Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: PTI #55101:
Tak nech si to vyriešia politické kluby KDH, SDKÚ, ktorých členovia pôsobia v dozornej rade, predstavenstve a aj na magistráte.

Re #55103 PTI: Jednak si za tým stojím čo som do Korzára napísal. A spotvorené linkovania či spotvorené úpravy trás liniek som netvoril. Tvoril som iba cestovné poriadky (na čo som mal riadnu zmluvu s DPMK) ku nim, podľa konkrétneho presného zoznamu, ktorý som dostal od riaditeľa.

Áno, mal som pripomienky ku niektorým trasám liniek, ale tieto veci zostávali v kompetencii riaditeľa a ich rokovaní s MČ. Nemáte v tomto pravdu. Ľutujem. Ste vedľa.

Ja mám výhrady iba ku neexistujúcej doprave ku Watsonovej.
Reply on: TA #55051:
Prečo sa ma pýtaš, keď sa to dá pozrieť aj v CP na webe? Zbežne som si to pozrel (na hĺbkové skúmanie som nemal čas) a L19 je zjavne koordinovaná voči L36 na ťahu KVP - NMM (L36 je následne koordinovaná s L27 na ťahu Ml. bašta - THC) a pozorujem snahu koordinovať aj L19 voči L7 od TU, aby odtiaľ nechodili obe linky naraz. Znova je to otázka priorít, čo chceme zrušiť a čo zachovať.

Re #55052 PTI: Miest v zahraničí som navštívil tiež dosť a takmer zo všadiaľ si spomínam na preklad súbežných liniek ako úplnú samozrejmosť. Hádam ani nie je potrebné dodávať, že preklad či nadväznosť možno docieliť len rovnakým alebo násobným intervalom na linkách, ktoré tvoria vzťah.

Pokiaľ ide o stabilitu košického LV, snáď ani najzarytejší kritici DPMK nemôžu nevidieť, že do trasovania liniek DPMK tu zasahuje predovšetkým jeho jediný akcionár.

Re #55054 Peter55: Ja som nepísal, že je to dôležitejšie. Ide tu len o priority a možnosti. Ty považuješ za prioritu, aby Ti pri ceste do Optimy od L15 nadväzovala L10. Sú ďalší, ktorí očakávajú, že keď chcú ísť z NO na Triedu SNP, že sa nebude raz za 20 min. predbiehať hore Moldavskou 6-tka s 10-tkou, ale že pôjdu na striedačku. A sú aj takí, ktorí očakávajú, že keď medzi Luníkom VIII a Triedou SNP jazdia dve linky, tak majú byť v preklade. I keď uznávam, že tento vzťah je dôležitý viac v pracovných dňoch (z veľkej časti študenti).

Tu predsa nejde o to, kto z koho. Snahou by malo byť vyhovieť väčšine. Ja nehovorím, že prípojovosť medzi 15 a 10 je zbytočná. Ktovie, možno sa to v budúcnosti pokúsia nejako doladiť. Hlavne by som nerád veci riešil emočne a vzťahovačne. Aspoň na tomto fóre, ktoré si kedysi fandilo mať punc aspoň čiastočnej odbornosti.

Re #55056 Nikoliatko: Nie, nie, nie... Ja som nehľadal dôvody prečo sa to nedá. Ja som reagoval na položenú otázku, že čo také by sa stalo, keby sa jednoducho posunula L10. Myslím, že som ukázal, že problematika nie je jednoduchá a že "len-tak" hocičo posunúť nie je bez iných následkov.

A teraz k Tvojim bodom:
1. V tomto bode Ťa poteším. Vraj má nasledovať ešte zmena TB liniek, v ktorej sa s nadväznosťou na L36 počíta.
2. Ktovie, možno to v budúcnosti ešte spravia. Teraz ma nenapadajú dôvody, prečo by to nešlo. To ale neznamená, že mi niečo neuniká.

Re #55058 Nikoliatko: Nie si tak trochu sebavedomá? Si si nakreslila odchody na papieri? Za tým, aby to tak mohlo naozaj chodiť je ďaleko viac.

Re #55091 AAA: Asi máme odlišné skúsenosti, ale mne sa už "iks" krát stalo, že som stepoval pri SOU dopravnom, odkiaľ nešlo do mesta nič a potom autobus s električkou súčasne. Myslím si, že v okolí zastávok SOU dopravné a Spoločenský pavilón je dosť hustá zástavba na to, aby si obyvatelia mohli dopriať lepší než 20min. interval do mesta. Môj názor.

Re #55093 eMareq: K mojím najobľúbenejším perlám "starého dobrého LV" patril v pracovných dňoch v sedle odchod troch liniek s polhodinovým intervalom z Madridskej do mesta v priebehu 5 minút a potom 25 minút (opakujem v pracovný deň zo sídliska) nič a nikam! Je veru na čo s láskou spomínať.
Reply on: Nikoliatko #55102:
Lebo 20 sa pokazi ? ? ?
Reply on: jt #55095:
A ešte vám a emareqovi - nemám rád pretvárku a vypisovanie na rôznych fórach na tú istú tému diametrálne odlišne. Na www.sme totiž málo diskutujúcich vie, že taký emareq je spolutvorcom tých spotvorených úprav LV, tak tam môžme nadávať a pridávať sa k diskutujúcim, ale tu na imhd si budeme tie blbosti obhajovať až do umretia, lebo sme spolutvorcami, však ? Pre tých čo nečítali diskusiu na sme ohľadom zmien LV citujem emareqa:

Keď už tak, tak hanba magistrátu s.r.o. (pod vedením predovšetkým KDH melody boys), ten určuje koľko sa každoročne prejazdí. Podľa toho sa DPMK následne zariadi. Magistrát chce menej, tak sa bude menej jazdiť a intervaly predlžovať resp. linky obmedzovať / alebo rovno rušiť. Magistrát chce viac, no tak sa spoje pridajú, alebo vzniknú nové spojenia. V Košiciach chce magistrát stále menej. Tak výsledok vidíme.

Ale máte možnosť sa domáhať prinavrátenia linky 18 nasledovnými spôsobmi:
- napíšte svojim poslancom / starostom nech apelujú na primátora (alebo píšte rovno primátorovi),
- napíšte list na magistrát,
- spíšte petíciu za návrat linky 18,

A 27.11. budú komunálne voľby nezabudnite prísť voliť.

Čítajte viac: http://korzar.sme.sk/diskusie/1694235/1/DPMK-posilnuje-spoje-v-case-spiciek.html#ixzz0rO4XSXp3
chcem sa len opýtať takú technickú vec:
v CP 15tky sa z MiÚ dostane na Bosákovu za 5 minút
v CP 20tky sa z MiÚ dostane na Bosákovu za 7 minút
❓
Reply on: eMareq #55093:
Som rád že ste sa chytili tej 8-ky, bolo to hodené obrazne, ale nevadí. Jednotné intervaly som nikde nenapadol, neviem prečo ste sa toho tiež chytil. O tom, ako sa riešilo LV pred 4-5 rokmi som tu písal viackrát, neviem prečo sa k tomu vraciate teraz, keď potrebujete obhájiť svoje nezmysly ala nulový interval na nosnej linke... Bol som vždy proti obrovským zmenám LV vycucaných z prsta, ak neboli vyvolané napr. otváraním novej električkovej resp. trolejbusovej trate, sprejazdnením nového komunikačného prepojenia či odovzdaním tisíc bytov na novom sídlisku. O problémoch s pravideľnosťou dopravy počas výstavby križovatky P-S a jej negatívnymi vplyvmi na kvalitu MHD som tu písal tiež veľakrát. Napadol som tu dve veci - zrušenie 18-tky v sedle a termín realizácie zmien a to týždeň pred prázdninami. Okrajovo som sa dotkol rozdelenia 34-ky na 34 a 36, za čo opäť opakujem sa vám "poďakuje" minimálne tretina obyvateľov Sídliska KVP. Za zrušenú 18 tých ďakovných listov budete mať ešte viac.
Takže asi toľko. A nadávať tu keď ide do tuhého na magistrát a starostov - nehnevajte sa, DPMK dostáva presne toľko EUR a zazmluvnených presne toľko výkonov, koľko dohodnú politické kluby KDH a SDKU s predstavenstvom (KDH, SDKU) a dozornou radou DPMK (KDH, SDKU). A magistrát už iba podpíše, čo dostane z DPMK na papieri.
A týmto príspevkom tu debatovať o téme "perfektného vylepšenia MHD od soboty 19.júna" končím, len som strašne zvedavý, kedy ho budú experti z DPMK opäť nanovo vylepšovať. Lebo napr. zrušiť MHD cez sedlo a DPP napríklad na Slovenskej ulici to tiež asi neostane dlho bez povšimnutia.
kedy sa konecne kompletne prekope LV??? lebo ked to takto pojde dalej bude to este horsie ako pred 2.8.
Reply on: tbus #55097:
Mňa zas bude zaujímať, ako plná bude v rannej špičke 36... ?
Reply on: tbus #55097:
no presne ved ta chodila plna aj teraz + L50 to bude... ?
Reply on: Alco #55096:
hej, aj tak by po 7-mej len vzduch vozili pri 4-minútovom intervale. 6 minútovka podľa mňa ráno stačí ? Ja som skôr zvedavý ako plná bude chodiť L54
Zaujímavé, ako sa v tichosti vytratili spoje L 10 z THC na NO v rannej špičke. Žeby už v predstihu (ako každý rok) prázdninové cestovné poriadky?
Reply on: eMareq #55093:
? asi tak
Reply on: Peter55 #55076:
skôr by som povedal, že cca 3700 - minútový ?

Re #55079 Dimi: joj, škoda, ktorýže to poslanec z centra má pri Bani záhradku?

Re #55081 Dimi: Ak má isť o mňa, ja sa prejdem, ale ide mi trochu o princíp tej zmeny. Základný rozdiel je v tom, že na sídliskach na miestach 700m od zastávky je to preto, lebo je problematické potiahnuť tam linku, ani tam nejazdí. Nie je to rozmar ľudí, ktorí zrazu zachceli bus, pretože ten bus tam už jazdil, a v špičke ichj tam jazdí toľko že sa pomaly budu vláčikovať po zastávkach aký majú interval. A je to hlavný mestský ťah... neporovnával by som to so Zupkovou.
Reply on: PTI #55052:

"Ale nie všade a na všetko 12, resp. 15, resp. 20 lebo to treba prekladať na 8 miestach - už sa opakujem."

Pán Titl preháňate. Nikto nič neprekladá na 8-mich miestach. Pre objektívnosť za Vášho pôsobenia sme tu mali tiež jednotný interval (15/20/30/30) na veľkej skupine liniek (11, 12, 15, 16, 18, 19, 27, 30, 32, 34, 35, 36, 54, 55, 57). Nepamätáte si? Alebo účelovo vyťahujete veci v domnení, že Vás pravda (hoci nepríjemná) nedobehne? Ja krátku pamäť nemám.

Preto sa pýtam: Vtedy ten jednotný interval takmer všade nevadil? Vtedy neboli požiadavky na lepšie intervaly v závislosti na tej-ktorej linke, keď to má byť také prospešné? Tak potom prečo sa jednotných intervalov držali všetci čo sa tu už vystriedali na úseku dopravy? Asi to má nejaký zmysel.

Inak máte pravdu, vtedy si nikto nad prekladaním liniek ťažkú hlavu nerobil. Jazdilo sa ako prišlo. 2-3 linky naraz (aj z konečných). Nevadí. Ľudia si zahromžili, zanadávali (zvykli) a život šiel ďalej.

Keď čítam tie Vaše posledné príspevky, vidím vo Vás nevyčerpateľnú studnicu nápadov ako by sa to dalo inak, lepšie, proste ku všeobecnej spokojnosti cestujúceho. Škoda, že ste to nevyužili vtedy, keď ste v tom predstavenstve sedeli.
Reply on: Dispecer #54992:
načo tam potom v špičke jazdí MHD? Treba ju?
Reply on: Vladimír #55042:
Na čo je dobré prekladať linku 10 s linkou 6, keď linka 10 nestojí na všetkých zastávkach linky 6 a ešte k tomu na každej spoločnej zastávke stojí každá z týchto liniek na osobitnom stanovišti?
Reply on: solac3903 #55089:
a ty co nechrapes haaa ? icq nic? ?
Reply on: Dimi #55088:
provokater
Reply on: Crossfire #55078:
Ajeje, asi to budu musiet menit, zabava graduje ? ?
Reply on: Peter55 #55076:
Pouzijes STUPAVSKY bus a stupas o 700 metrov dalej, ako to robi vela ludi z inych csti ke ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.