Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Tatranka #76887:
Čo primátor podpísal? Zmluvu, ktorá sa odvoláva na projektovú dokumentáciu ešte pred pripomienkovaním. Zmluvu, ktorá sa odvoláva na Projekt organizácie výstavby, ktorý bol už niekoľko mesiacov pred podpisom zmluvy passé.

Ale hlavne že "štandardná zmluva". Štandardná možno pre krajiny na Balkáne alebo exZSSR mafiánske štáty, ku ktorým sa hrdo radíme. Nemám prílišné ilúzie o civilizovaných krajiných (čítaj krajiny na západ od línie Štetín—Terst), ale po prevalení podpisu takejto zmluvy by dotyčný zodpovedný už dávno odstúpil sám.
Reply on: veteran #76886:
No uvidíme... Šak provizoria my tu milujeme ta ňééééé ?
Čo vlastne primátor podpísal?
Zmluva o dielo pojednáva o subdodávateľoch v bode 2.2. Citujem: „V prípade vykonávania DIELA prostredníctvom tretích osôb (subdodávateľov) zodpovedá zhotoviteľ objednávateľovi za splnenie záväzku riadne vykonať DIELO akoby DIELO vykonával sám. Na základe dohody zmluvných strán zhotoviteľ zostaví zoznam tretích osôb (subdodávateľov) podieľajúcich sa na vykonávaní DIELA, ktorých podiel na vykonávaní DIELA bude minimálne 30% z ceny DIELA (tzv. Vendor list); Vendor list odovzdá zhotoviteľ objednávateľovi v dvoch (2) vyhotoveniach pri podpise zmluvy.....“.

A teraz porovnajme so skutočnosťou, ktorú mi Mesto Košice poskytlo 10. júna na základe mojej žiadosti o informácie. Žiadal som si všetky dohody so zhotoviteľom o subdodávateľoch (2.2) vrátane Vendor listu (príloha č. 7). Odpoveď – citujem: „Vendor list nebol predložený z dôvodu, že ku dňu podpisu zmluvy o dielo zhotoviteľ nemal subdodávateľa, ktorý by sa podieľal na vykonávaní DIELA s podielom vo výške minimálne 30% z ceny DIELA. Mesto nedisponuje žiadnymi dohodami so zhotoviteľom o subdodávateľoch“.

Z toho vyplýva, že primátor v roli štatutára mesta Košice (objednávateľ) podpísal zmluvu o dielo so skupinou zhotoviteľov DÚHA – ZUE s vedomím toho, že zhotoviteľ NEMÁ subdodávateľov. A to nielen pri podpise zmluvy. Za škandalózne považujem, že mesto ani ku dňu sprístupnenia informácii 10. júna „nedisponuje žiadnymi dohodami so zhotoviteľom o subdodávateľoch“. Pritom subdodávatelia musia spĺňať dôležité zákonné podmienky (zmluva ich vymenúva) týkajúce sa verejného obstarávania, pretože ide o zákazku z európskych peňazí. Ako teda mesto tieto podmienky kontroluje? Robia subdodávatelia načierno a pritom dostávajú za to platené z verejných zdrojov?

K.Labaš
Reply on: Tatranka #76885:
Mám pocit, že kdesi som započul (brať s rezervou), že stĺpy "sa dorobia" potom spolu s projektom MET (ak bude). Teda na Havlíčkovej spolu s Komenského a na ČSA, amfiteátri a križovatke pri Feráku spolu s SNPčkou.
Reply on: hmozdinka #76884:
To je jedno! To DÚHU neospravedlňuje, že to má relatívne zložitejšie. Nedodržiavajú termíny od prvej chvíle, zamlčujú, klamú a zavádzajú od začiatku, Raši je od začiatku programovo nečinný, a až po bububu s tou akože petíciou, akože začal imitovať nejakú činnosť. Dokedy mu to šaškovanie vydrží?

Apropó stožiare... To je to najmenej, čo by robilo problémy Eurovii, ak by ich menili. Vykopať základy, vybetónovať, osadiť, na tom nič extra nie je. A s tou údajnou výmenou ku koncu reko, to by som nerátal vôbec, lidi toho nakecaj...
no len netreba zabudat na jeden fakt a to ze eurovia nemeni vramci projektu napr vsetky potrubia kanalizaciu, kablove vedenia a pod. resp len niektore a co je asi najpodstatnejsie nemenia ani samotne stlpy cize maju o velku starost menej (zial na nasu velku skodu nakolko stlpy su v celom meste v oblasti patiek riadne prehnite a uz doslova "melu z posledneho" a hrozi ich zrutenie) napriek tomu mesto z nepochopitelnych pricin a dovodov sa rozhodlo tie povodne v dalsich projektoch (mimo ikd) ponechat.. pocul som uz aj verziu zevraj sa budu menit dodatocne, ku koncu rekonstrukcie ale potom preco ich prebohaziveho zacali natierat?je to tu cele postavene na hlavu, ciste kocurkovo.. ?
Reply on: veteran #76882:
Stavebný denník? Tak to musí byť počteníčko...
Reply on: Tatranka #76881:
Termín 26.6.2015 na Galenovej bol úplne smiešny už od jeho vyhlásenia. Už vtedy vedeli dobre, že majú čas minimálne do 1. júla, keď chceli robiť zmeny v MHD. Potom z toho bol 8. júl, teraz najnovšie už 5. júl. Ja by som strašnej chcel vidieť ich stavebný denník.
Reply on: veteran #76879:
Majú teraz šancu na investigatívnu žurnalistiku...?
To, čo sme si tu písali už v minulom roku sa potvrdzuje. Remeta a Raši si myslia, že ich pravda nedobehne? Dobehne, až na to, že neponesú za nič žiadne následky ako obvykle a s tým rátajú. Ten smiešny termínovník, čo nedávno vydali je výsmech a fraška. Cieľom asi bolo zapchať huby kritikom a občanom, lenže takto si nasrali do vlastného hniezda, teraz im to bude pripomínané každú chvíľu. Jeden termín už zhorel, ďalšie určite zhoria za chvíľu, to už vidí aj slepý idiot... Len aby nezhorel aj ten najposlednejší možný na preplatenie eurofondov. Riziko je už obrovské...

Na druhú otázku ti odpoviem aj ja. Lebo Eurovia sa, na rozdiel od DÚHA, s.r.o., na projekty dôsledne pripravila a má "nejaké tie" skúsenosti.

Reply on: veteran #76878:
Kešeňom sýpem ?
Reply on: veteran #76878:
Nech si Korzár pozisťuje, čo je pravdy na tom, že Dúha už vlani v lete vedela, že do konca roka, ani dfo februára 2015 Kuzmányho urobená nebude. Vraj už vtedy bola objednaná podbíjačka na prelom apríla/mája 2015. Vrabce čvirikajú takéto veci po meste a zaujímalo by ma, čo je na tom pravdy.

Ďalej by ma zaujímalo, ako je len možné, že drobné nezrovnalosti v projekte (pomerne bežná vec) vyrieši Eurovia na MEU vo vlastnej réžii za 2-3 dni a Dúhe to trvá aj pár týždňov.
Reply on: Tatranka #76877:
Začalo sa to na Kuzmányho

Verejnosť si takmer hneď na začiatku vlani v auguste všimla, že na prvom rozostavanom úseku na Kuzmányho práce nenapredujú a na stavbe často vídavali len zopár robotníkov.

Objavili sa aj informácie, že dôvodom sú nezazmluvnení subdodávatelia.

„Určite nie. My máme celý subdodávateľský systém nastavený,“ povedal Korzáru 25. augusta vtedajší projektový manažér Dúhy Jaroslav Duleba.

Majiteľ Dúhy Miroslav Remeta začiatkom júna novinárom zdôvodnil niekoľkomesačné sklzy v dokumentácii nezakreslenými alebo inak vedenými inžinierskymi sieťami.

Napríklad na Kuzmányho objavili poškodenie vedenia kábla vysokého napätia a čakali, kým energetici napoja nový.

Došlo tam aj ku kolízii s optickým káblom a teplovodom.

V zápisoch z kontrolných dní, ktoré má Korzár k dispozícii, sme nič také nenašli.

Zhotoviteľ má podľa zmluvy okamžite písomne oznámiť takéto veci mestu.

Magistrát nereagoval na opakované žiadosti, aby tieto oznámenia Korzáru ukázal.

Zato o chýbajúcich subdodávateľoch napriek Dulebovým tvrdeniam sa v zápisoch písalo hneď niekoľkokrát.

Jeden náhradný termín za druhým

Zhotoviteľ napríklad dostal úlohu oznámiť mestu termín predloženia konštrukčnej dokumentácie na Dráhový úrad (DÚ) do 22. 10. 2014.

V ten deň sa v zápise uvádzalo, že úloha nebola splnená „z dôvodu nezazmluvnených subdodávateľov“.

Nestalo sa tak ani 5. či 12. 11. Ešte aj 19. 11. sa konštatuje, že nie sú zazmluvnení na všetky stavebné objekty.

O tom, že sa podarilo odovzdať aspoň časť dokumentácie, informuje zápis až zo 7. 1. 2015. Ale len tej, ktorá už bola zazmluvnená.

Čiže ešte aj na šiesty mesiac rekonštrukcie stále chýbali nejakí subdodávatelia.

Mesto Korzáru nevysvetlilo rozpor medzi absenciou subdodávateľov a uvádzanými dôvodmi meškania na Kuzmányho (káble, horúcovod).

Kuzmányho nie je dodnes hotová. Najnovší termín 31. 7. 2015 oznámil na ostatnom mestskom zastupiteľstve primátor Richard Raši (Smer).

Objektívne dôvody haprujú na Hviezdoslavovej

Na Hviezdoslavovej a Námestí Maratónu mieru sa začalo robiť 2. 1. 2015.

Remeta aj Raši teraz vysvetľujú meškanie tým, že zhruba storočné kanalizačné potrubie sa nachádzala o meter vyššie, ako malo byť.

Musel sa prerobiť projekt, čo znamenalo zdržanie.

Medzi zápismi z kontrolného dňa sme našli, že zhotoviteľovi bol doručený návrh úpravy ochrany kanalizácie od projektanta 3. 2. 2015 oneskorene.

Podľa ďalšieho zápisu zhotoviteľ potvrdil, že budú realizovať ochranu a prekládku sietí (potrubia...) od 16. 2.

Práce neboli hotové ani 4. 3. Stanovil sa náhradný termín 18. 3., potom 25. 3., 24. 4. a posledný podľa zápisu z kontrolného dňa, ktorý má Korzár k dispozícii, bol 20. 5.

Z toho vyplýva, že sa nedodržiavali ani termíny, ktoré už zohľadňovali zmenu projektu pre proklamované objektívne dôvody - problémy s kanalizáciou.

Nešturmovali ani na iných úsekoch

Od 1. februára prestali jazdiť električky cez Štúrovu, od 15. 2. aj z Južnej triedy cez Námestie osloboditeľov na stanicu.

Samotné obratisko na Staničnom námestí uzavreli 8. 3.

V rámci rekonštrukcie celého tohto úseku sa opravuje aj most nad Štefánikovou pri krytej plavárni (ulica Protifašistických bojovníkov).

Zápis z 22. 4. obsahuje informáciu, že v úseku od križovatky Štúrova – Kuzmányho po most mešká dokončenie zemných prác 41 dní a demontáž železničného zvršku 54 dní.

V ten deň sa začalo robiť na moste – meškanie 51 dní.

S dokončením stavebných prác na meniarni (zjednodušene slúži na zmenu elektrického prúdu zo striedavého na jednosmerný) pri krytej plavárni sa k 22. 4. meškalo 62 dní, na Staničnom námestí pre zmenu so začiatkom v prípade kanalizácie a preložky inžinierskych sietí 51 dní.

Išlo teda zväčša o objekty, pri ktorých sa ako o hlavných dôvodoch na posunutie termínu ukončenia celého diela nezmienili mesto ani Dúha.

Štandardná zmluva umožnila 300-percentné meškanie

Zmluva medzi mestom a konzorciom Dúha – ZUE dáva možnosť pokutovať zhotoviteľa nielen za nedodržanie termínu ukončenia celého diela, ale aj jeho častí.

Za každý deň omeškania je to 0,05 percenta z ceny tej časti diela, s ktorou sa oproti harmonogramu meškalo.

V zmluve je však aj ustanovenie, že zhotoviteľa za to nemožno pokutovať, ak dodrží termín dokončenia celého diela.

Ministerstvo dopravy práve rozhoduje o žiadosti mesta na predĺženie termínu dokončenia celej stavby z 31. júla na koniec septembra.

Ak ho schváli, zhotoviteľ sa vyhne plateniu za doterajšie nedodržania termínov, ktoré spomíname aj vyššie.

Na kritiku ustanovenia, ktoré to umožní, reagovali viceprimátor Martin Petruško (Smer) aj Raši na poslednom mestskom zastupiteľstve.

Zmluvu označili za štandardnú, aká sa bežne využíva pri všetkých zmluvných vzťahoch, ktoré sa týkajú eurofondov.

Táto, podľa vedenia mesta, štandardná zmluva môže umožniť, že Dúha – ZUE neponesie finančnú zodpovednosť napríklad ani za 300-percentné predĺženie problémov obyvateľov, cestujúcich v MHD i vodičov počas rekonštrukcie úseku na Kuzmányho (posun termínu ukončenia z 31. 10. 2014 na 31 7. 2015).


Čítajte viac: http://kosice.korzar.sme.sk/c/7885088/zapisy-z-kontrolnych-dni-duhe-chybali-subdodavatelia.html#ixzz3eQnHzaUt
Reply on: romeo #76875:
kazdy den je nastartovany iny rad T3 a T6 .. udrziavaju sa vo forme, aby sa nevystavili baterky, nakolko momentalne nie su vypravovane ..
Hlavne vedenie Optimy by sa malo snažiť o linky MHD,ako si niekedy platili optima bus. Dokonca pri novej časti tam postavili niečo ako zastávku. Neviem či sami čakali že tam budú chodiť busy alebo čo. Skôr si myslím,že to nejak nie je pre nich podstatné. Vidia že im tam chodí desiatka a húfy ľudí autom,takže neriešia.


Inak dnes som videl vo vozovni svietiť celý rad električiek väčšinou T3. Asi ich len "preštartovali" (neviem aký výraz použiť na električky ? ) či ešte fungujú
Reply on: Rudyke902 #76872:
Neviem ci je optima natolko silny ciel aby tam bolo potrebne zachadzat 10 spojov za hodinu napr. cez vikend, cez pracovne dni ovela viac... zamysli sa nad tymto
Reply on: Rudyke902 #76872:
Neviem ako ostatne linky, ale 25ka ma dost tesny CP. Kazda minuta uberie vodicovi z prestavky. Okrem toho uplne klasicka vyhovorka... Nie su vozkm
Reply on: tbus #76855:
Ja som to tu spomenul už raz,,, že je dosť liniek premávajucich v smere na Pereš (Šacu, Letisko), a opačne, ktoré by mohli zastavovať aj pri OC OPTIMA, tak ako stoja pri OC BAUMAX, či KAUFLAND (apropo aj električky obsluhuju obe zastávky pri tých centrách). Myslím že nieje to veľká "priťaž" pre cestujucich aby tie linky zastavovali ako L 20L teda odbočkou k OC a potom poza baumax sa vrátili na Moldavsku ... jazdia tak aj skoro všetke linkove busy EUROBUSU a to dokonca aj v smere opačnom - teda von z mesta.. No ak je to pre DP fakt "niečo naviac čo sa neda" tak riešiť to tak ako to bolo napísane, zriadiť zastávku za svetelnou križovatkou na konci pripájacieho pruhu pred začiačkom odbočujuceho pruhu k pumpe. Miesta je tam dosť, upravy veľke (skoro žiadne) tam netreba robiť , ved zastavuju tam aj tak busy nahradnej dopravy pri výlukach ED rýchlodráhy .. A miest v meste kde sa zastavuje priamo v pruhoch a na RC je dosť.. teda nič výnimočne,, Len to by sa DP muselo chcieť doriešit tu OC OPTIMU v smere do KE.?
Reply on: vika #76869:
ISIC sa dá používať aj ako mesačník, aj ako peňaženka (dokonca aj oboje naraz). Stačí nabiť... ?
Upozorňujem na fotojazdu Ikarusom 280 v Košiciach, počet miest je obmedzených na 39 t.j. počet miest na sedenia v Ikaruse, cena je 10€ na osobu. Kto sa chce zúčastniť nech napíše email na cifra.tom@gmail.com alebo nech sa pridá na FB do udalosti:

https://www.facebook.com/events/633859133413773/

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.