Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ak si dnešok porovnám s pondelkom pred týždňom, zdá sa mi, že výrazne ubudlo áut...

Neviete, ako teraz fungujú univerzity v Košiciach, resp. koľko z nich funguje prezenčne?
Reply on: Dispecer #84469:
Od Rovnikovej po Ladožská cez deň 40 v noci 30 od Ladožskej po dnepersku celedonenne 30.
Things are getting serious! 😲
"Polícia odporúča vodičom, aby ak je to len trochu možné, využívali vo väčšej miere pri cestách po meste mestskú hromadnú dopravu (MHD)."
https://kosice.korzar.sme.sk/c/22484668/kosicke-cesty-su-upchate-zaciatok-skolskeho-roka-priniesol-chaos-a-kolony.html

Medzitým v inom vesmíre a článku:
"„Polícia žije stále v domnienke, že autá majú mať všade prednosť. Sú presvedčení, že keď zoberieme motoristom jazdný pruh a dáme ho MHD, taxíkom, mopedistom a cyklistom, skolabuje doprava. Takto neprešli napríklad buspruhy na Moldavskej či Hlinkovej. Je to však trend všade vo svete, kde pochopili, že počty osobných áut nemôžu stúpať donekonečna,“ povedal Rovinský."
https://kosice.korzar.sme.sk/c/22484993/mesto-kosice-chce-venovat-jazdne-pruhy-na-juznej-triede-cyklistom.html
Reply on: tom393 #84468:
Tam je viac ako 30 km/h? 😮
Od kedy je na jazere znížená rýchlosť na 40 km/h?
Reply on: TomoSK #84466:
Sieť električkových tratí a s drobnými zmenami aj vedenie liniek sa nezmenilo od 80-tych rokov. V mnohých košických mapách chýbali električkové trate aj v minulosti, dovod neznámy.
Reply on: Urbanway 2423 #84464:
Keď vznikali mapy "mestských dráh" pre Košice, boli električkové trate buď pred modernizáciou a ich výsledná podoba bola neznáma, alebo sa v tom čase modernizovali. Osobne by som sa priklonil k tomuto dôvodu. Čo ale nie je, môže byť, vďaka za tip. 🙂
Reply on: Urbanway 2423 #84464:
Je iba pri krížení 😉
Prečo tu vlastne nie je mapa električkových tratí, ako napr. v Bratislave (je to tajomstvo DPMK)? Príde mi divné, že mapa trolejbusových tratí tu je, ale električkových nie.
Pardon za paniku.. ohrozovanie, nie napadnutie
Reply on: N/A #84460:
Aj 2ka vozí večer vzduch, dve linky po takmer identickej trase je už totálne plytvanie...
Nie som Košičan, len by ma tak zaujímalo, že všetky električkové linky majú prevádzku cca. do 22:30. Prečo L4 končí už po 21.?
Reply on: tbus #84458:
To je ale zrkadlo vedenia podniku a tiež politikov. Nedávno vytiahli, ze naraz treba nové autobusy, toto ale treba riešiť priebežne a s predstihom.
Reply on: monoblok #84454:
Viem ze nema zmysel plakat za Karosami, lenze keby sa busy kupovali postupne v rozmedzi viacerych rokov, nemali by sme tu stav, kedy "nove busy" uz maju cez pol miliona najazdene. Rovnako trolejbusy, ale to je ina tema, tam sa pre istotu nekupilo nic...
Reply on: Bjorn #84456:
To bolo predtým. Teraz už asi nie, aj keď človek nikdy nevie 🤔
Reply on: romeo #84455:
Myslím si, že problém čo sa týka čakacej doby, tu nie je. Veď Košice sú svetové v tom, že autobusy dokážu mať vyrobené skôr, ako sa skončí súťaž na ich dodanie.
Ak je problém s výpravou a na nové busy sa nejakú dobu čaká, čo bráni DP aby sa poobzeral po nejakých jazdenkách? Nové sú nové,ale ak je nutné zabezpečiť výpravu tak pár kusov by sme snáď nejak prežili
Tak plakať za vyradenymi vozmi spred 6 rokov nemá zmysel, kolko by ešte jazdili dnes. Tu bude chyba práve v tom, ze sa zvýšila výprava ale chýbajú nové bus za vyradené zvyšné Solarisy a Tedomy. Pri tých SORoch aich množstve u nás by som čakal rýchlejšie dodávky a lepšiu logistiku, ked uz tu toľko tych polno strojov máme. Aj v Prahe su uz najstaršie 66xx riadne vytrieskane, ale svoje odjazdia.
Reply on: monoblok #84452:
Problem je nie podla mna az tak poruchovost SOR... Ono sa nam v poslednych rokoch vyraduju dosluzene vozy bez nahrady a zaroven sa zvysuje pocet vypravenych sluzieb/vozidiel (napr. linka 35 +3 vozy, skolske sl. 600X +2 vozy, po jednom voze pribudli na linky 20, 52, zalohy), dobieha nas zandebana a nekoncepcna obnova vozoveho parku, ked sa 6 rokov dozadu vyradovali este pojazdne a schopne vozy odvtedy sa nakupovali uz len elektrodzady a 9 klbov z ktorych 5 prakticky nahradilo dosluzene 15m Solarisy. Tu nam postupne dojazdili desiatky busov bez nahrady, tedomy sa nahradzali elektrobusmi a co bolo v rezerve zjedli nove sluzby.

Konkretne v poslednej dobe dojazdili definitivne 3306, 3307, 3321, 5101, 5617, 3504, 3513, a su este dalsi adepti, ktore este mozno daju dokopy, mozno uz nie, vzhladom na vek (3305, 3313, 3527). Na 3502,3,7,10 tiez uz nie je spolah. 5737 bol preradeny na autoskolu, 3515 preradeny na 11. 5901,02 na linky nevychadzaju. Bez nahrady. Nakupene elektrobusy tiez maju vyuzitie obmedzene iba na urcite linky/sluzby.

Dlhodobo odstavene su 4701 po poziari a 5702 -odidene motory. Problemove zacali byt aj BN9.5 (tecu nadrze). Odstatne SOR sa priebezne opravuju, ale na nove motory, prevodovky, diferencialy sa caka (objednavka, schvalenie, vyroba, dodanie), kym je voz spojazdneny, tak dovtedy odide nieco na inom a stoji a caka na dvore par tyzdnov/mesiacov...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.