhnúť možné riešenia a väčšinou sa dočkať odpovedi v štýle "tak to nejak urobte".
"elmag*" - rekonštruované výhybky v KE majú hydraulický pohon, ovládanie malým napätím, povel k prestaveniu je rádiovým signálom a paralelne bol ponechaný sposob prestavenia elektromagnetom na podvozku a jazyčkovým kontaktom v kolajisku.
Domnievam sa, že dodnes rádiové ovládanie výhybiek nie je inštalované na všetkých vozoch. (či už je ??)
"V dnešnej dobe už výhybky neprestavujeme trolejovým kontaktom na priamy průd"
Ide o impulz (rádiový, elmag*) na prestavenie výhybky do žiadaného smeru.
Samozrejme blokovanie zabráni podhodeniu pre súpravu vpredu. Ale medzi kontaktmi sú krátke vzdialenosti, takže súprava bude prechádzať kruháč doslova krokom, inak sa bude stávať , že vodič nestihne včas prestaviť výhybku a bude vystupovať a riešiť to tágom. Problémov by bolo viac.
Samozrejme ,že by to išlo riešiť sofistikovaným sposobom, keď napríklad už pred vjazdom do kruháča si vodič jediným impulzom nastaví "vlakovú cestu".
Lenže poznanie reality mi hovorí, že zatial akýkolvek technický problém v košickej mhd nebol nikdy vyriešený dokonale a spolahlivo. Od pracovníkov dodávatelských firiem viem, že odborná stránka kompetentných pracovníkov dpmk je nízka, odborné konzultácie sú ťažkopádne, neochota riešit detaily zo strany dpmk, mnohokrát je treba vysvetlovať až úplné základy technickej problematiky, ktoré boli hlboko pod rozlišovacou schopnosťou odborníkov z dpmk, navrhnúť možné riešenia a väčšinou sa dočkať odpovedi v štýle "tak to nejak urobte".
"elmag*" - rekonštruované výhybky v KE majú hydraulický pohon, ovládanie malým napätím, povel k prestaveniu je rádiovým signálom a paralelne bol ponechaný sposob prestavenia elektromagnetom na podvozku a jazyčkovým kontaktom v kolajisku.
Domnievam sa, že dodnes rádiové ovládanie výhybiek nie je inštalované na všetkých vozoch. (či už je ??)