Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: BMko #9968:

Tak Čermeľ ani náhodou... A ako, že Ti nejde dokopy dvolištové šmýkadlo? Veď tie mala minimálne celá prvá 30-kusová séria #243 až 272! To, že sa nepoužívajú v súčasnosti, ešte neznamená, že sa nepoužívali v minulosti. Odpoveď na Tvoju otázku je jednoznačná - je to košická električka, odfotografovaná niekedy v roku 1963 a pravdepodobne na skúšobnej jazde v Prahe.
Reply on: Furčan #9965:

Tak toto je jasné, že miesto na fotografii nie sú KE, ale najskôr Praha. V knihe "40 let tramvají Tatra T3" je tá istá 251-ka na fotografii vo vozovni Praha-Motol. Pod ňou sa píše: "Tovární zkušební jízdy a oživování velké části tramvají T3 byli dlouhá léta prováděny v pražské vozovně Motol, kde měl výrobce pronajaté koleje a na přilehlých tramvajových tratích. Náš snímek zachycuje vůz T3 z první dodávky pro DP Košice (č. 251) před halou motolské vozovny ve II. čtvrtletí roku 1963."
Reply on: BMko #9971:
To je jasne ze komin moze mat lubovolny prierez ked plni svoj ucel. Ale v KE su tradicne tehelne kominy s kruhovym prierezom... A komin na kremaku som este nemal tu cest si pozriet ? .
Reply on: Pivix #9970:
Krematorium ma taky komi, komin moze mat tvar aky chces, podstatne je aby plnil ucel
Reply on: Furčan #9965:
Kde v KE je kockaty komin? ? ? Na prvi pohlad mi to pripadalo ako pomnik... Ale mozno ze to skresluje foto.
Reply on: Furčan #9965:
Toto na beton nie je v KE!! Nezabúdajte, že niektoré KE vozy sa skúšali v Prahe a niektoré boli aj vystavované.
Reply on: Balky #9967:
Jedine Cermel. Ale neide mi dokopy dvojlistova vlozka, ktore sa poriadne v KE nepouzivaju takmer vobec. Polozme si otazku, je to Kosicka elektricka? Nie je to fotenne tesne po vyrobe niekde pri CKD?
Reply on: Furčan #9965:
Tak to bude tazke...
Ale je tam par znakov, podla ktorych by sa to dalo urcit.
-elektrickovy dvojkolajny pas v strede, cesta z kociek po oboch stranach
-pozdlz cesty je vedene nadzemne vedenie+rozhlas
-v pozadi to vyzera na pumpu
-v pozadi cnie nejaky vysoky komin
-kopec na pravej strane fotky
-obdobie fotky sa da urcit podla "atypickeho" nateru (svetly pruh pod prednym sklom),spatneho zrkadielka a podla urceneho rozpatia rokov pozriet elektrickovu siet...
-podla tiena elektricky usudzujem, ze je to fotene z juho-juhovychodu

Neviem preco (mozno ten kopec ma zaujal), ale javi sa mi to na fotku z dnes uz zrusenych trati (Cermel,G.Kupele...)
Reply on: JA #9953:
Plzen a Kosice som tu pred casom zacal porovnavat a vysla z toho celkom zaujimava diskusia.
Ale nemozem suhlasit s tebou, ze MHD v Plzni je az taka perfektna...Minimalne s perfektnymi cestami. Co je prosim ta perfektne na tom, ze vozidlo sa trmaca po "macacich kockach". Fakt, super perfektne vytrasenie...
A vozy? Troliky z vnutra ako nase, eliny to iste, nocak vytraseny (dokonca nase plynaky su este na tom lepsie...) Jedine ze maju iny nater a BUSE transparenty....
All: neviete kde to je fotene http://www.mhd.euweb.cz/ je to na 100% v KE, ale kde? (ta fotka tam bude len do piatku)
Reply on: bonzak #9961:
maš tam pisanu trať do Čermeľa,moj kolega tam po ukončeni prevadzky bol trhať koľaje ?
Reply on: Furčan #9946:
Este 8002 bol ten mercedes KE-66-73 a 8013 bola tusim tiez Avia A30
Reply on: JA #9956:
OK.

Re #9957 Furčan: Viem len, spočiatku sa autá taxislužby evidenčnými číslami neoznačovali, i keď pridelené ich mali. Možno mali pridelenú celý rad 71xx.

Re #9959 RW: Je to možné, ale neviem to potvrdiť. V3S už má nové EČV, oboje (aj so starou ŠPZ) si ešte dohľadám a prípadne potvrdím. Mala by ešte existovať plošinová Avia #8013 a nákladná autoškola #9003.
vytrhnuté z kontextu...
.....................................................................................................
14.5.1891 - povolenie na výstavbu koľajovej dráhy
1913 - začatie električkovej nákladnej dopravy
7.11.1964 - začatie pravidelnej dopravy na električkovej rýchlodráhe.
1972 - zrušená el. lin.ŠL - Čermeľ
1.7.1976 - zavedenie bezpeňažného styku s 1cestujúcimi a zrušenie funkcie sprievodcov MHD
1978 - kladenie prvých zádlažbových panelov na cestné koľajové priechody
1.7.1979 - DPMK ako prvý podnik na území ČSFR začal prevádzku trojčlenných súprav električiek T3
17.12.1983 začatie prevádzky na prvej električovej trati z panelov BKV od križovatky pri VSS na sídlisko Krásna III.

.....................................................................................................
Reply on: Furčan #9957:
Zober si to tak ze ked sa taxiky zacali cislovat 7xxx tak napriklad taka 7001 bola nejake stare vozidlo ktore bolo vyradene do toho roku,z ktoreho mas ten udaj 56 vozidiel.
Reply on: Sarko #9955:
Tusim ze Chavdary ci ako sa to pise mali ev.c. 8035,8037 a 8114...dobre si pametam??A ta V3S nemala SPZ KE-35-56??
Reply on: TA #9944:
SM-ky jazdili vKosiciach kupovali od roku 1968 do 1982 a vyradzovali od 1974 do 1991,SL-ky sme kupovali od roku 1969 do 1981 a vyradzovane boli od 1977 do 1994.
Reply on: Sarko #9955:
rad by som vedel ake ev.č. mali TAXIky, bolo 56 vozidiel...
Sarko,určite nevyrývam a k téme sa rád vrátim,lebo Košice sú mojím prvým profesionálným pôsobiskom a mám ich úprimne rád .
Reply on: Furčan #9946:
Ev.č. 9074 je napr. V3S s nakoľajovacím zariadením pre PKD. Z histórie tu mám napr. ku 1.4.1994 evidované:
6801 (KEB 19-05)- diaľková Oasa HD 12
7065 (KEH 77-28)- služobné OMV Dacia 1310
8026 (KEA 29-81)- nákladná Tatra 2-148
8036 (KEA 08-51)- nákladná Avia 30-N

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.