Reply on: tbus #73758:
Po obsahovej stránke je na konkrétnom papieri napísané asi zhruba všetko. Druhá vec je, ako to je podané. Výlukové oznamy by mali byť "passenger-friendly", ale na tomto konkrétne by sa dalo ledacos vylepšiť. V dizajnmanuláloch zvyknú byť aj best-practices (neviem, či to tam majú, ale byť jeho autorom, tak to tam určite uvediem).Najprv pár (typo)grafických malicherností. Sú to nepodstatné veci (na obsahu nič nemenia), ale len dotvárajú celkový kolorit (ešte keď si k tomu prirátam klasické pripevňovanie oznamov šnúrou o označník... ? ).
– hlavička: modrá bublina je sploštená aj s logom (každý čo i len trochu prepracovanejší manuál násilné splošťovanie loga zakazuje); nadpis oznamu má zlé vertikálne zarovnanie,
– linka č. 3 a 6: keď mi text presahuje na ďalší riadok, nedám Enter a nezačnem rúbať medzery dotedy, kým sa nedostanem na úroveň, kde by som chcel začať (väčšinou sa to týmto spôsobom presne zarovnať ani nedá),
– riadkovanie – v rámci jednej sekcie rôzne vertikálne medzery (časť o X7),
– nebudem dávať kurzívu, keď ju daný font nemá, resp. je kurzíva namodelovaná ako samostatný font (prípad poznámok pri linke X7),
– farbičkovanie liniek sa niekde používa, niekde nie...
– tradičný problém oznamov „pomlčka vs. spojovník“ je až na jeden prípad (oznam o linke 29) v poriadku ?
Ale hovorím, toto sú nepodstatné veci, za oveľa podstatnejšie považujem:
– prečítať si po sebe, čo napíšem ?,
– dvojjazyčný oznam pri výluke takéhoto rozsahu by mal byť samozrejmosťou. Hlavne v lete a v časoch, keď sa súdruh vyškerený chváli, ako v našom najsamkultúrnejšom meste pribúdajú turisti (alebo o týchto potenciálnych pasažierov DPMK nestojí?),
– vyhol by som sa skratkám typu „NÁM. MARAT. MIERU“, „NÁM. OSLOBOD.“ – na papieri je jednak dosť veľa voľného miesta a hlavne, chýba tam anglický text, cudzinec sa môže chytiť akurát tak čísla linky a názvu ulice/námestia, no ale keď už aj toto je napísané skrtakou... ?
– osobne by som volil úplne iný spôsob oznamu ohľadom X7. Tu je to 11-riadkový, povedal by som až balast. Veľký zhluk informácií by možno až taký problém nebol, ale tučné písmená, kurzíva, podčiarknuté atď. to zabíjajú úplne. Na Námestí osloboditeľov „1. zastávka“, to je kde? Prvá v smere jazdy, prvá od Auparku? Inde je aspoň číslo linky, ktorá tam stojí. Minimálne tam mala byť tabuľka so zastávkami, aká je tu na iMHD. Druhá alternatíva: uviesť len schému s číslami liniek a bližší popis by určili návestia priamo v teréne (viď nižšie).
Pri tak veľkej výluke mali byť na zastávkach umiestnené oznamy s mapkou a naznačenými prestupmi z X7 na iné linky. Tak, ako to bolo pri výluke pri radnici. Vtedy dokonca boli aj kvázi návestia na zábradliach a prechodoch. Výhovorkyňa čosi hovorila o tom, že spustia „informačnú kampaň“ pre cestujúcich. Ak je toto tá kampaň, tak je to bieda.
master5228