za mna klimatizacia urcite ano ale napriklad dnes je 35 stupnov tak by mala ist na plny vykon nie na taky jemny vanok a trolejbusy sa vratia podla mna ved co by s nimi urobili, moj oblubeny je 1006, velmi pekne opraveny
Rašiho trolejbusy "zaujímajú", maximálne tak po nejakej petícii proti ich zrušeniu a aj to len v populusticko-papulistickej rovine, on tu slobodne v podstate aj tak o ničom nerozhoduje, úlohy má nalinkované úplne iné. GR DPMK pre "zmenu", čo dostane befelom zhora, to bez rečí spraví, dosadený na funkciu nebol pre modré oči a "kvalifikáciu". Treba skôr hľadať prepojenie Dozorná rada DPMK - štátostrana - obyvatelia nebytového domu a príslušná záujmová finančná skupina. Ide podľa mňa totiž hlavne o pozemky na Hornádskej pre developerskú výstavbu, zbytok je omáčka... Ako konšpiračná teória to snáď ujde ?
V konecnom vysledku vyjde zrusenie vedenia na viac penazi ako nakup novych trolejbusov cez eurofondy. Dalsia vec je, ze trolejbusovy okruh by bolo treba dobudovat, prave na kopec okolo Cassovaru by sa prave trolejbusy naramne hodili a nemusel by clovek dufat, ze to autobus do kopca vyskrabe.
Dochtora by aj zaujímali, keby to bolo na ňom. On nemá právo rozhodovať, čo ho zaujíma a čo nie. Nový direktor je podobný prípad, akurát je celej štruktúre o nejaké to poschodie nižšie. Problém nie je v podstate trolejbusov. A kto dá peniaze... No, stačilo, keby sa drzým a okatých spôsobom neutopili tri predvolebné súťaže... Stačilo by mať normálne nastavené €urofondy. A záujem a ochota sa TD zaoberať. Ani zrušenie TD nebude totiž zadarmo.
Áno, je vybudované. Ale súčasná sieť je neudržiavaná, dosť blbé trasovanie a k tomu hrozný stav trolejbusov. Kto dá peniaze na rozšírenie siete a nové trolejbusy? Rašiho trolejbusy nezaujímajú, nový riaditeľ DP sa nejaví tak, žeby chcel tento stav zmeniť.
Ja som za trolejbusovú dopravu, ale nie v takom stave, v akom je teraz.
Ak sa min. neobnoví vozidlový park, tak nebude mať zmysel držať tu naďalej trolejbusy, však koľko z nich už je v katastrofalnom stave.
Nebola požadovaná, lebo výrobca to nerobí/nevie urobiť. Ale netreba mať obavy, ďalším krokom v modernizácii môže byť EVO, to má aj klímu, má to hrby, schodíky a ako čerešničku aj kľukatú kvázi nízkopodlažnú uličku.
Takže za europeniaze sa rekonštruuje trolejové vedenie. To automaticky znamená, že minimálne ďalších 5 rokov sa musí prevádzkovať, inak únia pošle faktúru na preplatenie celého rozdielu, ak rovno nie za celú rekonštrukciu (keďže trolejové vedenie je jej súčasťou). Alebo sa pletiem? Ako súdruhovia vyšpekulujú toto?
Pozor, s tou klímou opatrne. Tu sa najnovšie vedie názorová línia, že nápad s klímou bol zlý a že to vlastne ani nie je treba. Najlepšie sú veľké vetracie klapky a posuvné okná. Lebo to bolo dobré aj pred 40 rokmi ?
Príkazy zhora sú jasné:
1. Trolejbusy nechať dožiť.
2. O infraštruktúru sa nestarať.
3. Postupne nahradiť chýbajúce vozidlá v tabuľkách ekologickými voňavučkými nedorobkami z JZD.
4. Drzo zneužiť katastrofálne zmanažovanú výluku a donútiť ľudí na trolejbusovú trakciu zabudnúť (pod rúškom komfortu, hoci výsledkom bol istý čas nedostatok vozidiel adekvátnej kapacity)
5. Trolejbusy už potom nesprevádzkovať.
6. Postupne likvidovať infraštruktúru.
7. Zbaviť sa TD na Hornádskej.
...a to všetko za ochotnej asistencie miestnych prisluhovačov. Ono, výhovorka, prečo TD zrušiť/neobnoviť, sa dá vymyslieť akákoľvek. Od primitívnych typu "nie je to až tak ekologické, ako by sa zdalo" až po tie naoko sofistikovanejšie (no aj tak mizerné a slabé ako čajíček o piatej): "trolejbusy limitujú LV, ak by neboli, dali by sa spraviť priamejšie linky". Čísla a štatistiky sa tomu prispôsobiť dajú, to nie je problém. Verím len štatistikám, ktoré osobne sfalšujem...
Späť k tým siedmim bodom. Ak by som vzal do ruky precedovu vlastnohlavnú červenú fixku, tak fajočku dám k bodom 1, 2, 3, 4.
Najväčšia sranda je, že na Štúrovej sa z €uropeňazí rekonštruuje aj trolejbusové vedenie. Akýže to paradox. Niekto niekomu asi zabudol povedať, že tu sa už veľmi s trolejbusmi neráta. A niekto (ten, čo to z 85% financuje) by asi nebol nadšený, ak by sa o tom dozvedel, však? ?
Na jednej strane máš pravdu, trolejové vedenie obmedzuje, na druhej strane, vedenie je už raz vybudované a takýmto zmýšľaním by sme mohli rovno zrušiť aj električky na B. Nemcovej alebo do Barce.
Berme to reálne, nie z pohľadu šotouša.
Ak ešte niekedy vyjdu trolejbusy do ulíc Košíc, bude to zázrak. To, že sa bez trolejbusov, ktoré sú rokmi zanedbávané, dá urobiť atraktívnejšie linkové vedenie je ale fakt. Nikto nedá peniaze na rozšírenie trolejbusovej siete. Preto po ukončení rekonštrukcií (IKD a MEU) snáď príde k aspoň čiastočnej reorganizácií LV a ak sa nebude s trolejbusmi ďalej rátať, tak linky 71 a 72 by ako prvé mali prejsť zmenou.
No a nie je to skôr dôvod na to, aby sa sieť radšej rozšírila, než rušila? Furči by nesmierne pomohla a verejnú dopravu zatraktívnila linka v trase centrum - Palackého - Sečovská - Darg. Hrdinov - Ludvíka Svobodu - TESCO - Mier - centrum. Samozrejme s rozumným pokračovaním (napojením na KVP) a napríklad aj doplnením niektorého z úsekov Watsonova - Popradská - Trieda KVP / Hviezdoslavova - ČSA - Popradská - Trieda KVP / Hviezdoslavova - Moyzesova - Ondavská - Popradská - Trieda KVP. Chápem ale, že jednoduchšie je trolejbusy zarezať, lebo autobusy sú nové, rýchle, majú klímu a žiadne schody. No, že také isté môžu byť aj trolejbusy a nie sú také len pre dlhoročné zanedbávanie, už nikomu nedochádza.
Vám chýbajú trolejbusy? Mne absolútne nie. Linka 71 v súčasnej trase z KVP je pre mňa absolútne vyhovujúci spoj. Ak by zrušenie trolejbusov len umožnilo preložiť 71 z Mieru cez Prešovskú, tak by som to bral všetkými desiatimi. Neviem ako vám, ale mne tá cesta dookola cez centrum absolútne nechýba.
To sú trolejbusy!!! A to najnovšej generácie s hyperindukčným bezdrôtovým prenosom energie z troleje a okolitých vedení, hlavne politických. Je to supertajný vývoj SORu, prototypy sú skúšané ako prvé v Košiciach, čo je zásluhou veľmi tesnej politicko - oligarchistickej spolupráce miestneho vysmiateho vedenia a istej zájmovej skupiny. Naftový motor je výhradne maskovacia finta, v skutočnosti totiž nedodáva vozidlu žiadny výkon, len vytvára zvukovú kulisu. ? ? ?
Base