Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Tazko tie terasy prilepis uplne k muru, ked sa ludia potom nedostanu do dvorov a k inym prevadzkam.
Keby si tu dlazbu chcel vymenit/opravit, zase by si musel rozkopat skoro celu Hlavnu.
Ten cyklochodnik na Moyzesovej je absolutne zle rieseny, vaicere veci su tam nevyhovujuce a ist po Hlavnej je urcite bezpecnejsie.
Koncerty patria pod amfiteater ? ? , prave v meste je kopec akcii, ktore do mesta jednoducho patria, nie na Amfiteater, nie na stadion.
Vidim, ze mas absolutne mylne info, z Vaclavaku sa ma uplne vyhodit autodoprava, ostane len predel v strede, aby mali kade chodit tram, ma sa z toho stat prave pesia zona.
Suhlasim, ze mesto nema koncepciu, koncerty by som na tom mieste asanovaneho domu urcite nerobil, hned vedla mas relativne rusnu tepnu, tam by sa skor hodil nejaky park, pripadne budova, ale hodiaca sa na okraj mesta, cize nie obycajna kocka so somarinami. Kazdopadne to zase pada na nemohucnosti mesta a existuje aj mnoho horsich scenarov, ako zrusenie Hlavnej ako pesej zony.
Reply on: Bjorn #77832:
V Košiciach je miestnym športovým odvetvím veci nedotiahnuť do konca a potom po pár rokoch namiesto dokončenia ich radšej "zahodiť". Dlažbu treba poopravovať a vyšpárovať.

Cestička pre cyklistov na toto miesto podľa môjho názoru ani nepatrí. A vôbec, neviem, kde je napísané, že všade musia byť cestičky pre cyklistov a pešie ťahy striktne oddelené. Chce to len elementárnu ohľaduplnosť...

Podujatia. Nuž, to bolo rečí, ako je Námestie osloboditeľov nevyužité a treba ho zastavať Patkáň-áruházom. A pozrime sa, zrazu sa na pozemku asanovaného Kultúrno-osvetového zariadenia Domu techniky usalašili kolotočári, po ktorých (po týchto dažďoch) ostane totálne znehodnotená plocha (blato, koľaje, ryhy, jamy atď.).

Toto mesto nemá koncepciu absolútne v ničom a to je jeho najväčší problém. Pravá ruka nevie, čo robí ľava a ani ju to netrápi. Toto mesto, ak sa nič nezmení, raz (s prepáčením) skape na vlastnú sprostotu.
Ad. letné terasy - takmer všetky sú riešené nevhodne. Obmedzenie po vizuálnej stránke nestačí, je treba stanoviť maximálnu šírku záberu, resp. minimálnu, ktorá musí ostať a majú byť situavané pri stenách tak, aby ostal široký pás pre peších uprostred (napr. ako Hviezdoslavovo nám.).

Ad. dlažba - je zlá, nevhodná do stredoeurópskeho podnebia, nebola dokončená. Je potreba ju opraviť a to napríklad aj v súvislosti s rekonštrukciou trate.

Ad. cyklisti - Moyzesovú nespomínať prečo? Cyklochodník tam predsa už je. Navyše na Hlavnej je asfaltový pás pre cyklistov, nie pre lodičky, takže čo za argument to je? Tu tiež platí posledná veta predošlého odseku.

Ad. Koncerty a podujatia - koľko ich je? Navyše toto patrí na štadióny, amfiteáter. Aj keby nie, krátkodobá výluka alebo obmedzenie sa dá spraviť kedykoľvek.

Zas tu motáš Prahu a zas nevhodne. Václavák sa bude revitalizovať tak, že sa zúži vozovka, rozšíri chodník a vysadia stromy, ostáva to aj naďalej bulvár, žiadna pešia zóna.
Reply on: monoblok #77830:
Hlavná bola korzo už dávno pred (ne)slávnou rekonštrukciou. Aj v časoch, keď vznikli fotky v príspevku #77828.
Vidis, takto to vyzeralo za totaca a je to ukazka toho, ako to vyzerat nema, min nie uz teraz, ked sa z Hlavnej urobilo korzo. Nie je to len o letnych zahradach, je to aj o tej dlazbe na Hlavnej, ono ak by sa zrusil ten cyklisticky chodnik, tak by sa bicykle museli presunut niekde inde, Moyzesovu prosim nespominat, dalsia vec su mamicky s kociarmi by urcite toto zrusenie kuska rovneho chodnika neuvitali a podobne zeny v lodickach. Dovod umierania Hlavnej je aj presun ludi do OC, ale tiez aj prevadzkami, ake tam su, dalsia vec su koncerty a dalsie podujatia, co sa tam deju, ci dokazu prilakat ludi do centra mesta atd. Zoberme si taky Vaclavak, aj odtial je snaha vyhnat auta a je urcite spravna, pretoze so zelenou to moze byt celkom solidne miesto na korzovanie a mnohe mesta na zapade taketo oblasti maju. A nie, presunutie programu do Tabacky ci na Kukucinovu nie je riesenie.
Tatranka, intervaly v Prahe, ale kde ?, staci urobit par bus pruhov na ukor aut, urobit normalne linkove vedenie+dostatok spojov a mozu MHD fungovat, ale toto musi riesit mesto, ani v Prahe to nie je ideal, hlavne vecer.
A ešte na margo letných terás: ich rozsah je značne prehnaný a veľmi zle regulovaný. Ak má byť toto argument proti inému druhu dopravy na Hlavnej, tak je dosť chabý.
Len toľko na margo vraždiacich električiek poľujúcich na matky s kočíkmi a číhajúce na deti so šteniatkami... Ako aj na margo toho, aká je tá ulica úzka a ako sa tam v žiadnom prípade nevojde iná doprava, než pešia.
Reply on: monoblok #77826:
keby bol na Hlavnej taký interval spojov, ako v Prahe, tak to by som bol len a len rád
To si tam asi nebol, lebo zvonila snad kazda tram a samozrejme vsetky sli krokom, aby ludia stihli odbehnut. Na Hlavnej by to vyzeralo podobne, ked su zahrady, skutocne neostava vela miesta pre chodcov, nehovoriac, ze ak by sa stretli dvaja znamy, tak sa ani neporozpravaju. Mesto potrebuje pesiu zonu, vytvorilo ju na Hlavnej a treba ju zachovat, to ze nejaky Bjorn a podobny maju problem ist 5 minut peso nie je dovod mat MHD vsade.
http://kosice.korzar.sme.sk/c/8042454/cestujuci-kosickej-mhd-budu-mat-viac-casu-na-oznacenie-listka.html

Osobne vidim riesenie v systemovom zapnuti kontroly az po odchode. T.j. Revizor nastupi spolu s cestujucimi a prilozi kartu. Kontrola sa vsak spusti az po zahlaseni nasedujucej zastavky. Napr Nasledujuca zastavka Namestie osloboditelov. Prepravna kontrola, pripravte si listky a az v tomto okamihu zablokuje stikace.
Reply on: monoblok #77822:
Tak akože chceš porovnávať jednorazovú akciu s bežným stavom? Ty si nemal odchádzať zo Slovenska, bol by si perfektným politikom pri tvojej úrovni demagógie. Tak ťa len doplním, že počas tých troch dní bolo v meste toľko ľudí, ako už dlho nie, v metre to vyzeralo ako v Japonsku počas rannej špičky, kopec ľudí sa do vlakov ani nevošlo. Od niekoho, kto tu poukazoval na nevhodné prirovanie Košíc a Prahy vyznieva toto pomerne smiešne, jeden by povedal, že si slušne ****ieš do huby.
Reply on: monoblok #77822:
Chlapče, máš *****skú smolu, že nie si v Prahe jediný, tak si nemôžeš bezbreho vymýšľať. Po prvé, nepanoval tam chaos a neustále zvonenie. Po druhé, nemôžeš porovnávať dočasnú pešiu zónu s trvalou. Po tretie, nemôžeš porovnávať situáciu, keď je v meste stopäťdesiat tisíc ľudí navyše a na celom území Signál festivalu tlačenica ako v metre v rannej špičke, s bežnou situáciou.
Nakoniec, o realite najlepšie svedčí to, že Praha električky do dočasnej pešej zóny pustila a že nedošlo ku ŽIADNEJ kolízii medzi električkou a chodcom napriek tomu, že napr. piatok bol rekordný deň a bolo PÄŤ kolízií medzi električkou a chodcom (mimo Signál).
Stale tu citam rozpravy o elektrickach na Hlavnej, stacilo urobit zo Smetanovho nabrezi pesiu zonu pocas Signal festivalu a hned tam panoval chaos a neustale zvonenie...
Reply on: tbus #77820:
Semafory v pešej zóne sú problém. Nemyslím si. Tak, ako nebol problém vykúzliť prechod pre chodcov v Mestskom (?) parku, mimochodom cez cestu, kde platí zákaz vjazdu (bez dodatkovej tabule), tak by neboli problém ani semafory na Hlavnej. Hlavná vec, že to nejako na normové minimum spĺňa STN, čo tam po účelnosti a logike.
Reply on: draxter #77819:
Trať na Hlavnej nie je zaujímavá, keďže je to pešia zóna a nie je tam skoro žiadna križovatka. Si to predstav, postaviť kilometer električkovej trate, kde by boli iba dva nové semafory? Chýbajú už len na križovatkách s Rooseveltovou a so Zbrojničnou. To by sa ani neoplatilo stavať trať kvôli dvom novým semaforom....
Reply on: S499.1023 #77810:
presne, z tohto pohľadu sa mohla urobiť nanovo aj trať na Hlavnej a KE by mohli byť nielen kultúrnym mestom ale aj dopravne na úrovni (relatívne teda, lebo čo vysúťažilo, to KE má). Kde sa dá, na pešej nechávajú MHD, električky v KE boli kolorit a aj centrum by sa nevyľudňovalo. Ale holt, psíky a decká...neviem, existuje nejaká štatistika z KE? Podľa mňa ak by v centre šla šalina pomalšie, isto sa nič nestane.?
Reply on: veteran #77817:
Ja sa už nepozastavujem nad aktivitou DPMK. Hlavne, že v DPMK sa prevezú v autách kde potrebujú a návštevníkov a cestujúcich v MHD majú v paži!
Všetci čo čítate tento môj príspevok si uvedomte, že v DPMK ak by bol aspoň jeden človek ktorý je pri moci a má SRDCOM záujem o dianie v doprave tak by neúnavne hľadal spôsoby ako uľahčiť cestujúcej verejnosti a podniku aby nevznikali zbytočne nápätia. Rozumiete čo myslím?
Ja pracujem v zdravotníctve a tam veľmi krásne vidieť koho zo zdr. sestier tá práca bavý alebo odflákne robotu a slovo pacient im nehovorí nič. Jaro.
Bordel na Staničnom námestí, 2. diel.

Dnes si skupinka rusky hovoriacich turistov pozorne prehliadala vitríny pri automatoch. Po naštudovaní dvojjazyčného oznamu z 5.7.2015 (!!!) sa začali okoloidúcich vypytovať, kdeže to teda je tá zastávka Staničné námestie (Eurobus).

Je naozaj taký problém tú vitrínu otvoriť a dať oznam z júla už konečne preč?! A s ním rovno aj už dávno neaktuálne mapy?
Mozno sa boli inspirovat v LA, tam maju viaceri dopravcovia jednu zastavku oznacenu viacerymi stlpikmi, vacsinou bez CP a jednojazycne s pripadnym cislo na dispecink, miestny dopravny podnik tam nejake CP ma orientacne. ?
Reply on: veteran #77814:
Áno, potvrdzujem...
Po príchode intrákistov na stanicu hlúčik z nich stál na zastávke platnej od zajtra (zrejme si nevšimli platnosť nových CP a oznam nebol - ako inak - vyvesený).
Detto na Jakabovom paláci som začul ako chceli ísť študenti na 17-ku, no tá tam podľa CP už nestojí (reálne ale áno).

DPMK opäť raz nezvládol situáciu (ale čo sa čudujeme?). Hanba. ?

A tie nové oznamy čo spomínaš? Videl som to na zastávke a prišlo mi nevoľno. Rád by som vedel, kto ten výtvor dal vonku a opýtal sa:

- prečo nebol dodržaný dizajnmanuál
- prečo chýba bilingválnosť
- prečo je to spravené, ako by to robil druhák pomocnej ZŠ v Giraltovciach

Ale áno, som neobjektívny a nič som pre dopravu neurobil (ako som sa dopočul...) ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.