K pridaniu spojov: predpokladám, že DPMK vo svojom pomerne širokom administratívnom aparáte má nejakých ľudí, ktorí pravidelne analyzujú údaje o obsadenosti vozidiel a podľa toho navrhujú kompetentným pridávanie alebo odoberanie spojov? Ako to funguje v Košiciach?
Ťažko asi pridávať spoj do takého miesta a času, v ktorom je napríklad najviac 70-percentná obsadenosť toho, čo tam už jazdí. Zdôvodnenie, že pridajme tam spoje a príde viac ľudí, podľa mňa funguje len pri vyšších vyťaženostiach a nie na linke, ktorá má plné len 4 spoje denne, kde pridanie 20% kapacity pritiahne +5% cestujúcich. (Zároveň sme pridali 15% vozenia vzduchu.)
Podľa mňa do MHD cestujúci prídu nie tak pri čistení vozidiel, ale keď spoločnosť schudobnie. Súčasná konsolidácia je len taký malý rozjazd, po nej príde rýchlejšia jazda dole kopcom. (Hlavné makroekonomické dôvody ležia mimo Slovenska, ťažkosti sú celoeurópskeho rozsahu.) A tiež sa v Bruseli diskutuje o návrhu, aby autá po 10. roku museli chodiť na STK každoročne a za zvýšenú cenu (danú ďalšími pridanými kontrolami na linke STK). To je ešte len "dobrovoľný" stimul pre ľudí do MHD, čo poviete?
Kroky už politici robia, veď pomaly všetky MČ už prechádzajú na systém rezidentského parkovania a to znamená menej parkovacích miest. KVP zverejnilo, že miest je cca 5700 a vozidiel parkuje cca 6500. Lenže plán na nejaké posilnenie spojov nie je a pomaly nám odchádzajú aj tie kĺbové SORy a náhrada nie je.
Ešte doplním.
Po likvidácii starej vozovne a starých vozov zostali len Ringhoffery 10 a 12 a všetky tri nákladné mot.vozy.
Cassovie 103 a 104, hist.T1, T2 a m.v.GYÖR boli dovezené do dpmk až potom.
Všetky ešte eistujúce vozy DZMK boli zlikvidované behom mája 1968. Až na jeden. Ten bol naložený na nejaký trajler a odvezený bohvie kam. Pravdepodobne nejaká zahradná búdka (?)
Bol som tej likvidácie vozov DZMK osobne prítomný.
Tiež ma prekvapilo, že nenechali aspon jeden ako pracovný, ale dovod bol v tom, že vozy boli ťažké , nikdy ani jeden nevyšiel do vozovne na Bardejovskú, neboli nasadzované ani na L6 k tehelni.
na tom musí byť nejaký všeobecný konsenzus, buď robím kroky k redukcii IAD a ponúkam alternatívu, alebo to nechávam celé vyhniť, ale aspoň sa v tom prípade netvárim že ponúkam neviem akú hodnotnú službu.
v tomto bode je MHD akurát tak služba pre tých, čo nemajú na výber, čo mi príde legit, ale kecy o presadaní ľudí z áut do MHD by som fakt nevyťahoval, lebo to je instantný generátor blbej nálady a nasrdí to vlastne úplne všetkých
Ak chce MHD prilakat cestujucich, musi nieco ponuknut. A niile len redukovat spoje a tvarit sa ze je to ok. Ako v potravinach, keby bolo v regaloch len zopar veci, obcas medzi tym nieco po zaruke, pecivo len 2x do dna par kusov, pride zopar ludi, to nieco si nakupi a zvysok odide sklamany, ze nenasiel to co potreboval, nabuduce pojde inde. Zakaznici si nechodia pytat predavacov aby objednali to a to. Rovnako sluzba ako MHD musi najprv zatraktivnit ponuku, a az tak sa zvysi dopyt po sluzbe. Cize mesto musi pridat spoje, kapacitu, zrychlit cestovnu rychlost (polovicu jazdnej doby tvori statie na semaforoch), zapracovat na spolahlivosti vozidiel a cistote, cestujuci sa radi vratia.
Menej ani nie, ale spoje meškajú 20-30 minút lebo stoja v zápchach, MHD absolútne nespolahliva. Ale tak hlavne, zase idú spoplatňovať parkovanie a ľudia majú viac využívať MHD, asi aby stali v tých kolónach a meškali do práce či školy či za inými povinnosťami. Minule nehoda pri letisku, vraj meškania 20 minút, keď v kolónach stáli vodiči aj hodinu. Policajti si tiež dali načas, keď nehoda bola o 5:30 a odpratali ju o 8:30, pričom hasiči aj sanitky boli preč o 6:20. Neviem si normálne vybrať, kto funguje horšie.
Dovolím si ťa uistiť že je to viac ako potrebné lebo označovače a palubáky sú zastarané a ako také sú čistá katastrofa samé o sebe aj keď si odmyslíme vek a automatické počítanie cestujúcich len pomôže zistiť reálny stav v ktorom sa nachádza "vozenie vzduchu" v našich vozoch... Ale tiež by ma zaujímalo (ako aj Dispecera) prečo si myslíš že to je zbytočné?
maco.mhd