Keby to bola súkromná firma, tak ešte chápem. (Už ich raz smeráci chceli sprivatizovať, že?) Ale je to mestský podnik za mestské peniaze... a manažment usudzuje, že lepšie je niektoré veci držať v tichosti do poslednej chvíle namiesto aspoň stručného avizovania, napríklad že zvažujeme, ale analyzujú sa možnosti, dostatok vodičov, hľadajú sa peniaze... výkony musí doobjednať mesto... čokoľvek... Aj to by bolo zrozumiteľnejšie, ľudskejšie a ústretovejšie, ako tieto interné zákazy voči verejnosti. Veď linka nie je štátne tajomstvo. (Ak je, tak mohli nálepky na označníky umiestniť 15 minút pred prvým spojom. Nech ich nezabudnú dnes rýchlo odstrániť, aby nikto nevedel vopred.) A potom že nemáme opakovane podozrievať Smer a spol., že robia černotu a inak ako poloutajovaním fungovať ani nevedia a poťažne, že tá linka je len predvolebný cirkus, viď #83297. Neverím tomu, že toto utajovanie pochádza z hlavy bežných zamestnancov, z ktorých mnohí majú záujem o dopravu.
Na personál sa malo myslieť pri nákupe vozidiel. Aký je dôvod bezhlavo nakúpiť 46 kusov preliezačiek, keď cez pracovný deň vo vozovni bez pohnutia prestojí 17 kusov? Nehovoriac o množstve T6.
Buď rád, že sa nekúpili Škodovky. Neviem si predstaviť, že pri tých problémoch, ktoré sú s tým v Bratislave, ako by sa s tým vysporiadali v Košiciach ?
Lebo to mali byť kúpené náhrady za sólo vozy, ale tie sa z prostriedkov EÚ kupovať nedajú. Vario bola náhrada vybraná neviem prečo - asi ako najbližšie väčšie, ktoré sa kúpiť dalo? Lenže... pôvodné sólo vozy sa dali spojiť do dvojičiek, tieto Variá sa nedajú. Aj keby ich výrobca asi vedel dodatočne prerobiť na spájanie, potom by zase boli pridlhé a nestačila by dĺžka nástupíšť. Takže sa kúpil nezmysel nevhodný pre Košice a prepravná kapacita vozidiel klesla.
Prečo sme nakupovali len vozidlá dvojčlánkové a nie napr. Škody 26T, 13T atd. Váriá su na L6 a L9 počas pracovných dní kapacitne nedostačujúce a v lete sa KTčkach človek ide zblázniť z tých 50°C čo v nich sú.
Tak si pojazdia na pseudolinke s intervalom 24 až 30 minút... Pri troche zručnosti sa ani nezvýši potreba vozidiel, maximálne za zdvihnú denné priebehy.
mi.v