Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: maco.mhd #87060:
Dávam do pozornosti len takú drobnosť, že keď si pozriete podobné aktivity viacerých dopravcov na východe, možno sa vám tá ponuka bude zdať veľmi podobná. Nie je to náhoda. 😎

A že ľudia reptajú? Reptali by aj keď by bola MHD naveky pre všetkých zadarmo. 🤷‍♂️
Reply on: Dispecer #87058:
Na košické pomery je toto celkom dobré, ako stále by bolo lepšie keby ten týždeň bol zadarmo ale ako bolo nižšie vypichnuté a i tak to všetci veľmi dobre vieme že by to nemal kto zaplatiť.

PS: i tak sa mi ale páči jak tam ľudia reptajú v komentároch, niektorý majú zaujímavé poznámky ale ostatné je balast... facebook ako vyšitý
Reply on: Dispecer #87058:
Super.
Ahojte všetci, natáčam video o električkách v Košiciach a neviem nájsť informácie o zastávkach, ktoré boli postavené pri spustení systému. Má niekto informácie o tomto?
Reply on: Drew5 #87050:
Toto je žiaľ nielen o Košiciach, ale o celej EÚ. Žije na dlh, hospodársky upadá. Ďalšie desaťročia to bude len horšie, nie lepšie.

U nás to mediá príliš neuverejnili, ale hlavné mesto Brusel nedávno zbankrotovalo (ako mesto). Ročné príjmy 7,5 mld., výdavky 15 mld. Jeden z mnohých článkov je napríklad tu, pomôže prekladač:
https://exxpress.at/politik/bruessel-ist-pleite-kein-geld-keine-regierung-kein-plan/
Je to obrovská hanba na zvonku nablýskanú Úniu, že mesto, v ktorom sídli jej vedenie, nedokáže obnoviť správu mesta (finalisti volieb sa nevedia dohodnúť), preto nedokáže riadiť svoje výdavky (a to nie o pár percent, ale o dvojnásobok sumy!) a zbankrotuje. A to nie je všetko ale nikto nevie, čo s tým robiť ďalej (aspoň k dátumu, keď sa o tom písalo v európskych médiách).
Reply on: maco.mhd #87051:
Kto tie aktivity a promo (cestovanie zdarma) podniku zaplatí? Mesto? Prečo by malo? Už platí cestovanie zdarma tam, kde je to potrebné (Jazero, seniori, deti). DPMK? To je nesprávne očakávanie, podnik je na poskytovanie dopravnej obsluhy a nie zdroj peňazí na drahé promo podľa nejakých kampaní. EÚ? Tá už zaplatila to spísanie kampane na letáčiky a tam končí. Máme sa na to pozbierať tu na iMHD? Alebo ako presne by ste si predstavovali, kto by mal tie jazdy zdarma zaplatiť?
Chápem, asi sa vychádza z toho, že tí ľudia do MHD mimo kampane nenastúpia, takže ako keby vo vozidle neboli ani v ten deň promo akcie. Ale väčšinou sa vzniknuté náklady vyčísľujú (aspoň štatisticky) a niekoho zaujíma, komu nakoniec zostanú na krku.
Reply on: Podhradovčan2 #87046:
MHD zadarmo je celoročne, aspoň teda na jednom úseku, uzavreté ulice tiež máme, kto skôr by mohli skúsiť z Levočskej na VSS, konečne by mal šancu aj autobus 🙂
Ahojte budú niekedy zaradené opäť do premávky ďalšie súpravy T6 alebo nie ďakujem
Reply on: Drew5 #87050:
"Ta ďe"! Košice a prínosné aktivity, neexistuje 😂 🙃...
Reply on: Yogi616 #87047:
Uz som sa zlakol, ze nefungujuce Kosice sa zapoja do ETM.
Reply on: Podhradovčan2 #87046:
Bezplatná MHD počas týždňa mobility bola naposledy v Košiciach v roku 2021, takže pochybujem.
Reply on: Podhradovčan2 #87046:
toto asi nebude aktuálny rok 😃
Aktivity mesta Košice počas nadchádzajúceho týždňa mobility (16.9. - 22.9.) 🙂
Reply on: Krokodyl #87044:
Pokiaľ sa nič nezmenilo, tak stále by mali jazdiť len #509 a #523.
Vie nekto ?
Chodí teraz viac KT8D5 , ako o prázdninách, keď su teraz kratšie intervaly na všetkých linkách ?
Případně koľko a ktoré ?
Vopred Dík.
S pozdravem Jiří Smolík Jižní Moravy
Reply on: DrEmerald #86897:
Záloha, která se může objevit kdykoliv, kdekoliv, když zdechne Vario.
Třeba 25.8.2025 odpoledne jela na 9 z Barca a na zastávke Spoločenský pavilion cestující, tedy aj mňa vyhodili do čekajícího Varia a 523 se odebrala do depa, tak jsem vyběhl a zdokumentoval odjezd do depa ze zastávky Spoločenský paviilon.
Reply on: Drew5 #87041:
Hľadanie slov "modernizácia Kysak - Prešov - Plaveč" ukáže niekoľko zaujímavých materiálov a medzi nimi aj to, že podľa kapacitných predikcií ŽSR do roku 2027, Kysak-Prešov má vysoko naplnenú kapacitu, ale nie extrémne naplnenú. Vysoké naplnenie je istým spôsobom želané optimum. Túto úroveň momentálne máme na väčšine koridorov. Tu je mapa naplnenia kapacít koridorov s výhľadom do roku 2027 – na strane 39: https://www.zsr.sk/files/dopravcovia/infrastruktura/ttr-sr/kapacitna-strategia-zsr-rcp-2027.pdf
Takže tvrdenia, že "jednokoľajka je nedostačujúca" sú mylné. Zatiaľ je výhľadovo dostačujúca a nie je ani nebude zaťažená nijako viac ako väčšina koridorov. Podľa ŽSR, preťažené trate sú momentálne na juhozápade Slovenska a nie Kysak-Prešov.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.