Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: eMareq #50714:
A čo stamaď jazdilo? Načo tam boli vyhybne?
Idem prelistovať knihu KE koľaje ?
Reply on: PTI #50705:
Je mi jasné, že to prestupovanie nikdy jednoduché nebude, pretože námestie je tak komplikovaný uzol s viacerými rozvetveniami, že zastávky združiť nemožno. Možno sa k tomu ale aspoň priblížiť. Napríklad tak, že BUS zastávka pri Doubletree sa presunie pred Dargov (tesne za napojenie z Hlavnej, ktoré sa má časom zrušiť). Po požadovanom vybudovaní električkovej zastávky pred križovatku s Hlavnou v smere na stanicu by vznikol kompaktný prestup medzi všetkými cestnými spojmi v smere k Domu umenia a všetkými električkovými spojmi vo všetkých troch (štyroch/piatich/šiestich) smeroch. So zastávkou pred Domom techniky sa nedá nič robiť, tá by musela ostať aj teraz na tom istom mieste, podobne aj zastávka zo smeru Južná trieda k stanici, no prestupovanie by sa výrazne zjednodušilo. A/Tbusová zastávka v západo-východnom prúde, kde sa premelie asi najviac cestujúcich by bola priamo napojená (rozumej bez nutnosti prekonávať križovatku cez dva semafory) na všetky smery koľajovej dopravy.

Keď som písal o výške investície a zlomku nákladov na niektoré zmeny v doprave, nevyjadril som sa presne. Chcel som poukázať na rozsah prestavby a zmeny charakteru námestia, pričom to, čo som opisoval vyššie zostane v súčasnej podobe. Počas výstavby obchodného centra by boli akékoľvek zmeny v doprave menej bolestivé, ako po jeho dokončení (po ňom už môžeme na akékoľvek zmeny zabudnúť).

Čo sa týka otázky - vo Vašom zverejnenom koordinačnom výkrese DSP nie sú BUS pruhy vyznačené v úseku pred križovatkou Štúrova - Južná trieda. Až na úrovni zastávky sa nachádza označenie MHD. Koľajová spleť - áno, písali ste aj minule, že jej skrátenie (resp. odstránenie koľaje) žiadal DPMK. Navrhli ste teda spleť, no len pre splnenie podmienky preradenia sa električkovej súpravy na inú koľaj pred cestným prejazdom. Nie však už na to, aby mohla byť jedna súprava na jednej koľaji a druhá na vedľajšej súčasne, pretože ich rozvetvenie je tesne pred cestným prejazdom. Dĺžkou splete som teda narážal na toto.
Reply on: Peter55 #50713:
Nákladné vozne? ? Nákladná doprava tade nejazdila. Ja si pamätám ako takto prišli T6ky.
Reply on: absik #50712:
Niekedy jazdili po rychlodrahe aj nakladne vozne ktore vozili do mesta naklad... Na rychlodrahe boli aj asi 2 alebo 3 vyhybne ktore su zrušene. Viac sa isto rozpiše nejaky pamätnik...

Taka zaujimavosť, po rychlodrahe z USS prišli prve NP električky (možno len jedna, nepamätam už)
Uz davnejsie som si vsimol vyhybku pri zastavke "Valcovna US Steel" (v smere do mesta) a kolaj, veducu niekde do arealu. Teraz cumim na Google maps a ak cumim spravne, tak vedie krizom cez parkovisko (?) a potom sa napaja na zeleznicnu trat vnutri zavodu.

http://tinyurl.com/kolaj-uss

Viete niekto o tom nieco viac?
- naco to sluzi / sluzilo ?
- je to plne funkcne ?
- nakreslil som to spravne? (niektore useky som iba odhadol podla farby travnika... )
Reply on: pedro77 #50710:
aj tak vacsina cestujucich vystuuje az na NO ,to by bola povinna zachadzka a nasledne takmer zbytocne zdrzanie kazdeho spoja o niekolko minut
Reply on: eMareq #50708:
obidve tzv. "linky nasilu na stanicu" z thc 27 a z furce 17 su svojimi intervalmi smiesne.. tuto su riesenia dva:
1. vybudovat terminal vychod a viest tamad linky iduce z tahc,furce na NO
2. trochu dost krkolomne, linky z palackeho vojdu do arealu AS (nutna prestavba) a presmyknu sa okolo budovy AS na stanicne namestie a odtial na NO najlepsie po nejakej vyhradenej ceste(napr. po trati)
Reply on: Kari #50704:
noo, sa divim ze tam este nenamalovali naake ciary..
Reply on: Kari #50704:
Celá diskusia sa zvrtla ohľadom toho, že som si Ťahanovčanom dovolil upraviť trasu nenosnej - vyrovnávajúcej linky 27 z Európskej a Ázijskej triedy a dal ju priamo po Am. triede, kde dnes nič nechodí. Nie že im ju zobrať a nič im tam nedať. Že to s tým chodením od Palackého na AS nieje ružové, za to nemôže L10.

Re #50707 VLI: Nie všetci nechodia.
Reply on: eMareq #50703:
" ... Čo takto brať do úvahy návštevnosť nemocnice a je tam aj internát..."
Myslíš, že všetci návštevníci nemocnice prídu MHD ? Veď väčšinou si lístky kupujú tí, čo idú spojmi MHD, nie? Čiže treba brať do úvahy, koľko ľudí ide linkami MHD, nie tých čo idú do nemocnice.
Reply on: eMareq #50700:
#50484 ...pribeh o fujavici s palicou ?
Reply on: jt #50698:
Pešiu turistiku pri prestupovaní v takom plošne rozsiahlom dopravnom uzle ako je Námestie osloboditeľov, pri všetkých troch trakciách, sa odstrániť nedá. Napojenie koľají na Hlavnej investor Auparku nerieši, nerieši ani triangel a rekonštrukciu stávajúcich koľají Štúrova - Námestie osloboditeľov. A ešte otázka - kde chýbajú v riešenom úseku Štúrova - Námestie osloboditeľov BUS-pruhy ? A krátka koľajová splietka ? V DUR-ke bola v smere od Astórie navrhnutá plnohodnotná tretia koľaj v dĺžke 75m pre križovatkou, DPMK ju dal z riešenia vyhodiť....
Reply on: eMareq #50700:
Už nech tu konečne niekto napíše, kadiaľže vedie tá cestička z Palackého na stanicu. Teda pokiaľ nechcem pokojne prejsť okolo tabule, ktorá zakazuje prechod cez autobusku a nechcem sa pohybovať po ploche medzi niekedy šialene jazdiacimi autobusmi.
Reply on: VLI #50701:
Dôležitý je počet spojov? Čo takto brať do úvahy návštevnosť nemocnice a je tam aj internát. Toto miesto si ešte jeden automat zaslúži. A elektrina sa predsa dá zaviesť aj previsom cez stĺpy VO, ak nieje záujem / ochota rozkopávať vozovku / chodník(y).
Reply on: Yogi616 #50685:
T3 sa rozpadavaju. ?
Reply on: eMareq #50674:
Dá sa porovnať uzol NO s uzlom Nová nemocnica ? Myslím množstvo spojov a cestujúcich? Asi nie...
Ale je pravda, že automatov mohlo byť viac (aspoň o jeden).
A priviesť elektrinu a dohodnúť s nejakým súkromníkom odber nie je až také jednoduché.
Reply on: M1rcO_o #50678:
A L10 na Palackého nestojí? A odtiaľ sa nedá dôjsť na stanicu?
Reply on: d3k0 #50697:
Zle si to pochopil. ? Ja som myslel starú trasu linky 36, platnú do 2.8.2008. Tie chodili tak pekne naraz za sebou ako husi. ?
Reply on: d3k0 #50696:
Tie zastávky sú jasné, ja som tu už dávno písal, že projekt taký ako je, vôbec neodstraňuje prestupnú turistiku na námestí, čo je chyba. Pri investícii takýchto rozmerov malo byť samozrejmé, že zastávky sa združia čo najviac je to možné. Pri intenzitách, ktoré tam sú by boli spoločné zastávky asi nereálne, paralelné však byť môžu (preto som písal aj o zastávke na úrovni súčasnej v smere na stanicu aj v opačnom smere).

S tými odbočeniami na Hlavnú súhlasím, hoci všetky na všetky smery asi nebudú.

Vecí, ktoré by sa dali urobiť lepšie, nie len polovičato, ako sa to plánuje je ale viac (chýbajúce BUS pruhy, príliš krátka koľajová spleť a pod.)
Reply on: eMareq #50669:
A ze ako vznikaju dezinterpretacie... 34 a 36 mali byt nadvazne linky, nie subezne linky. Preto rozdiel v odchodoch 2-3 nie je zlym prekladom, ale dobrou nadvaznostou... Preto poznamka o "dlhej chvile nic" nie je namieste 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.