Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: veteran #81605:
Aha, takže prekresliť na bývanie. Tak to by tam už IDS terminál nikdy nebol. Hneď by stúpla cena pozemkov a mesto by nebolo schopné s tým urobiť nič.
Čo sa týka električky na stanicu Krásna, jedná sa o cca 10 - 13 000 metrov štvorcových, čo pri cene cca 80 eur za meter štvorcový nie je ani pre mesto nedosiahnuteľná suma (len sa musí chcieť).
Samozrejme problém s mestom je úplne iný. Teraz rýchlo projektujeme cestu a rýchlo chceme stavať. Proste žiadna seriózna diskusia. Len minieme eurofondy. (A nejde len o diskusiu. Aj o časovú postupnosť).
Vieme, že v minulosti tam bola dokonca plánovaná vozovňa električiek (áno, smerom ku stanici Krásna). Takže nie je to až tak nelogické mať predĺženú električku na stanicu Krásna.
Okrem toho by to znamenalo zrušenie obratiska Važecká, vlastne by sa len presunulo ku stanici.

Ale ako hovorím, magistrát je zdecimovaný a nemá žiadnu dlhodobú koncepciu, nemá projektovú dokumentáciu, nemá stavebné povolenia (a to sa netýka len situácie na Jazere). A potom, huj-buj rýchlo ideme robiť niečo.
Reply on: Bjorn #81603:
Predstava o termináloch IDS je v Košiciach poriadne skreslená a zbalkanizovaná. Ale proste dokým sa nenájde katarský šejk, ktorý skúpi územie medzi Jazerom a železnicou (resp. Barcou), tak železničná stanica v Krásnej mať nejaký extra zmysel nebude.

Prvým krokom by malo byť prekreslenie priemyslu na územnú rezervu na bývanie a OV, no na toto nemá nikto na ÚHA gule ?
Reply on: veteran #81598:
Na druhej strane, je vhodné stavať terminál integrovanej dopravy priamo na sídlisku, kde sú všade dookola paneláky? Ak by to mal byť naozajstný terminál IDS, tak by tam mali končiť všetky regionálne autobusy (v Košiciach síce nepredstaviteľné) a všetky autobusové spoje MHD z periférie (taktiež výzva). Znamenalo by to celkom slušný nárast pohybu autobusov na sídlisku a teda aj nárast hluku a prachu.

Naproti tomu, terminál v Krásnej by vyžadoval iba 750 - 1200 metrov (v závislosti na trasovaní) novej trati a priniesol by možnosť vybudovať napríklad aj P+R, čo by bol na sídlisku nonsens. Vynútilo by si to síce zásadné urbanistické zmeny, vykúpenie množstva pozemkov, ale z dlhodobého pohľadu by to bolo to najlepšie možné riešenie. Časom by aj železničná stanica mohla nadobudnúť väčší lokálny význam.
Reply on: Iv #81600:
Nejdem teraz vyjadriť podporu, ale ani odpor k tomu návrhu, ale nedá mi to nepovedať, že vyzeralo by to dobre, že v Krásnej je prepojenie vlak-MHD a o zastávku ďalej prímestský bus-MHD. ?
Reply on: Granite01 #81596:
Dá sa to chápať aj ako podpora IAD, tak aj podpora MHD. Ono to je tak, že keď kolóna áut dosiahne väčšiu priemerný rýchlosť prejazdu, tak aj autobusy v tej kolóne prejdú úsek rýchlejšie. ? ?
Reply on: Granite01 #81599:
ťahať električku niekde, kde chodí vlak raz za hodinu? a kto by prestupoval na električku smer centrum, keď vlakom je tam z Krásnej za 9 minút? nanajvýš ten, kto by šiel niekam na Jazero alebo Terasu...nemyslím si, že by to bolo nejak extra vyťažené...
Reply on: veteran #81598:
Predsa nepíšem o tom, ako sa to nedá. Ale o tom, čo by malo synergický efekt.
Prepojenie železnice/MHD. Tak sa to robí všade na vyspelom svete. V tomto prípade od Jazera by to malo význam buď stanica Krásna alebo terminál "Juh" nad križovatkou VSS. Ale ako si všimnete, ide sa riešiť len IAD voči MHD. Teda primárne ide o podporu IAD.
Ak by sa investovalo o trošku viac, mohlo sa prepojiť IAD/MHD a železnica. Ale na to sme ešte na Slovakii nedorástli!

Okrem toho nie je to o tom, že ľudia nevystupujú v Krásnej ale v meste na stanici. Veď nevystupujú preto, že nemajú dobrú ponuku. Nemajú prípoje....
Reply on: Granite01 #81596:
Už si niekedy videl okolie stanice Krásna nad Hornádom? Veď to by sa muselo všetko naokolo zbúrať a nanovo urbanizovať, aby tam prestupný terminál (vlastne aj stanica samotná) mal aké-také opodstatnenie.
Reply on: Granite01 #81596:
Elegantný nezmysel. Aký by mal zmysel terminál na stanici? Ludia cestujúci vlakom vystupujú ajtak na železničnej stanici, nie v Škaredej. Na prestup z regionálneho autobusu na MHD bohato postačuje Važecká. Proste, akýkoľvek nápad tahať električku do Krásnej je podľa mňa kolosálny nezmysel, tá stanica je "mŕtva".
Reply on: Mat123 #81595:
Terminál integrovanej dopravy na Važeckej je poriadna blbosť. Namiesto toho vystavať terminál pri žel.stanici Krásna, predĺžiť električku k stanici. To by bolo elegantné riešenie, avšak okrem toho, že nie sú lóve, zároveň chýba aj rozum!
Koniec koncov, o čom to celé je? O podpore IAD, keďže článok má nadpis "rekonštrukcia prinesie na slaneckú štyri pruhy"...
V rámci rekonštrukcie a rozšírenia Slaneckej cesty sa plánuje aj rekonštrukcia obratiska na Važeckej a výstavba terminálu integrovanej dopravy: "... Podľa neho je stavba rozdelená do troch etáp. Prvou je samotná rekonštrukcia Slaneckej, druhou modernizácia obratiska električiek na Važeckej a treťou výstavba terminálu integrovanej dopravy, takisto na Važeckej. Financované by mali byť z viacerých operačných programov...." Otázka znie, či a kedy sa budú realizovať etapy 2 a 3. Viac na: http://kosicednes.sk/udalosti/rekonstrukcia-prinesie-na-slanecku-styri-pruhy/
Reply on: tbus #81585:
Závisí aj od železničného spodku.
Ak nemá únosnosť, nekvalitné odvodnenie atď. tak aj keď sa to podbije, po krátkom čase je geometria koľaje v čudu.
Reply on: myslavcan #81589:
Samozrejme, toto som nepochopil, prečo neurobia pevnú jazdnú dráhu na celom Komenského aj na Zimnej. Možno je to trochu drahšie, mesto chce v maxime vyžmýkať len eurofondy, asi na vyššiu spoluúčasť nemá.
Ale ten kto trochu vidí za roh = do budúcnosti viac ako v horizonte jedného volebného obdobia, tak by určite na takom úseku použil pevnú jazdnú dráhu a zároveň by združil zastávky Zimná a TUKE pre tram a bus. No ale my sme ešte tak sto rokov za opicami.
Reply on: myslavcan #81589:
Na Zimnej sú na krátkom úseku použité aj drevené podvaly. Mohlo by byť zaujímavé vedieť prečo.
Reply on: Granite01 #81581:
Darmo toto budeš vysvetľovať internetovým odborníkom na všetko.
836 dnes videná na rychlodráhe smer železarne
Reply on: afeno #81588:
No v južnej časti Kuzmányho pri súde, kde sa podobne ako na Zimnej často striedajú úseky s klasickými podvalmi a úseky s pevnou jazdnou dráhou na prejazdoch, to vyzerá dosť podobne. Takže trochu poopravím otázku, je vážne rozdiel v type podbíjania, alebo "priamosť" trate ovplyvňujú aj iné faktory, napr. striedanie železničných spodkov?
Reply on: myslavcan #81586:
Pozri sa na Kuzmányho ul. aká je trať tam.
Reply on: 381+383 #81569:
Už to bolo v novinách včera (30.6.) posunuté na polku augusta...

A ja síce neviem, kde je koľko električiek vypravovaných, ale viem, že:

a)
DPMK má 19 2-kĺbových električiek a 46 1-kĺbových (a tie z eurofondov musia zrejme povinne jazdiť čo najviac - čo je pri výlukách limitované - plus zrejme sa to aj po stránke spotreby oproti dvojičkám dosť oplatí, lebo sú kratšie a predsa len modernejšie);
b)
na linkách 2, 3, 4 a 7 (pričom 2 a 4 budú až do konca septembra môcť premávať len po Maratón) boli predtým 1-kĺbové električky a to podľa môjho odhadu aj kapacitne stačí (dokonca na linkách 2 a 4 by podľa mňa stačili aj sólo krátke - ale to sú len moje náhodné postrehy z ulice, komplexný prehľad nemám);
c)
na linkách R vidím tiež spravidla prázdno a naviac povinne obojsmerné študentské otáčajúce na spojke pri Optime až do polky septembra, kým začne semester TUKE, netreba - takže tam zrejme budú tiež zväčša 1-kĺbové;
d)
po zavretí celej Triedy SNP buď dajú k pavilónu dočasnú koľajovú spojku (a potom 6, 9 a R6 nutne 2-kĺbové) alebo len spoja 6 a 9 do linky Stanica - Alejová - Jazero (a to je potom pomerne málo vozov plus aspoň časť z toho asi budú musieť byť nízkopodlažné).

Takže či tam medzi to do tej stále obmedzenej výpravy (výluky, letné prázdniny) sem-tam strčia nejakú dvojičku T6, neviem - ale veľmi časté by to podľa môjho odhadu nemalo byť.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.