Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Yogi616 #73772:
Pred dargovom stojaca X7 nevadí?
Reply on: TA #73771:
Bohužiaľ.
Reply on: 5 #73769:
Taký je oficiálny dôvod, prečo nejazdí X7 po Kuzmányho?
Reply on: Author #73766:
Trasa dnešnej X7 trvá 16, opačne 18 minút. Keď k tomu prirátam aj manipulačné presuny na Loky, už to máme 18, resp. 20 minút. Trasa X2 ŽST - NMM by mala 10, resp. 11 minút, teda skoro o polovicu menej a to bez jalových presunov. Mi nehovorte, že by nezvýšili vozy a km ešte na 2 krát redšiu X7.

Tie prázdne manipulačné kilometre sú do očí bijúce a sú to km vyhodené do luftu, keďže by sa mali
použiť pre ľudí. Pritom teraz v lete na Boženke toľko spojov fakt netreba. Kuzmánku neobsluhuje nič, to je veľká chyba, ale to je zase naša polícia... keď logické riešenie musí ustúpiť cestným pirátom, ktorý by nevydržali počkať za autobusom stojacim na výlukovej zastávke...

Jednoducho nepovažujem súčasné riešenie za optimálne. Ale verím tomu, že ešte dôjde k určitým úpravám, prehodnoteniam.
Reply on: tedom-cng #73767:
Tak toto mi ozaj nenapadlo, ale je dobre 🙂 To ma nadych ostrovnej prevadzky..
Alebo by to mohlo byť aj tak, že medzi BT a Havlíčkovou chodila nejaká električka, prestupy by boli pri maratone alebo radnici a ta X7 by teda chodila od maratonu, kde by mohla parkovat jak predtym 6 a nemusela by sa točiť na havličkovej ? ?
Reply on: 5 #73763:
Ked tak toto citam, mozno mohli byt aj 3 Xky, jedna STN - NO, druha HAV - Krajsky sud a tretia BOT - NMM, najlepsie kazda v inom intervale, nech to co najspravnejsie zohladnuje kapacity.

Neviem si predstavit, ako by sa rozkladali ludia z pravidelne prichadzajucej 3ky do 2x X-iek, kazdej v inom intervale (aj ked nasobnom). Na X2 v dnesnom intervale a X7 v nasobnom intervale nie su vodici Abus, ani km. A zhorsovat interval X7, aby vydalo aj na X2.. to sa mi nepaci.

Myslim si, ze aj pre cestujucich sa lahsie vysvetli jedna X-ka, ako 2-3, kazda v inej trase.. Navyse, kedze sa obchadzkove trasy, ako aj nachystane CP menili v posledny tyzden pred spustenim vyluky 3-krat, bolo by to nepripravitelne.
Reply on: 5 #73763:
Tym by si 1,5 nasobne zvacsil interval na Kuzmanke, ktorou aj tak busy prechadzaju prazdne.
Reply on: 5 #73763:
€€€ na vodičov navyše máš? Lebo ináč by to asi najskôr skončilo horším intervalom pre obe linky...
Inak sa neviem zbaviť dojmu, že výlukové linky mohli byť dve... X7 z Botanickej po NO a X2 z NMM na ŽST. Dôvod je asi ten, že Boženka je totálne zbytočne predimenzovaná, zachádzka na NMM je príliš komplikovaná aj časovo náročná, otáčanie kvanta spojov až na Loky absolútne neekonomické. Navyše ľuďom na ŽST X7 nič nepovie, X2 by pochopili hneď. X2 mohla mať interval ako teraz X7, no a X7 polovičný, spoje vložené medzi každý druhý spoj X2. Lepšie by to odzrkadľovalo reálne potreby a bolo by to pre ľudí zrozumiteľnejšie, si myslím.
Reply on: tbus #73758:
Po obsahovej stránke je na konkrétnom papieri napísané asi zhruba všetko. Druhá vec je, ako to je podané. Výlukové oznamy by mali byť "passenger-friendly", ale na tomto konkrétne by sa dalo ledacos vylepšiť. V dizajnmanuláloch zvyknú byť aj best-practices (neviem, či to tam majú, ale byť jeho autorom, tak to tam určite uvediem).

Najprv pár (typo)grafických malicherností. Sú to nepodstatné veci (na obsahu nič nemenia), ale len dotvárajú celkový kolorit (ešte keď si k tomu prirátam klasické pripevňovanie oznamov šnúrou o označník... ? ).
– hlavička: modrá bublina je sploštená aj s logom (každý čo i len trochu prepracovanejší manuál násilné splošťovanie loga zakazuje); nadpis oznamu má zlé vertikálne zarovnanie,
– linka č. 3 a 6: keď mi text presahuje na ďalší riadok, nedám Enter a nezačnem rúbať medzery dotedy, kým sa nedostanem na úroveň, kde by som chcel začať (väčšinou sa to týmto spôsobom presne zarovnať ani nedá),
– riadkovanie – v rámci jednej sekcie rôzne vertikálne medzery (časť o X7),
– nebudem dávať kurzívu, keď ju daný font nemá, resp. je kurzíva namodelovaná ako samostatný font (prípad poznámok pri linke X7),
– farbičkovanie liniek sa niekde používa, niekde nie...
– tradičný problém oznamov „pomlčka vs. spojovník“ je až na jeden prípad (oznam o linke 29) v poriadku ?

Ale hovorím, toto sú nepodstatné veci, za oveľa podstatnejšie považujem:
– prečítať si po sebe, čo napíšem ?,
– dvojjazyčný oznam pri výluke takéhoto rozsahu by mal byť samozrejmosťou. Hlavne v lete a v časoch, keď sa súdruh vyškerený chváli, ako v našom najsamkultúrnejšom meste pribúdajú turisti (alebo o týchto potenciálnych pasažierov DPMK nestojí?),
– vyhol by som sa skratkám typu „NÁM. MARAT. MIERU“, „NÁM. OSLOBOD.“ – na papieri je jednak dosť veľa voľného miesta a hlavne, chýba tam anglický text, cudzinec sa môže chytiť akurát tak čísla linky a názvu ulice/námestia, no ale keď už aj toto je napísané skrtakou... ?
– osobne by som volil úplne iný spôsob oznamu ohľadom X7. Tu je to 11-riadkový, povedal by som až balast. Veľký zhluk informácií by možno až taký problém nebol, ale tučné písmená, kurzíva, podčiarknuté atď. to zabíjajú úplne. Na Námestí osloboditeľov „1. zastávka“, to je kde? Prvá v smere jazdy, prvá od Auparku? Inde je aspoň číslo linky, ktorá tam stojí. Minimálne tam mala byť tabuľka so zastávkami, aká je tu na iMHD. Druhá alternatíva: uviesť len schému s číslami liniek a bližší popis by určili návestia priamo v teréne (viď nižšie).

Pri tak veľkej výluke mali byť na zastávkach umiestnené oznamy s mapkou a naznačenými prestupmi z X7 na iné linky. Tak, ako to bolo pri výluke pri radnici. Vtedy dokonca boli aj kvázi návestia na zábradliach a prechodoch. Výhovorkyňa čosi hovorila o tom, že spustia „informačnú kampaň“ pre cestujúcich. Ak je toto tá kampaň, tak je to bieda.
Reply on: master5228 #73760:
No, najnovší oznam o električkovej výluke, ktorý som zazrel na STN mal síce Klaviku, ale...

Ináč, ak bude niekto argumentovať, že dizajnmanuál je z nejakého dôvodu zlý, prosím, povedzte mu, že nie je nemenný (napr. aj pri mapách sa menila hlavička a päta v priebehu 2010). Len to treba konzultovať s autorom (autor mal nejakú grafickú víziu; zákazník má mať očakávania, čo tá navrhnutá grafika má spĺňať), aby to dobre vyzeralo a zároveň to spĺňalo kritériá...
Reply on: Yogi616 #73749:
Nedodržiavajú vôbec dizajnmanuál -> farby, resp. farebné kombinácie (v PC mám originálne navrhnuté, to je iná báseň), potom font (načo DP kupoval Klaviku, keď sa nepoužíva?), rovnako bilinguálnosť chýba... Ide to dolu vodou 😕
Dnes som si kúpil u istého východoslovenského dopravcu lístok "žiacký jednotlive". Mňa už nič neprekvapí...

Pardón, vlastne áno, autobus ktorý z vonku sa tváril ako linka 22 bol vo vnútri 72...
Reply on: Yogi616 #73749:
do ooči bije najmä "Kuzmanýho" ? ale inak tam nevidím žiaden problém
Reply on: Jack37 #73756:
šak to dobre je písane- po našim, spisovnu vychodňarčinu ?
Reply on: veteran #73751:
Noo preklepy. Ja by som si aspoň po sebe prečítal ten text, najmä keď sa idú hromadne robiť oznamy/tabule, napr. ako vtedy HAVÍČKOVA alebo tento http://imgur.com/0QpmOTx
Reply on: myslavcan #73750:
Dnes sa mi to stalo na L27 ale neviem presne ev. č. toho Solarisu. Tiež by ma zaujímalo ako to vlastne je, či sa všetko riadi vlastným časom či ako ?. Potom vysvetlovať revízorovi keď sa kvôli tomu nebudeš vedieť vmestiť do lístka...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.