Reply on: hmozdinka #75957:
Bratislava, ani zo vsetkymi priselcami metro nepotrebuje. Dnes okrem Dolnych honov a Petrzalky su vsetky velke sidliska napojene na kolajovu dopravu. Treba rozvijat elektricku a Lamac a DNV zvazat vlakmi. Na Slovensku treba investovat do inych veci ako metro v Bratislave, ci nebodaj v KE. Napriklad taku R2jku v celej dlzke.Ked tak zapustit to pod zem, no aj to nie je skutocne potrebne vsade. Stacila by preferencia a zvodidla na segregovanych tratiach...
Mozno na velkych krizovatkach ako Racko, Trnavske myto spravit plytku podzemnu stanicu, a zacat realne vytlacat auta z absolutneho centra. Celkove investicie by tak boli asi tolko ako na 5km trate metra.
hmozdinka
Čo sa týka udrzby- veď o to ide, väčšina metra je pod zemou. Vo Viedni keď prídu najtuhšie mrazy a je mega giga kalamita všetci idu metrom lebo sa auta nevedia pohnut po meste- resp. idu veľmi pomaly a metrom je to rýchlejšie. Len pre rpíklad, keď už spomínam Viedeň- 1,6 mil obyvateľov, a do rozmerov menšia než Praha ale trocha väčšia než BA. Z južnejšej stanice U1 na Reumannplatz do najsevernejšej(tušim je to Hausfedstrasse) je to metrom 30-35 min. Autom v noci pri porušeni všetkých predpisov 1h. Viete si predstaviť Čaňa Tahanovce električkou za 30min? ?