Podľa mňa je to o tom, že u nás je éra áut a MHD je udržiavaná len z povinnosti a pre skupiny ľudí, ktoré nešoférujú. Rozprávam sa s mnohými ľuďmi o tom, či ako majitelia auta použijú na bežné cesty MHD, ale taký nie je skoro nikto. Preto som sa odvážil uviesť ten úvodný výrok.
A nezabúdajme na pamätnú vetu jedného z primátorov:
"Naši voliči sú v autách."
Nevidím priestor pre väčšiu pozornosť venovanú MHD (napríklad dostatočne včasné obmeny vozidiel), kým sú palivá také lacné ako dnes. (Áno, lacné, lebo autom sa u nás jazdí bez ohľadu na náklady jázd.) Prečo by mesto nemohlo každý rok šetriť na MHD, keď každý úspešný obyvateľ, ktorý sa vypracoval na istý "životný štandard" ju má na okraji záujmu?
Ozaj, vraj mesto má práve v rozpočte nejaký prebytok. Dá ho na zlepšenie MHD alebo individuálnej automobilovej dopravy? Noviny už napísali odpoveď. Podľa mňa toto tiež dokladá, čo je pre manažment mesta dôležité a čo nie. Keď vidím iné slovenské mestá, je to tam lepšie, ale tiež nie všade. V menších mestách je MHD úplne na pokraji záujmu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023