K teme kurenie vo vozoch dodavam (pre menej znalych), ze ten markantny rozdiel medzi kurenim do vozu v elektrickach+tbusoch oproti abusom je preto taky, lebo kym v abusoch je kurenie riesene klasicky (hadam nemusim vysvetlovat ako), vo vozidlach elektrickej trakcie je primarne vykurovanie - vykurovacie telesa - napojene priamo z elektrickej siete.
A co sa tyka kabinky vodica, tak mi tu hadam nik nebude tvrdit, ze ak je vo voze zima, tak aj vodic by ju v kabinke mal mat. Shortyho nazor je uplne spravny, vodic je taky zamestnanec ako ktokolvek iny a ma tie iste prava a povinnosti. A k tym povinnostiam plati aj temperovat vozidlo podla vyhlaseneho stupna, co je aj kontrolovane. Takze ak sa stane, ze mate pocit, ze je vo vozidlach zima, nenadavajte na vodicov ale piste staznosti na DPMK, na MU, na magistrat, na VUC. Aspon sa s tym konecne pohne, lebo terajsi stav urcite nie je uspokojivy. A to som zimomilny clovek...
To je vsetko pekne. Ale cerstvy vzduch musis niekedy nabrat nie. Darmo ze je teplo ked sa neda dychat... Ja s tym problem nemem, ale poznam ludi co maju. Ci azda radsej by si kriesil nejaku babicu zo zeme??? ? ?
My mame v kabinke teke teplo ze vy o nom mozte len snivat,
ked zapnem kurenie volakomu tam zacne byt teplo a otvory okno!!!, teplo unika von tak naco to zapinat kurenie vo voze ,naucte sa neotvarat okno v zime...!!!
Práve o tom som písal, že my tu nič nevyriešime. A predsa vodič nemôže(1) za to, že cestujúcim je zima a že chýbajú prístrešky. Ale ani jeden cestujúci sa nedovoláva prístreškov na oficiálnych miestach (DPMK a MÚ). A keď to nikto nevyžaduje.....
ad(1) Niekedy môže za to aj vodič, lebo napr. vozy T3 je možné vyhriať aj na saunu bez spotreby energie. Jedná sa o odpadové teplo avšak čím chladnejšie je vonku, tým menej sa zohreje vozidlo. Vezmi si, že napr. zrýchľovačom sa zohreje vzduch o cca15°C, takže ak vonku je 5° tak dnu 20°, ak je -5 tak len 10°. U vozidiel KT je ten ohrev pri odp.teple trochu menší, u vozidiel T6 nie je odp.teplo. Samozrejme, že odpadové teplo(vytvára sa pri brzdení) už ovplyvňuje priamo vodič, čím rýchlejšie jazdí, tým viac brzdí=teplo, jazda preiemerne rýchl.30km/h tzv. dojazdom na zastávku=zima.
Ešte som zabudol na klapky, ktorými sa teplo púšťa do vozidla-tie môže vodič otvoriť alebo zavrieť!
Dúfam, že si tomu aspoň trocha porozumel. Ak nie, dá sa to aj podrobnejšie vysvetliť.
ale sorry, rypem do srdcovej zalezitosti (ED) niektorych tu pritomnych a to je zjavne problem... * p.s: samozrejme ze staznost ma smerovat k DPMK ale len zopakujem ze mi slo o rozputanie diskusie... ale ako sa dalo cakat,vyvolalo to len utok...
a prispevky som schvalne umiestnil sem, ma to tu snad nazov DISKUSNE FORUM a nie do dispecera * a na ED som sa zameral aj preto, ze vacsina zastavok NEMA PRISTRESOK a najma v takomto dazdivom pocasi je to dovod ovela padnejsi ako stupen kurenia urcovany vylucne podla teploty...
narazam najma na opozita: 1) vodic teplo a od druhych dveri (nehovoriac v B vozni) total kosa... 2) v ED sa takmer nekuri a v AD specialne SU12/15 "polska sauna" je tak teplo ze sa mozes vyzliekat...
v prvom rade mi slo o rozputanie diskusie na tu temu... ja netvrdim ze vodic ma zdielat pocas jazdy zimu aku cestujuci... je tam dlhe hodiny a zasluzi si teplo...
Prečo si nevylievaš svoje zmrznuté srdce priamo v DP. Práve kvôli takým ako si ty, je to tak ako je. Píšeš tu namiesto toho aby si volal do DP.
Učiteľ, vrátnik, sekretárka, predavači, THP pracovníci.....atď. všetci majú teplo na pracovisku a vodič má byť výnimka alebo čo? Tak isto o kúrení nerozhoduje dipečer na konečnej ale smenový dispečer - 055 6047431.
Nemyslim si, ze by sme tu mali take vozidla, ktore prepustaju v neunosnej miere studeny vzduch (ak odratam okna). Hadam mi nechces tvrdit, ze ked vodic zapne kurenie do interieru, tak ten teplotny rozdiel je tak velky, ze vo vnutri je i nadalej zima? Naviac ani zimy tu take nemame, ze by to hrozilo. Skor si myslim, ze to je o principe. (spominane elektricky boli 616 a 617)
Ked bola premavka na dusicky, tak v kazdej suprave, na ktoru som natrafil, bolo akurat dobre vykurene. (Buduce kurenie bude v case vianocnych sviatkov)
Re #7990 Balky: Svojho casu takto DP experimentoval s L19 a to tak, ze pocas volnych dni jazdila raz za hodinu az ku Mlynu inac len po Teplaren. Zrejme ludia protestovali a vratilo sa to nazad. A takisto svojho casu bola zriadena vetva (do 31. 3. 2001) L27A az ku Mlynu.
Re #7991 Balky: Ja by som sa radsej vratil ku povodnej L52, ktora by premavala len pocas pracovnych dni s hustejsim intervalom a medzi casmi by bola zriadena trebars ako kedysi L36 (OD Bajkal - Krasna n/H - kino). A do Sace by jazdila L25.
Skor by som pridal intervaly na elektrickach, ktore idu na jazero ako zavadzal predlzenia liniek.
Re #7992 Peter: L38 je naslednikom expresu L52, lenze Šaca si narokovala (neviem si spomenut co) a tak sa stala z expresu uz bezna linka. A zaroven sa od 1. 11. 2003 skratila L25 len po Polov vo vymedzenych casoch
Vie mi niekto poskytnut strukturu DPMK pocnuc riaditelom a konciac vodicmi? Zaujimali by ma pocty zamestnancov na jednotlivych usekoch. Mena ma vobec nezaujimaju. Dakujem
lubos: ospravedlňujem sa, omylom som nakopíroval nákresy do súboru s WWW-stránkou.
BM: vaše fotky mne netreba, na správy a nákresy si mi povolenie dal, ale aby som s tebou nemal problémy, lebo ako vidím vy stále tvrdíte, že robím niečo bez COPYRIGHTU pritom povolenie od vás mám(vystrihovačky boli v poriadku) WEB som stiahol z WZ.CZ. (keď by si mi dovolil aspoň správy a novinky išlo by to aj bez nákresov).
Mat3j: ten autobus som si urobil sám, keď chceš, pošlem ti súbor PSD, Adobe Photoshopu s týmto busom
naproti tomu vcera vecer na L13 dokonala sauna... * diggi? mas na mysli tu budku, v ktorej svieti romanticke zelene svetlo, z ktorej sa nadherne pari (asi v nej nemaju zimu) a na oknach nenajdes ziadne cislo??? * L5 538 pri kabinke provokacne teplo, o zvysku supravy sa to uz neda povedat!!!
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
1018
A co sa tyka kabinky vodica, tak mi tu hadam nik nebude tvrdit, ze ak je vo voze zima, tak aj vodic by ju v kabinke mal mat. Shortyho nazor je uplne spravny, vodic je taky zamestnanec ako ktokolvek iny a ma tie iste prava a povinnosti. A k tym povinnostiam plati aj temperovat vozidlo podla vyhlaseneho stupna, co je aj kontrolovane. Takze ak sa stane, ze mate pocit, ze je vo vozidlach zima, nenadavajte na vodicov ale piste staznosti na DPMK, na MU, na magistrat, na VUC. Aspon sa s tym konecne pohne, lebo terajsi stav urcite nie je uspokojivy. A to som zimomilny clovek...