Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #67156:
Zúfalú éru socialistického cestovania som zažil,natrieskané spoje a ďalší folklór.Bola to doslova hromadná doprava.V direktívne plánovanom hospodárstve ťažko flexibilne reagovať na okamžité potreby,priemysel zahltený exportom hlavne do ZSSR nestíhal dodávať dostatok moderných vozidiel,linkové vedenia to neriešim vôbec...A pokiaľ by vtedy mohol mať auto skoro každý,tak by to asi vyzeralo ako dnes alebo horšie.
MHD ako socka,to nieje len problém Slovenska,u našich bratov Čechov je to ponímané dtto.Aj keď to považujem za relatívne.Často je motiváciou jazdiť autom len lenivosť,pohodlnosť a ukázať,že na to mám.Osobne mám skúsenosť s jazdením autom do USS.Po cca dvoch mesiacoch sme to opustili,v podstate žiadna zásadná výhoda z toho neplynula. ?
Reply on: Tatranka #67155:
No tak ked si porovnam MHD v zapadnom Nemecku a vo vychodnom bloku (v tom case) tak je jasne kto vyhrava. Za sociku tie dopravne systemy boli tragicke, nezvladali napor cestujucich, boli nekomfortne a drzalo ich iba to ze auta boli nedostupny dovod dopravy. Prave to je dovod preco v momente ked si ludia mohli auto dovolit do neho presadli a preco je dnes MHD na Slovensku socka.
Reply on: KVKV #67154:
Bohužiaľ je to tak!Električkové prevádzky v USA sa hromadne likvidovali a nezachránili to ani pokrokové vozy PCC...Ropa tiekla prúdom.
Východný blok, aj vzhľadom na svoje vlastné ekonomické problémy, naopak MHD preferoval.Vlastniť auto bolo buď nemožné alebo prepych,cestná infraštruktúra zúfalá,potreba prepravovať tisíce ľudí do zamestnania...O rozvoji nejakej rozsiahlejšej súkromnej motorizácie u nás sa dá hovoriť až v 70.tych rokoch/rozbehla to Škoda 100/.To ,čo sa tu deje dnes je v podstate primitívna forma kapitalizmu rokov 30.tych minulého storočia,tvrdý individualizmus,rabovanie verejného sektora,mafie v bielych golieroch....A k tomu ešte určitá forma východného naturelu ?
Reply on: Sheep221 #67152:
Amerika mala pred vojnou najrozvinutejšie a najdokonalejšie systémy mhd na svete. Naftovej lobby sa po vojne podarilo prakticky až na malé výnimky zlikvidovať el.trakciu a postupne aj vyhovujúci systém mhd. Dokonca ani v mestách, kde bol ako tak zachovaný systém mhd, nemože sa dnes kvalitou rovnať európe. V menšich mestách do pol miliona obyv. sa väčšinou o žiadnom systéme mhd ani nedá hovoriť. Riedka sieť, dlhé intervaly.
Naftovej lobby sa podarilo tiež do značnej miery obmedziť alebo zlikvidovať ed aj v Európe. (Velká Británia - takmer dokonale, Záp.Berlin-dokonale, Paríž - dokonale...atd.)
Reply on: tbus #67146:
môže to byť v tom, no aj keby bol cieľ vzdialenejší od zastávky, 4 minúty (13 - 9 = 4) sú viac než dosť na presun, takže voľačo tu nehraje s tými časmi.
Navyše: "Cyklista Rado bol taký rýchly, že ho dispečer DPMK privítal v cieli otázkou, či išiel po chodníku naozaj podľa predpisov, teda rýchlosťou chodca." – 3 km za 8 minút; teda asi ťažko.
A posledná veta článku ma ozaj pobavila.
Sem tam si myslim ze General Motors lobuje aj u nas proti elektrifikovanej trakcii, doposial chcu trolejbusy zrusit defakto "len tak".
Reply on: veteran #67150:
Ta ňééééé...Aj tak nalepší je autobus od 1.Oštiepkovej Ltd.,jazdí na drevoplyn ?
Reply on: Tatranka #67148:
Да товарищи... Зачем буквы, все ясно! ?

No a k nášmu obľúbenému diskutérovi: Ja som čakal, že tam ešte doplní niečo v zmysle, že hyperekologický CNGbus od J&T by to zvládol oveľa rýchlejšie.
Reply on: Dimi #67147:
Hehe.Diskusný dement z Korzára sa ráno zobudil,prerušovane vymočil a vypotil toto....

JASNÝ DôKAZ
Jasným dôkazom toho, že trolejbusy su v KE prežitkom, pomalým slimákom a prestárlym materiálom j, že mu trvala cesta 2x viac ako cyklistovi - no eletričky, trolejbusy a korčule sú nám Košičanom blízke. Pošlime troleje do zberu!
Reagovať | konecne_nova_mhd_2012

? ? ?

Prešiel som všetky jeho príspevky,veľmi "zaujímavé" čítanie ?
Reply on: Dimi #67147:
Vsjo jasno! ?
Reply on: TA #67145:
To bude asi tým, že sa do toho rátal aj peší presun. Preto bol riadne znevýhodnený aj trolejbus, ktorý má zastávky na oboch koncoch trasy najďalej.
Reply on: Isidor #67134:
sú tie čísla vôbec dôveryhodné? Ako môže jazda preferovanej električky trvať 13 minút, ak špičková jazdná doba podľa CP je 9 minút?
Reply on: Sheep221 #67143:
ved aj pokracuje...
dokym to je odrocene, mala by peticia pokracovat, cim viac casu tym aj viac podpisov
Reply on: Yogi616 #67140:
Akurat ze zilinsky system je nieco uplne ine ako som myslel. Platnost listka by sa nemala stanovovat poctom zastavok.
Reply on: Yogi616 #67140:
Prečítaj si diskusiu poriadne, už to tu niekto spomínal. ?
Reply on: 810zssk #67122:
Prečo Rakúsko, Nemecko? Pozri sa na Žilinu, tam máš do 5 zastávok 1. pásmo a od 6 vyššie je už 2. pásmo. A na CP máš vyznačené aktuálnu zastávku a pokiaľ ti ten lístok na prvé pásmo platí.
Reply on: romeo #67138:
Vieščo tak je tu písane že na L2 budú v sobotu 604, 612, 613 takže asi len tak bez CP bude pramávať ale ak budeš chcieť tak to nájdeš. 🙂
Nevie niekto či su niekde zverejnene odchody cassovie v sobotu zo staničného námestia? potreboval by som niekedy dopoludnia zistiť ako pôjde

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.