Ahojte, dnes som išiel okolo rezidencie Albelli a všimol som si vybudované zastávky pred komplexom. Neviete, či sa tam plánuje potiahnuť nejaká linka MHD? Vďaka
Tak to už fakt neviem napísať, za mňa je to dosť podobné tomu solarisu ale netuším čo náš DP zase vyšpekuluje ja len som napísal že možno by to mohlo byť tak
Tak ale neriadi sa náhodou DP podľa typu lebo NSG a NBG sú odlišné typy, Solarisy sú tak bo je to SU12 a SU12, no ale skoro všetky evč. na 5xxx okrem 53xx sú už zabrané 51xx; 52xx; 54xx; 55xx; 56xx; 57xx; 58xx a aj 59xx, takže jediné čo zostáva je fakt to 5802 a 5803
Podľa toho aké evč. dostala SOR NBG 12 a podľa toho ako sa riešilo číslovanie pri solarisoch IV si myslím že SOR NSG 12 budú mať evč. 5802 a 5803 ( 5801 už nesie SOR NBG ) a SOR NSG 18 - 4801
Caute vsetci,len by som sa chcel opytat na tie nove SORy co k nam dorazili,zaujimalo by ma ci maju plno farebne transparenty.Nikde som sa o tom nedocital,resp som to mohol prehliadnut.
Ďakujem za tento pohľad, dáva to zmysel.
Akurát by som z toho nevynechával jeden element - náklady rozpočítané na celý životný cyklus. Lebo áno, verím, že jednorazová stavba hoc aj desiatich nabíjačiek (v ideálnych podmienkach hotovej dostatočne silnej prípojky) vyjde na menej než jedna meniareň. Lenže keď si vezmeme nejaké tridsať- až štyridsaťročné rozpätie, tak hotovú meniareň s budovou, stĺpy, kabeláž a spol. stačí v podstate udržiavať funkčnú a možno updatnuť komunikáciu s dispečingom; zatiaľ čo nabíjačky ani batérie takú životnosť nemajú a niekoľkokrát sa komplet obmenia. A to už môže čísla celkom ovplyvniť.
Závislá trakcia je výhodná nie kvôli okamžitej úspore, ale kvôli dlhodobým benefitom - čo samozrejme mnohým politikom, mysliacim len na jedno volebné obdobie, nevonia. A tak situáciu látajú drobnými projektmi. Lenže čoskoro nás čakajú aj veľké zásahy: ak by sa popri individuálnej spotrebe elektriny naozaj elektrifikovali ďalšie linky z PUM, obávam sa, že nabíjačkám by súčasná elektrická sieť nestačila. Potom je to v podstate len o tom, do ktorého vrecka siahnuť - či sa z verejnych zdrojov zadotuje prekáblovanie mesta v réžii VSE kvôli elektromobilom a elektrobusom, alebo v réžii DPMK kvôli sieti meniarní. Ak samospráva neiniciuje ani vysporiadanie vlastného majetku ani pozemkové úpravy (a času mala dosť), potom bude tak či tak musieť niekto vyjednať vecné bremená, ak nemáme naveky byť odkázaní na socialistické siete.
Folasik
https://imhd.sk/ba/doc/sk/22951/Star%C3%A9-bratislavsk%C3%A9-elektri%C4%8Dky-a-trolejbusy-s%C3%BA-na-predaj?fbclid=IwAR0w0ADHu8BXqwptdVtTgwGLtHEzUUbmyfg-Tp-mca4JCUdz7rMMCBhM53A#gi273444