Niekde som cital clanok, kde to bolo napisane na plne gule, ze nie su vodici a preto sa budu obmedzovat spoje. Co sa tyka reklamacii, zabudnite, HaRasi nic neuplatni a navyse na Duhu bol vyhlaseny konkurz, ta firma je vysata a Remeta sa smeje s Harasim do ksichtu obcanov
Na mieste redaktorov Korzára by som sa pýtal, či aj tie poškrtané spoje na 10+51 a znížená kapacita na 54, 55 (+ okrajovo 15 a 56) boli študentské. Nie preto, žeby mali očakávať nejakú odpoveď, ale aby ich poriadne pogrilovali.
"Keď sa začala modernizácia električkovej trate už aj na Komenského, dopravca informoval, že zaviedol skrátené posilové spoje linky č. 14 medzi Havlíčkovou a Námestím Maratónu mieru.Práce sú stále v plnom prúde, električky nejazdia, ale táto linka sa teraz radikálne obmedzuje.
Z DPMK nevysvetlili, ako súvisí také obmedzenie tejto linky s koncom semestra vysokoškolákov, keď ide o náhradnú linku za odstavené električky.
DPMK, sú debili ktorí oje....ú mozky ale nedarí sa im. Sťažujú sa na nedostatok vodičov. A čo keby namiesto tých po.......ných reklám o potravinách a nejakej krčme na južnej triede dali ponuky o možnosti prijatia do zamestnania za vodičov? Vidno, že tam sú HLUPÁCI CELÉ VEDENIE.
HANBA HANBA A HANBA!!!
Ked sa bavite o rozpadavani trate. Tak pri policii na konci Kuzmanyho, tam, ako je vyhybka a okolo nej dlazba. Ved ten cely usek sa prepadol, dlazdice sa rozsypali. To nikomu z mesta neprekaza? Reklamacia?
Ano, Ďalších 40 rokov sa bude používať tento argument. Žiaľ možno už po 3-5 rokoch začnú byť viditeľné nerovnosti a poškodený asfaltový kryt, ktorý samozrejme z dôvodu, že nie sú "lóve" sa nebude opravovať, takže po 15 rokoch to bude už zrelé celé na poriadnu generálku. Asi to je zámer...
Počíta sa len tam, kde sa budujú združené zastávky. teda Spoločenský pavilón jednosmerne a Kino Družba pre prípadnú NAD.
Na Němcovej DPMK nič také nepožadoval a ešte som k tomu čítal asi zodve výhovorky prečo sa to tak spraviť "nedá". 40 rokov to tak bolo a tak bude dobre minimálne ďalších 40. #OtvorenýZvršokVšadeKdeToJeMožné #ČoNajviacStojacichCestujúcich
To sa neráta nikde, očividne. Pričom práve na Zimnej/Boženy Němcovej sa to doslova ponúka... Jednak pre združenie zastávok a jednak pre šírku komunikácie... Ale načo, ešte by sa do projektu dostalo niečo, čo v Košiciach nikdy nebolo.
Pokiaľ nebude trať fyzicky oddelená od cesty, tak prejazdu áut nezabrániš. Má tam byť nejaký fyzický oddeľovač?
Stačí sa pozrieť napríklad na električkovú zastávku Radnica Starého mesta pre linky 6 a 9, ako vyzerá napríklad kryt medzi koľajami po pár dňoch prejazdu autobusov. Dokonca je už vyznačený aj kryt výhybkového mechanizmu. Žeby už aj ten povolil? To len na margo toho, že aj keď sa neráta s prejazdom áut, neznamená to, že tadiaľ nikdy neprejdú.
Prečo sa na Zimnej (predpokladám aj Komenského) používajú na konštrukciu koľajového zvršku podvaly? To by som sa radšej pýtal. Z dlhodobého hľadiska prevádzky je výhodnejšie použiť pevnú betónovú dosku, resp.špeciálne betónové panelové konštrukcie ako podklad pre koľajnice. Podvaly totiž majú tendenciu v dlhodobom používaní sa pohybovať, pretože sú na koľajovom spodku položené volne (to má vplyv na geometriu a nerovnosti asfalt.krytu). Žiaľ do Košíc ešte nedorazilo jasné pravidlo - tam kde je potrebné rátať s automobilovou prevádzkou na koľajnicovom páse je potrebné používať betonovú dosku. Tam kde je koľajnicový pás oddelený je vhodné použiť podvaly.
V rámci zdravotnej vychádzky odporúčam prechádzku po Zimnej a Němcovej ulici a zrátať, koľko sa tam nachádza križovaní a odbočiek z bočných ulíc a ako sú rozmiestnené zastávkové ostrovčeky. A potom porozmýšľať, či totálne rozkúskovaný zatrávnený zvršok vôbec má význam po funkčnej stránke.
Nedávno tu prebiehala diskusia o možnostiach konečných úprav tratí a výsledok bol dosť zarážajúci:
-asfalt nie lebo.....(nechce sa mi menovať všetky dôvody pre aj proti, tak len bodky)
-betón liaty nie lebo....
-zatrávnenie tiež veľmi nie ,lebo....
-vysoká trať nie, lebo...čo s ňou v meste
-vydláždenie kockami. tiež nič moc...
Takže aká možnosť nám ostáva? Nože dajte niekto, kto vie...
veteran